среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:30

Професори уче како да предају у информатичким одељењима

У протеклих пет дана око 70 наставника прошло је други круг обуке да би гимназијалцима лакше приближили рачунарске и програмерске предмете
Аутор: Драгана Јокић-Стаменковићуторак, 21.08.2018. у 21:31
До краја године планирана још једна обука (Фото А. Васиљевић)

Размена искустава са колегама које већ неколико година у средњошколске клупе уводе различита знања из света информационих технологија (ИТ) драгоцена су наставницима који ће од 1. септембра предавати рачунарске предмете у гимназијама са новоформираним одељењима ђака надарених за информатику. Да би у томе били успешни, у претходних пет дана они су на Електротехничком факултету и у Рачунарској гимназији у Београду прошли други круг обуке неопходне за предавање ускостручних предмета на ИТ смеру – Примену рачунара, Програмирање и Рачунарске системе.

Ти предмети биће новина у првим разредима 42 информациона одељења формирана у 35 гимназија у земљи. До сада су такви специјализовани разреди постојали само у осам државних гимназија у земљи и четири приватне школе, али је на иницијативу Владе Србије број одељења готово учетворостручен.

Како је појаснила Катарина Алексић, саветница министра Младена Шарчевића за е-просвету, обуку за око 70 гимназијских наставника држали су професори са Факултета техничких наука у Новом Саду и Природно-математичког факултета у Београду, као и наставници Математичке и Рачунарске гимназије у Београду, који својим ђацима већ годинама предају рачунарске и програмерске предмете.

Предавачи су и творци наставног програма у гимназијским ИТ одељењима, па су могли да колегама предоче како да га приближе ђацима на часовима које ће, иначе, похађати мале групе, од највише десет ученика.

Први круг обуке завршен је у јулу, а после овог августовског представници Министарства просвете за крај године најављују и трећи круг саветовања за наставу у другом полугодишту.

– У плану и програму рада није, на пример, до сада било појашњено које све програмске језике наставници могу да користе да ђацима приближе предвиђено градиво. То је само једна од ствари које су сазнали на овим обукама. Информатика и програмирање су области које се много брзо мењају и усавршавају, па колегама представљамо промене, али и области које морају предочити ђацима. То је усвајање различитих врста програмирања, базе података, система вештачке интелигенције, оперативних система и рачунарских мрежа… Наставници који учествују у обукама у учионицама су подељени по окрузима из којих долазе и према том распореду биће и међусобно умрежени по школама како би целе школске године размењивали искуства. Исте обуке биће организоване и за наставнике другог разреда гимназија – појаснио је Саша Стојановић, помоћник министра просвете у сектору за дигитализацију, у чијем је друштву екипа „Политике” посетила наставнике и предаваче на обуци у Рачунарској гимназији.

Стојановић наглашава да због потражње програмера на тржишту рада, али и чињенице да су програмерске вештине све неопходније у многим занимањима, Министарство просвете покушава да појача образовање у области ИТ-а, али и подигне његов квалитет, а један од начина, како каже, јесте отварање ових одељења у гимназијама.

Душа Вуковић, наставница Информатике и рачунарства у Математичкој и Рачунарској гимназији, која је држала обуку, истакла је да је програм рада у гимназијским ИТ одељењима у почетку био једнак оном из приватне Рачунарске гимназије, а од прошле године је мало измењен. Зато су обуци присуствовали и професори из гимназија које су и претходних година имале ова специјализована одељења. Једна од њих је Катарина Вељковић, наставница информатике у Првој крагујевачкој гимназији, која је због свог залагања на часовима 2016. године била проглашена за „најнаставника Србије”. Она је подвукла да јој много значе ове обуке и размена искустава са колегама, као и њихови савети како да предаје и оцењује ђаке.

Зоран Вуликић, наставник информатике из Гимназије „Вук Караџић” у Лозници, каже да су раније имали експериментални информатички смер, али да тек од овог 1. септембра уводе специјално ИТ одељење.

– Мислим да ће нам требати доста времена да се уходамо и све планирано приближимо ђацима. Зато ми значе ове обуке јер ми пружају краћи увод у наставу из програмирања, а много ми помажу информације из практичног рада са ђацима које сам овде добио од колега које су и ранијих година предавале у ИТ одељењима – објаснио је Вуликић.


Коментари7
347d1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Bosa S
Ucenje i obucavanje ne prestaju sa zavrsetkom fakulteta. U svakoj profesiji covjek mora da se stalno obucava i nadogradjuje znanje da bi pratio tokove i ostao na vrhu profesije.
Jovan Milanovic
Vec su profesori, a sada uce kako se predaje
Jovan Milanovic
Sta su radili dok su studirali ...
Jovan Milanovic
Sta su diplomirali ti profesori kad se sada edukuju kako da predaju...
Lola
Uvodjenje novih smerova, i planova i programa naravno da zahteva dodatnu obuku. U informatici imate vise disciplina nego npr. u medicini. Nakon zavrsetka fakulteta neophodno je neprekidno usavrsavanje. Novi programski jezici, alati, ....Promane su velike u roku od 6 meseci a kamoli za par godina. Ali svi misle da se zavrsetkom kursa postaje programer. A sto se tice predavanja mnogi misle da profesori tokom casa samo ispricaju ono sto znaju. Poducavanje zahteva pored poznavanje oblasti koju predaju, poznavanje i primenu metodike, didaktike,...prilagodjavanje materije uzrastu, neformalnim grupama,...
Препоручујем 8
Jovan Milanovic
Sta su ti profesori radili kad su studirali, a i nakon toga. Mozda je bolje da se umjesto njih obucavaju ucenici.
милица
Министарство доноси план и програм рада за сваки предмет.У ИТ области увек има новина.Такође постоје разне методе рада,исходи,компетенције.Свака лекција мора до детаља да се разради,да се направе припреме за сваки час,осмисле задаци.Наставници у данашње време имају пуне руке посла.Нешто ми се чини да они који немају додира са просветом често лако суде.
Препоручујем 7

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља