понедељак, 19.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:43

Предстоји набавка 80 електробуса

Аутор: Д.А.понедељак, 03.09.2018. у 23:41
(Фото Танјуг)

Путнике у јавном превозу тренутно превозе четири аутобуса на електрични погон само на линији ЕКО 1 од Вуковог споменика до „Белвила”. То би у догледној будућности требало знатно да се промени јер, како је истакао градоначелник Зоран Радојичић, биће набављено 80 нових електричних аутобуса.

Он је, на 15. манифестацији „Са ГСП-ом од првог разреда” испред Старог двора, указао да ће нови аутобуси унапредити животну средину. Како су раније наводили градски оци, једна од идеја је да електробуси у потпуности замене тролејбусе који, како истичу надлежни, са својом контактном мрежом руже град, а пре свега центар. 

Промотори ГСП-а су електробус, еколошки најсавременије возило за јавни градски превоз у региону, приказали деци, а представили су им и нови мидибус за превоз ђака. Радојичић је деци пожелео срећан полазак у школу и објаснио како им ГСП помаже да лакше дођу до школе и куће.

– Они такође морају да уложе мали напор, да чувају аутобусе, а ми ћемо дати све од себе да аутобуси буду чисти и еколошки прихватљиви јер је важно да нове генерације имају здрав и леп Београд – поручио је Радојичић.  

Ђаци су од ГСП-а „Београд” добили свеске, налепнице, распореде часова, пернице, лопте, фризбије и играчке, а за њих је приређен мађионичарски наступ, као и наступ најмлађих чланова КУД „Никола Тесла”.


Коментари9
070c8
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jovanka Voždovčanka
Zašto se ne spominje zamena tramvaja, naročito onih starih, u kojima, leti, na podu možete da ispržite jaje? Takvi, uglavnom, idu na voždovačkim linijama. Trole su za takve tramvaje super komforan prevoz.
Хеј
Прво треба да замене обичне аутобусе тамо где је највеће загађење од саобраћаја. Више нам смета дим од контактне мреже. И трамваји исто имају контактну мрежу.
Belosevic
Uopste ne ruze grad trolejbusi. Naprotiv. Plus su ekoloski bolji, prostraniji i jednostavniji za odrzavanje.
Mare
U izjavi piše da kontaktna mreža ruzi grad a ne trolejbusi.
Препоручујем 5
Јанко
Да ли би градоначелинк и остали позвоа директоре ГСП, шефове, као и приватних превозника па да се обуку да их нико не препозна и да се провозају на појединим линијама. Да види какви се аутобуси возе, неисправни, све се распада, укључено грејање лети, климе нису чишћене откако су уграђене, неопрани, седишта поцепана и прљава. Да не причамо о возачима, нарочито у приватним аутобусима, који паркирају возило на сред улице и иду да пазаре док путници чекају, а како возе то је тек за причу. Много тога се може урадити и без новца, а они узимају много милијарди из буџета квалитет је нула.
Milan Matić
U mnogim gradovima po svetu saobraćaju autobusu na gorivne ćelije, koje proizvode struju za pogon elektromotora. Ova vozila nemaju potrebu za skupim i teškim akomulatorima, jer se struja proizvodi u samoj ćeliji, od vodonika i kiseonika iz vazduha, pri čemu sa jednim kilogramom vodonika može da se pređu stotine kilometara po neverovetno niskoj ceni. Produkt hemijske reakcije je potpuno čista voda, bez ikakvih hemikalija. Odavno se isključivo ovim načinom snabdevaju strujom svemirske stanice, podmornice i mnogi drugi uređaji. Razvoj ovih gorivnih ćelija nije toliko brz, zbog velikog pritiska naftne industrije i proizvođaća akomulatora, ali sve velike automobilske firme imaju svoje automobile na ovaj pogon i predviđaju da će ubrzo gorivne ćelije da postanu preovlađujući naćin pogona automobila, jer su naučno, tehnički, zdravstveno i ekonomski najopravdavanije. U budućnosti, sa sve jeftinijom proizvodnjom vodonika, gorivnim ćelijama će se snabdevati strujom svaka kuća.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља