субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:07

Ново обележје аеродрома – контролни торањ од 75 метара

Аутор: Д. Б.субота, 18.08.2018. у 22:13
План је да импозантни објекат буде завршен средином 2020. године (Фото Танјуг/СМАТСА)

Изградња новог контролног торња на београдском Аеродрому „Никола Тесла” почеће до краја године, а план је да буде завршен средином 2020, кажу у Контроли летења Србије и Црне Горе (СМАТСА) а преноси Танјуг.

Како се наводи, постојећи торањ је изграђен пре више од пола века, када је годишње саобраћало 300 авиона, колико се данас забележи за само један сат.

Директор СМАТСА Предраг Јовановић истиче да ће нови торањ, висок 75 метара, обезбедити много боље услове за рад контролорима летења и техници.

Биће то, каже Јовановић, савршенство у архитектонском и функционалном смислу, а будући да ће бити „паметна” зграда донеће и знатну уштеду енергије. „То ће бити импозантан објекат и мислим да ће постати ново обележје не само Аеродрома ’Никола Тесла’ него и Београда уопште”, каже Јовановић.

Он је навео и да, поред тога, граде и алтернативни центар контроле летења и контролни торањ у Нишу, као и да је СМАТСА ове године кренула у захтевну, свеобухватну модернизацију, у коју ће бити уложено 126 милиона евра и којом ће бити обухваћени практично сви битни системи, опрема и софтвер. „У ту сврху потписана су два кредита с Европском банком за обнову и развој и Европском инвестиционом банком, под изузетно повољним условима. Кредит Европске инвестиционе банке се сматра за најбољи икада који је у Србији добијен”, прецизирао је Јовановић.

Он је навео и да ће бити замењена готово сва земаљска радио-навигациона средства у Србији и Црној Гори, као и да ће се побољшати радарско покривање у југоисточном делу Србије и у југозападном делу простора у надлежности СМАТСА, а то је простор Црне Горе, изградњом две нове радарске станице и треће у зони београдског аеродрома.


Коментари12
71689
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Kontrolori leta ne gledaju avione kroz prozore nego u ekran kompjutera. Ovako visok toranj predstavlja veliku opasnost za avione koji slecu ili uzlecu sa tehnickim problemima. I piloti kad slecu ili uzlecu vise gledaju u instrunente i ekrane nego kroz prozore aviona narocito kad su oluje,nevreme i nocna voznja.....
Пера Којот
И игром случаха се број путника баш у том кратком периоду устостручио!?
Aranđel Mihajlović
Zašto prvo ne postavite najsavremenije uređaje za sletanje po magli . Neko će da vam skreše taj toranj .
Odgovor
Postavljeni su.
Препоручујем 6
Bata
Ako su tako "najbolji uslovi" u čemu je problem da ih konkretno ne navedete?
ВлаДо
На страну навигациона опрема,али по закону вероватноће што већи торањ већа могућност да га захвати нека летилица.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља