петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:06
НА ГРАДИЛИШТУ КОРИДОРА 10 У ГРДЕЛИЧКОЈ КЛИСУРИ

Клизиште опет јаче од струке

Директор „Коридора Србије” Зоран Бабић тврди да су још у априлу знали да пројектно решење није адекватно и били сигурни да ће до оваквог сценарија доћи, за два месеца, две године…
Аутор: Далиборка Мучибабићпонедељак, 20.08.2018. у 22:00
(Фото Танјуг)

Грделица – Потпорни зид, који се током викенда делимично обрушио на Коридору 10, срушио се у потпуности. Овај зид у протеклих пет месеци делимично се обрушавао чак три пута, а у недељу око девет сати ујутру клизиште је уништило 500 квадратних метара бетонске галерије изнад места где се гради десна трака новог ауто-пута. У тренутку обрушавања бетона, земље и камења није било радника у близини.

„Коридори Србије”, са консултантима и надлежнима који учествују у изградњи јужног крака Коридора 10 у Србији, у наредних 10 дана утврдиће шта је довело до урушавања заштитне косине у Грделичкој клисури код Предејана, изјавио је заменик шефа пројекта „Југ” Леонид Вуковић, преноси Танјуг.

Већ су ангажовани стручњаци који ће радити на санацији, рекао је он и додао да су геодетска и мерења стабилности конструкције указивала на то да је она преоптерећена, па су у јуну „Коридори Србије” одлучили да се део косине додатно стабилизује изградњом заштитне галерије и насипа и ти радови почели су пре пет дана.

– Нажалост, догађаји су нас претекли – рекао је Вуковић новинарима у тренуцима док је земљиште изнад ауто-пута и даље било активно. На деоници од Грделице до Царичине долине, испред тунела Предејане, у дужини од 100 метара, дошло је до оштећења потпорне конструкције и дестабилизације дела заштитне косине, чија је укупна дужина 725 метара.

Грађевинска инспекција је обишла терен, а на лицу места одржани су хитни састанци свих надлежних – извођача радова, стручног надзора, инвеститора, пројектаната – како би се што пре утврдили разлози и дефинисале хитне мере за санацију дела градилишта да би се радови на целокупној деоници привели крају у планираном року, до 31. децембра.

Вуковић је истакао да ниједан радник није повређен, није причињена штета на механизацији, нити материјална штета према трећим лицима. Додао је да се због комплексних и хетерогених геолошких услова на том делу градилишта врши сталан мониторинг стабилности и померања свих конструкција, односно објеката на градилишту, укључујући и косине.

Напоменуо је да се у Грделичкој клисури на изградњи јужног крака Коридора 10 стабилизација косина изводи на 155.000 квадратних метара.

Извођач радова на овом потезу је шпанска компанија „Азви”, а стручни надзор врши конзорцијум „Луис Бергер и Егнатиа Одос”. Извођење ових радова финансира Европска инвестициона банка.

Стручњаци којима се „Политика” обратила нису желели да коментаришу урушавање потпорног зида на основу фотографија које се појављују у медијима. Незахвално је, додају, у ланцу одговорности било кога означити као кривца, а да пре тога нису видели техничку документацију, елаборате и грађевински дневник. Сагласни су да је та деоница Коридора 10 „тешка као ђаво”.

Професор београдског Грађевинског факултета који није хтео да му се име помиње у новинама сматра да је проблем у квалитету извођења радова и њиховој контроли. Ову деоницу Коридора 10 пројектовао је Саобраћајни институт ЦИП, подсећа Милутин Игњатовић, генерални директор ЦИП-а, и тврди су препројектовање урадили „Коридори Србије” без сагласности ЦИП-а.

– Необично је што су то урадили јер није пракса да се не пита пројектант. Зашто су тако поступили, не знам – кратко је за „Политику” казао Игњатовић.

После обрушавања зида у мају „Коридори Србије” ангажовали су експертски тим на челу са Грком Мариносом Скемпасом, грађевинским инжењером и стручњаком за косине, међународним консултантом који ради и за Светску банку, али како незванично сазнајемо, његов извештај, који би требало да садржи и предлог мера за санацију проблематичних косина на Коридору 10, још није готов. 

Министарка честитала Бајрам, ни реч о Грделици

Потпредседница владе и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић честитала је свим верницима исламске вере и реис-ул-улеми Исламске заједнице Србије Сеаду Насуфовићу наступајући Курбан-бајрам.„Нека један од два најзначајнија исламска празника донесе здравље и радост у ваше домове. Уз жеље да и у данима пред нама покажемо међусобно поштовање, негујући толеранцију, мир и слогу, упућујем вам искрене честитке”, поручила је Михајловићева у писаној изјави достављеној медијима.


Коментари28
ad8bb
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Velibor
Čudi me da premijer nije izašao na mesto zločina i dao izjavu
Slavko Mirkovic
Nije trebalo da secete onaj hrast.
Mirko
U pravnoj drzavi bi za to leteli otkazi ,moglo je biti mnogo zrtava.
Slavko Mirkovic
Nista vam nece pomoci. Namerno (podvlacim to, namerno) ste posekli sveti hrast, star 600 vekova. Nije trebalo.
Slavko Mirkovic
Lapsus, 600 godina, naravno.
Препоручујем 24
Стеван Марковић
Trebe napraviti "tunel" verziju puta, sa betonom ojacanim svodom - "krovom" na celoj deonici. Onda se ta strana brda moze da odronjava na taj krov i sama sebe stabilizuje. To bi stabilizovalo odron, a put bu bio u sigurnosti. Uz to potrosnja betona bi bila bar 6 puta manja. Problem ostaje stabilnost podloge puta koja se mora osloniti na cvrste strukture. Nadam se da njih ima na celoj deonici u nizim i dubljim delovima podloge.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља