среда, 21.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:12

Пруга Стара Пазова – Нови Сад до новембра 2021.

уторак, 04.09.2018. у 12:35
(Фото Танјуг)

ЧОРТАНОВЦИ – Пруга Стара Пазова - Нови Сад, која је део будуће брзе пруге Београд-Будимпешта, биће завршена до новембра 2021, а потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић је данас, обилазећи радове на изградњи вијадукта и тунела Чортановци, истакла да је улагање у развој железнице синоним за развој и напредак Србије.

„Кад год се улагало у железницу и Србија се развијала и тако је било у претходних више од сто година. Знамо да се Србија убрзано развијала крајем 19. века, као и седамдесетих кад се градила барска пруга, али исто тако знамо и колико су и Србија и њена железница стагнирале у претходних 20-30 година, јер смо 2013 и 2014. затекли пруге којима се иде 10, 30 или 40 километара на час, што је последица деценија неулагања”, рекла је Михајловић.

Обраћајући се новинарима после обиласка радова, она је истакла да је градилиште код Чортановаца уређено, да постоји добра и ефикасна сарадња српских и руских компанија.

„Све се ради у складу с уговором, као што је био случај и на другим пројектима на којима је радио РЖД”, рекла је Михајловић и додала да је до сада уговорен целокупан износ руског кредита од 800 милона долара, а да је до сада повучена око половина средстава.

Каже да смо још у грејс периоду по питању тог кредита и да је рок за његово коришћење раније продужен до 2021. и да ће све бити повучено, у складу са динамиком радова.

Она је додала да је вредност инфраструктурних пројеката текућих и планираних на територији Војводине најмање две милијарде евра и да је следећи састанак заједничке радне групе Владе Војводине и Министарства грађевинарства, саобраћја и инфраструктуре заказан за понедељак.

У понедељак ће бити одржан састанак заједничке радне групе коју чине представници покрајине и Министарства грађевине.

Михајловић је подсетила да ће наредне године почети нови инвестициони циклус вредан пет милијарди евра, на пример, изградња пруге Нови Сад - Суботица, аутопут Рума - Шабац - Лозница, Фрушкогорки коридор, аутопут између Прељијне и Пожеге, прва деоница аутопута између Ниша и Мердара на првој деоници Ниш - Плочник и други.

Обиласку радова, које изводи руска компанија „РЖД интернешнел”, присуствовао је и амбасадор Руске Федерације у Србији Алексадар Чепурин и покрајински премијер Игор Мировић.

Покрајински премијер Мировић је рекао да је поносан што Војводина има тако велико градилиште у Срему и да се већ сада види да ће се за три-четири године најмање двоструко скратити време путовања између Београда и Новог Сада захваљујући том пројекту.

„То ће много значити и за развој Војводине и свих општина које се налазе на траси пруге”, рекао је Мировић.

Казао је да је у току јавна набавка за припрему пројектне документације између од Новог Сада до Зрењанина и Борче у Београду.

Он очекује да ће до краја октобра бити изабран извођач и да ћемо у уговореном року, до краја 2019, имати идејне пројекте за све деонице.

Додао је да ће ускоро бити потписан уговор за Фрушкогорски коридор и да ће ускоро почети изградња Б и Ц блока Клиничког центра Нови Сад.

Амбасадор Русије у Србији Александар Чепурин је рекао да изградња пруге показује жељу Владе Србије за напредак и да постоји добра сарадња на реализацији пројеката између две стране.

Генерални директор РЖД Интернешнел Сергеј Павлов је рекао да је то огромно градилиште чак и за ту компанију и захвалио Влади Србије на подршци.

„Постоји добра сарадња и разумевање проблема, који постоје на сваком градилишту”, рекао је Павлов.

Он је казао да свуда где граде пруге, обнављају и школе, као што је то случај са школом „23. октобар” у Сремским Карловцима, у којој је компанија РЖД Интернешенел обновила учионицу за руски језик и опремила је потребним намештајем и опремом.

В.д. генерални директор Инфраструктуре железнице Србије Миробљуб Јевтић је истакао да је деоница Стапа Пазлова-Нови Сад тренутно највеће градилиште у Европи.

„Рок за завршетак свих радова је новембар 2021. године”, додао је Јевтић.

Изградња вијадукта и тунела „Чортановци”, на деоници Стара Пазова - Нови Сад, у оквиру изградње пруге за велике брзине, један је од најкрупнијих грађевинских подухвата у овом делу Европе.

Радови су почели 11. августа 2017. године. Извођач радова је руска компанија „РЖД Интернешнел”, а вредност посла је око 337,6 милиона долара.

Граде се две тунелске цеви, обе дужине од по 1,1 километар, као и вијадукт дужине 2,9 километра и носиће га 58 стубова, од којих ће највиши бити 28 метара.

Након обиласка градилишта у Чортановцима, потпредседница Михајловић и амбасадор Чепурин су са представницима руских и српских железница посетили школу „23. октобар” у Сремским Карловцима. (Танјуг)


Коментари1
a5674
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Đomla
Прва пруга у Србији Београд - Ниш изграђена је заједно са патећим објектима ( 20-так железничких станицама - рачунајући и београдску) за три године од 1881 до 1884. Шта нас то сада толико успорава?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља