среда, 14.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:30
ТВ БАРОМЕТАР

Уместо хекланог миљеа на телевизору

Аутор: Мери Билићпонедељак, 27.08.2018. у 10:00

Од јутра до касног преподнева у јутарњим програмима РТС-а, Пинка, Прве и Хепи телевизије можете сазнати сијасет информација и занимљивости, чути (супротстављена или не) мишљења стручњака, новинара, коментатора... Отварају се актуелне теме и снимају прилози који се касније емитују у централним вестима тих ТВ кућа.

А како пада вече, на РТС-у почињу репризе домаћих серија, а на комерцијалним телевизијама српски језик да уступа своје место на малим екранима индијском, шпанском („Повратак Лукаса”) и, наравно, турском на којем се само на Пинку ових дана емитују пет серија: Рат ружа, Елиф, Ћерке, Истанбулска невеста, За мог сина...

Тако смо дошли у ситуацију да најобавештенији део становништва чине они који имају времена и прилике да гледају јутарње програме, а то су углавном домаћице, пензионери, незапослена лица, труднице и породиље...

У мноштву термина током дана емитују се временске прогнозе које користе све могућности савременог графичког дизајна, сателитске снимке кретања облачне масе, синоптичке карте... И чим се заврши тај метеоролошки извештај, гледалац остаје у чуду и пита се: „Шта оно рекоше? Какво ће време бити сутра?”

Презентерке временске прогнозе као да су почеле да се такмиче са спортским коментаторима у дисциплини „ко ће изрећи више информација”.

А на крају се „од шуме не види дрвеће”. У неколико минута сазнамо да ће дан бити сунчан, топао, небо без „наоблаке”, сем што у неким деловима земље постоји могућност ветра, облачности, пљускова, грмљавине, а понегде је могуће и падање града са олујним ветром! Молим, шта сте рекли?

Све што се појави на ТВ екрану својеврсна је реклама. Добра или лоша, мање или више упадљива или оно што се стручно зове скривени пи-ар. Исто је и са другим медијима, али овде је реч о телевизији.

Дакле и прилог о новој књизи, изложби слика, модној ревији, чак неком музеју, нашем или страном граду, излетишту... све је то реклама. И сваки човек који паметно или глупо говори јесте реклама или антиреклама за самог себе.

Занимљиво је да ТВ репортери врло брижљиво воде рачуна о томе да кад праве прилог о неком „безазленом” старом занату који изумире, радионици или продавници бомбона или ратлука или старој госпођи која поправља кишобране и која је у некој уџерици у коју уђе једва десетак муштерија дневно, ничим, па ни сликом нипошто не открију у којем се делу града налази. Или, не дај боже, улици. Ваљда да их гледаоци којим случајем не пронађу а ови се не обогате.


Коментари1
fbdf0
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Olivera
U raznim pokušajima da izbegnem prekomerno prisustvo besmislene politike, ponavljajućih reklama za brijače, uloške, hemiju za domaćinstvo koje mi 8 puta prekinu gledanje nekog filma, dokumentarca ili serije, došla sam do toga da duže vreme nisam ni uključivala tv. Sada gledam samo par kanala, od toga je najbolji Epic drama... serije sa istorijskom pozadinom! Nauživam se gledajući...

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља