уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:00

Михајловић: Србија поносна што је део пројекта Један појас, један пут

понедељак, 27.08.2018. у 15:58
(Фото Танјуг)

Министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре Зорана Михајловић изјавила је данас поводом пет година од покретања иницијативе „Један појас, један пут”, да је вредност кинеских инвестиција у инфраструктури близу пет милијарди евра и да постоји велики простор и за нове инвестиције.

„'Један појас, један пут' више није само иницијатива, већ највећи глобални пројекат који повезује цивилизације и даје нам могућност да размењујемо идеје, знања и културу. Најважнији резултат овог пројекта - тренутно нема већег глобалног пројекта од овог - јесте повезивање и верујем да ће се ти резултати све више видети”, казала је Михајловићева у интервјуу за кинеску националну телевизију.

Она је навела и да је Србија пре свих других држава у региону потписала Споразум о стратешкој сарадњи и меморандум са Кином о развоју иницијативе „Један појас, један пут”, чији је данас део и пројекат модернизације пруге између Београда и Будимпеште.

Зорана Михајловић је казала да Србија пуно тога ради у сарадњи са Кином, укључујући улагања у Железару Смедерево, развој индустријских зона, Луке Смедерево и да постоје могућности за нове пројекте развоја Луке Београд, као и у области пољопривреде.

„Кина и Србија имају пре свега дуг пријатељски однос и све боље економске односе, а Србија себе види као оданог стратешког партнера и мост између Кине и Европе. Није случајно први велики пројекат који су кинеске компаније радиле у Србији била изградња моста преко Дунава”, рекла је Михајловићева.

Она је изразила захвалност Кини и због дугих пријатељских односа и става Кине прека Косову и и Метохији, и навела да је од укидања виза за грађане Кине и увођења директног лета Београд-Пекинга у Србији све више кинеских туриста. (Бета)

Михајловићева: Водите рачуна шта радите!

Потпредседница Владе Србије и министарка грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, Зорана Михајловић, упозорила је све учеснике у изградњи деонице јужног крака друмског Коридора 10, од Српске куће до Левосоја, да „воде рачуна шта раде”, да радове морају да изведу у највећем квалитету и да од свих очекује да се држе рокова које су дали.

„Држава је дала сву могућу подршку за реализацију овог пројекта, закључен је и нови уговор, и сада од извођача и инвеститора очекујемо да заврше свој део посла. У септембру ћемо имати још један састанак у истом саставу, на коме ће се видети да ли се придржавате договореног”, истакла је Михајловићева у разговору са представницима инвеститора, надзора, пројектаната и извођача радова.

Разговору су присуствовали директор „Путева Србије” Зоран Дробњак, представници „Коридора Србије”, који су надзор на овој деоници, представници Саобраћајног института ЦИП, као и пројектанти и чланови конзорцијума који изводе радове - „Србија ауто-пут” и „Ратко Митровић”.

Сви они су потпредседници Михајловић изнели процену да ће сви радови бити завршени у року, као и да ће прво завршити трасу ауто-пута како би деоница могла да се пусти у саобраћај до октобра, саопштено је из Кабинета потпредседнице Владе. (Танјуг)


Коментари1
9dc3c
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Божидар
Каснимо, јер један појас, један пут функционише 2 год. већ са 43 европска града и 45 кинеских. Сваке године обим размене се удупли. Превози се углавном електроника, ауто делови, спортска опрема али и тзв фриго контј. тј оно где се новац брзо окрене нпр путовање бродом од неког града из рашњости Кине траје 45 до 50 дана а железницом 12 до 14. Капитал се окреће више него дупло. Где смо ту ми као купци мени баш и није јасно. Направићемо ми или Кинези ту пругу до Будимпеште али наша куповна моћ неће бити на нивоу не да купимо робе која стане у стандардни тзв блок воз од 41 контј. Наиме то је роба која се прода у рекордном року од пар недеља у земљи одредишта.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља