недеља, 18.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:35
ПОСЛЕ РУШЕЊА ПОТПОРНОГ ЗИДА НА КОРИДОРУ 10

Због Грделице пријаве против 16 инжењера

Захтев Министарства грађевине да се одговорнима одузму лиценце, јер су без дозволе 11 пута мењали трасу ауто-пута, незванично сазнаје „Политика”
Аутор: Аница Телесковићнедеља, 26.08.2018. у 22:00
Зорана Михајловић је прошлог августа рекла да је задовољна радовима на градилишту у Грделичкој клисури (Фото Танјуг)

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре поднело је пријаву Суду части Инжењерске коморе Србије против 16 инжењера са захтевом да им одузму лиценце, незванично сазнаје „Политика”. Због пада косине на Коридору 10 у Грделици, ресорна министарка Зорана Михајловић већ је најавила да ће тражити да се свима који су ставили свој потпис на овај пројекат одузму инжењерске лиценце.

Према сазнањима нашег листа, пријава је поднета у петак, 24. августа, против пројектаната, као и оних инжењера који су обављали техничку контролу главног пројекта за изградњу дела ауто-пута Е75 на деоници Грделица (Горње поље) – Царичина долина.

Пријава је поднета против: Јасмине Станојковић, Бранка Јелисавца, Зорана Јевремовића, Милана Поповића, Марине Јанковић, Јадранке Милић, Мирослава Бирђанина и Драгољуба Јарића.

Пријава је поднета и против инжењера који су одређени за одговорне извођаче радова, као и ових који су обављали стручни надзор на овој деоници.

То су Драгољуб Балетић, Зоран Ристовић, Ђорђе Маравић, Александар Јовановић, Милена Јаковљевић, Љиљана Бјелогрлић-Ћалић, Ивица Нешић и Владимир Петровић.

Подсећања ради, на овом делу трасе будућег ауто-пута косина, која је била под природним нагибом од 40 до 45 степени, срушила се 19. августа. У пријави у коју је „Политика” имала увид наводи се да је у последња два месеца „мобилност терена била значајна и кулминирала је тог јутра, када је дошло до урушавања дела конструкције, да би после двадесетак сати дошло до новог обрушавања”.

Основ за подношење пријаве против 16 инжењера је то што су потписали пројекат конструкције која се урушила, што је могло да угрози животе и безбедност људи и за последицу је имало велику материјалну штету. Постоји основана сумња да су неадекватно изведена детаљна геолошко-техничка истраживања земљишта сондажним бушотинама, наводи се у пријави. На тој локацији били су неопходни детаљни подаци о режимима подземних вода и извориштима којима је ова деоница екстремно богата, додаје се. Постоји и основана сумња да предложена, а потом усвојена решења нису урађена на основу свих потребних прорачуна. Од Суда части захтева се да утврди да ли у овом случају постоје елементи професионалне одговорности и тражи се одузимање лиценце за 16 инжењера.

Првобитно решење из априла 2010. године није било могуће извести на терену, па је извођач радова предложио измену. Ново решење претрпело је 11 измена, а оне су се углавном сводиле на допуну косине хоризонталним гредама и додатним анкерима. Утврђено је и да никада, у складу са законом, није спроведен поступак за измену главног пројекта нити прибављена нова грађевинска дозвола. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре у пријави констатује да се законске процедуре приликом накнадних 11 ревизија нису поштовале. Сумња се да су све допуне главног пројекта последица директног договора између инвеститора и извођача.


Коментари36
1c866
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Marko
Kakvi bezobraznici... Niko niti pominje projekat niti ispitivanje terena...
Zrki
Izgleda da u Ministarstvu građevine nisu čuli za projekat izvedenog stanja, oni se rade kad su nastupile izmene u toku izvođenja radova. Koliko su u Ministarstvu brzi, dok putari izvade izmenjenu građevinsku dozvolu, proći će im pola sezone, tako da im prođe cela sezona na papirologiju, a kome treba put.
Srba
Tajvanska kanasta...
milica
Na čiji zahtev su inžinjeri menjali trasu auto puta? Pa nije valjda da je to bio njihov hir a još manje verujem u sabotažu.
Драгомир
Политичарима је лако: кад им се (на изборима) одузме "лиценца" они само промене "инжењерску комору".

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља