Мајстори су коначно отишли са платоа на Славији где су после вишемесечних перипетија успели да заврше посао. Да ли због претњи пеналима ако се пробије и последњи рок 31. август, али на почетку прве септембарске радне недеље плато је, напокон, грађанима незванично предат на употребу.
Београђани и туристи јуче су увелико шпартали платоом прекривеним белим плочама, а они који су имали нешто више времена, на новоотвореном каскадном плочнику су мало и поседели. На парчету јавног простора, чије се уређење прилично отегло, јуче је било тек неколико радника који су чистили и проверавали да ли је све како треба.
На основу првих утисака, може се закључити да ће суграђани који иду из Краља Милана плато масовно користити да би пресекли и колико-толико скратили пут према Немањиној, Булевару ослобођења и Делиградској. За разлику од неких других јавних простора, на којима када падне киша, због глатких плоча пешаци ризикују да изврну ногу, тог проблема на Славији чини се нема јер су плоче храпаве.
На платоу је постављена и чесма која увелико ради. Али, на хлад десетак стабала на овом тргићу на Славији мораће да се причека. Дрвеће које плато краси још није развијено, а клупе тек треба да буду уграђене. За сада грађани као прелазно решење користе каскадни део платоа са кога поглед пуца ка Београдској, Булевару ослобођења и Макензијевој.
Уређење овог платоа је потрајало. Прошлог пролећа конзорцијум који чине „МБА Ратко Митровић нискоградња” и „Колас рејл” почео је реконструкцију три централне градске саобраћајнице и обнову платоа. Чинило се да ће он бити и најбрже завршен, али испоставило се да је знатно већа мука од Рузвелтове, Булевара ослобођења и кружног тока на Славији.
Првобитни радови били су лоше изведени па је уследило померање рокова, препуцавање и међусобно оптуживање града, пројектанта и извођача. Ко је најодговорнији за силне пропусте, Београђани вероватно никада неће сазнати, али најважније је да је „Скадар на Славији” завршен.
Отезању ту ипак није крај. Радови су се одужили, истина не као на Славији, и на платоу између Нушићеве и Дечанске, плочнику који је наставак платоа код Дома омладине. Али, ако се може судити према јучерашњој слици, на том платоу су радови у завршној фази. Саме коцке наследнице асфалта већ су уграђене, а остало је да се среди и фонтана и постави мобилијар.
Крај обнове која је овде почела у марту и чији завршетак је најављиван за мај, одлаган је због, како су наводили надлежни, припреме гранитних коцки за поплочавање. Оно што су грађани ипак највише ишчекивали јесте завршетак радова у Таковској на потезу од Цвијићеве до 27. марта.
– Коначно троле иду како треба. Ваљало је издржати онолике компликације са превозом претходних недеља и аутобусе на линији 28 извучене из ко зна којих депоа – са нашом редакцијом је читатељка Симка поделила радост због повратка тролејбуса на трасу.
Овај обновљени део Таковске је у саобраћај пуштен око четири сата са првим јутарњим поласцима јавног превоза. Пројекат за ову саобраћајницу радио је Институт за путеве, а према прорачунима и плану оптерећења, она би после обнове требало да служи возачима и пешацима 20 година без нових поправки.
– Урађена је комплетна водоводна мрежа, обновљена канализациона мрежа, као и асфалт, тротоари и део бициклистичке стазе. Следеће године нас очекује наставак реконструкције Таковске улице – навео је заменик градоначелника Горан Весић додавши да ће наставак реконструкције подразумевати и бициклистичку стазу од 27. марта ка Дому Народне скупштине.
Радови су окончани и у Булевару ослобођења, а за неколико дана биће проходна и цела Улица кнегиње Зорке.
– У Балканској „Водовод” је завршио свој део посла и тренутно се ради подлога за коцке. Ова улица требало би да буде завршена до 15. октобра, како је и планирано. Екипе „Водовода” завршиле су посао и у Страхињића Бана, где предстоје радови на електро и телекомуникационим инсталацијама. Ради се и у Баје Пивљанина, као и у неколико приградских улица, међу којима су саобраћајнице у Болечу, део Авалског пута који је у јако лошем стању – казао је Весић.