уторак, 20.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 12:33
САОБРАЋАЈНЕ ИЗМЕНЕ У САВСКОМ АМФИТЕАТРУ

Селе се долазни перони БАС-а

Они се граде иза садашње станичне зграде и привремено су решење, а до када не зна се
Аутор: Д. Алексић / Д. Мучибабићуторак, 21.08.2018. у 22:00
Анекс аутобуске станице у Блоку 42 служиће као објекат привремене станице, планирано је да се у њему налазе садржаји за путнике, службене просторије, канцеларије, санитарни чворови и путнички претинци (Фото И. Милутиновић)
Садашња долазна станица ускоро мења место (Фото А. Васиљевић)

Тек што је пре два месеца због „Београда на води” железнички саобраћај измештен из Савског амфитеатара у недовршени „Прокоп” и запуштену станицу Топчидер, због ширења овог футуристичког насеља убрзо ће, као фигура на шаховској табли, бити померени и долазни перони БАС-а. Од ове јесени путници који аутобусима из других градова долазе у српску престоницу уместо на долазним перонима код парка „Бристол” излазиће стотинак метара даље – на привремене долазне пероне БАС-а.

Они се тренутно уређују иза зграде БАС-а, односно на месту железничких магацина.

Стари долазни перони после тога ће се наћи под багерима који су увелико у њиховој непосредној околини.

Нове пероне, који се граде о трошку БАС-а, путници који долазе у главни град користиће док се стара БАС-ова станица не пресели у Блок 42.

Када ће то дефинитивно бити, нико за сада не може да потврди. Када је 4. јула прошле године у Старом двору потписан последњи документ између града и БАС-а који се тиче изградње нове станице у Блоку 42 истакнуто је да ће она прве путнике примити на лето 2019, а да ће камен темељац за њу бити постављен крајем 2017. У новембру прошле године, када је било јасно да ће се већ у старту каснити са изградњом, у БАС-у су тврдили да се све ради у складу са овим амбициозним роковима. Али, у овом предузећу за наш лист нису желели да говоре о прецизним датумима који се тичу завршетка нове станице истакавши да овај комплексан пројекат и рокови у вези са њим зависе од више чинилаца.

То ипак не значи да се ништа не ради на градилишту будуће станице у Новом Београду, на коме су припремни радови почели крајем прошле године и где је камен темељац обележен у току градске изборне кампање. Тај камен ипак није положен за нову БАС-ову станичну зграду него за анекс будуће аутобуске станице који се тренутно и гради.

До сада су, како наводе у Дирекцији за грађевинско земљиште, завршени сви земљани и бетонски радови. Урађени су и комплетна челична конструкција објекта са противпожарном заштитом, сви хоризонтални елементи водовода и канализације, а постављена је и подна изолација, као и кошуљице пода.

– Поставља се фасада и уграђују прозори и врата. Ради се и кровна конструкција, као и припрема инсталатерских радова за струју, воду, грејање, вентилацију и друго. Вредност радова за пројектовање и изградњу је 140,5 милиона динара и уговорени рок за завршетак радова је почетак октобра. Преостало је да се заврше унутрашњи преградни зидови, сви инсталатерски радови, као и уградња комплетног ентеријера и опреме. Треба да се изради и трафостаница за потребе прикључака за струју и телекомуникације, али и да се уреди спољашност око објекта – указују у Дирекцији.

Анекс, који се налази испод конструкције приступних путева Мосту на Ади, имаће око 1.200 квадрата. У коначном решењу Блока 42 његова функција биће да повеже комплекс аутобуске и новобеоградске железничке станице која у међувремену такође треба да буде преуређена.

Али, пре тога анекс аутобуске у Блоку 42 служиће као објекат привремене аутобуске станице. Планирано је да се у њему налазе садржаји за путнике, службене просторије, канцеларије, санитарни чворови и путнички претинци. У анексу су предвиђени и пратећи трговачки, забавни и угоститељски садржаји.

У БАС-у и граду нису потврдили, али ни демантовали да ли ће већ од јесени, када анекс буде готов, у Блок 42 одмах бити пресељен и део полазака са садашњег БАС-а. Делимично пресељење аутобуских полазака у Блок 42 већ од јесени, у тренутним околностима, када много тога зависи од динамике „Београда на води”, не би било ништа необично. Јер када се пре неколико година најављивала градња анекса, још тада су надлежни указивали да ће, чим он буде завршен, из Савског амфитеатра у Блок 42 одлетети „Ласта”. Како се са анексом каснило, а „Београд на води” се ширио, почело је уклањање „Ластиних” садржаја из амфитеатра, а поласци овог превозника прошлог лета премештени су привремено на БАС-ове пероне.

Други разлог због ког не би требало да изненади евентуално делимично пресељење БАС-а у Блок 42 већ на јесен је то што је и железница увелико исељена из Савског амфитеатра, а нове станице нису добиле све неопходне станичне садржаје. Зато се врло лако може десити да перони у Блоку 42 профункционишу пре него што нови БАС добије станичну зграду. Јер „Београд на води” већ сада је тик и уз БАС-ове објекте.

Уместо станице школа, вртић…

Уговором о градњи нове БАС-ове станице, како су раније указали у БАС-у, утврђено је да град обезбеђује локацију, а БАС бира пројектанта, и да као инвеститор финансира израду непоходне документације и градњу комплекса станице. Као пројектанта БАС је одабрао Саобраћајни институт ЦИП који приводи крају пројектовање станице у Блоку 42.

БАС ће за изградњу новог станичног комплекса бруто површине око 13.000 квадрата издвојити око 25 милиона евра.

Нову станицу требало би да чини 135 перона и око 55 паркинга за дуже задржавање аутобуса, као и подземна јавна гаража са 200 паркинг места са приступима из Антифашистичке борбе и Јурија Гагарина.

Аутобуси ће се у Блоку 42 башкарити на 9,25 хектара, што је готово троструко већа површина од оне коју су доскора заузимали „Ласта” и БАС заједно у Савском амфитеатру. Како би се на више места могло прилазити аутобуској и железничкој станици на Новом Београду, план је и да улице Антифашистичке борбе, Јулија Гагарина и Марка Христића добију по још једну саобраћајну траку. Дирекција за грађевинско земљиште већ је завршила израду пројеката за реконструкцију тих саобраћајница које окружују комплекс, а у току је израда техничке документације за 238 паркинг места иза садашњег отвореног тржног центра, са приступном саобраћајницом из Улице Јурија Гагарина.

На месту садашњег БАС-а, планирани су стамбени објекти, вртић и школа.


Коментари1
0fd16
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Aranđel Mihajlović
Rašćišćavanje lokacije za buduću autobusku stanicu u Bloku 42 je počelo prvog aprila , posle nekoliko godina odlaganja . Rok za završetak rašćišćavanja je gradski menadžer Goran Vesić najavio za 15 -ti maj ove godine . Međutim , ta priprema lokacije nije ni blizu završetku . Iz prostog razloga što na gradilištu i u prvoj smeni retko kad ima po neki radnik , i jedna do dve mašine ! ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља