субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:54

Нижи водостај, али се речни саобраћај обавља без проблема

Низак водостај на рекама у Европи изазвао проблеме због чега су крузери 'паркирани' у Бечу и чекају раст водостаја
среда, 22.08.2018. у 17:42
Бродови на Дунаву код Прахова (Фото Анђелко Васиљевић)

Водостај Дунава, Саве и Тисе у Србији је нешто нижи, али нема никакавих проблема нити обуставе пловидбе, кажу у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре. Такође, најављују да ће у првој половини септембра почети радови на отклањању шест критичних тачака на нашем току Дунава, који ће бити завршени до краја 2020.

Након тога ће читав сектор Дунава у Србији испуњавати најстроже међународне стандарде, што значи да нећемо имати обуставе пловидбе ни у условимо изузетно ниског водостаја, рекао је Танјугу помоћник министра за водни саобраћај Вељко Ковачевић. Шест критичних тачака за пловибу између Беогада и Бачке Паланке су Футог, Сусек, Аранкина Ада, Бешка, Чортановци и Прелив.

„Пловидба на српском делу Дунава, Саве и Тисе одвија се по нормалним условима, немамо никакву обуставу пловидбе нити имамо најаву обуставе. Водостај јесте нешто нижи, што је нормално у овом периоду године, али не толико да захтева обуставу. Још смо изнад границе на којој шаљемо упозорење”, рекао је Ковачевић.

Коментаришући то што је низак водостај на рекама у Европи изазвао проблеме у речном саобраћају због чега су крузери 'паркирани' у Бечу чекајући раст водостаја, Ковачевић каже да се у Аустрији, Мађарској и Немачкој сучавају са нешто нижим водостајем на Дунаву, али ни тамо није дошло до званичне обуставе пловидбе.

Према његовим речима, тамошње власти су само захтевале већи ниво пажње током пловидбе, па путнички крузери обустављају пловидбу док не буде све потпуно по предвиђеним стандардима. Ковачевић додаје да се превоз терета у Европи несметано обавља. Када је реч о пројекту за отклањање шест критичних тачака, каже да су изабрани извођач радова и надзор и да се тренутно завршава административни део за почетак пројекта.

„Почећемо од критичног сектора Футог, који је и најкритичјнији за пловидбу на читавом сектору Дунава, а радови ће трајати две године. Имамо укупно шест сектора, а на три ћемо градити хидротехничке објекте, а на преостала три радићемо само багеровање, то јест, уклањање вишка речног наноса”, навео је Ковачевић. (Танјуг)


Коментари0
e3b3f
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља