петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:06

Инспектор из канцеларије може да контролише рад предузећа

Захваљујући новом софтверском решењу, општина Бечеј решила проблеме и изазове у вођењу документације о финансијским трансакцијама, због чега је проглашена Шампионом локалног развоја у категорији „Ефикасна управа”
Аутор: Марија Бракочевићуторак, 04.09.2018. у 22:00
Бечеј шампион у категорији „Ефикасна управа“ (Фото Општина Бечеј)

Општина Бечеј увела је прошле године нова решења у постојећи информациони систем, чији је најважнији део апликација „ордер”, односно софтвер за одржавање реда у документацији. Овим системом решени су проблеми и изазови у вођењу документације о финансијским трансакцијама између општинске управе и 30 корисника буџетских средстава, међу којима су месне заједнице, вртићи, школе, позориште, биоскоп, туристичка организација, дом здравља, спортски центар.... Захваљујући „ордеру” престала је потреба за штампом папирних захтева, доласком у општинску управу, потписивањем документације, а нема више ни бриге око складиштења података, обезбеђивања и архивирања папирне документације. Електронски поступак олакшао је посао и корисницима и општинским службеницима. Због увођења решења, које је допринело унапређењу ефикасности рада локалне администрације, бољој интерној и екстерној комуникацији и смањењу сувишне бирократије, општина Бечеј проглашена је Шампионом локалног развоја у категорији „Ефикасна управа”, наградом коју су установили НАЛЕД и РТС.

Велика предност система је што општина у реалном времену има увид у расположива средства у буџету, а као важну одлику председник општине Бечеј Драган Тошић истиче и брзо стицање увида у пословање и сваку радњу индиректних и директних буџетских корисника.

На тај начин општина ефикасније контролише буџетске кориснике, што је иначе њена обавеза.

У „ордеру” се види свака појединачна фактура – набавке, плате, додаци и накнаде запослених, доприноси, комуналне и енергетске услуге, трошкови осигурања, превоза, услуге комуникација... За годину дана рада, кроз систем је успешно обрађено 2.264 различита захтева.

– Систем омогућава да се фактуре корисника виде у моменту настанка. Не морамо да шаљемо буџетску инспекцију да контролише рад предузећа – сада они из канцеларије могу да остваре увид у њихово пословање, а на теренску контролу одлазе тек кад уоче проблем – додаје Тошић.

Кроз „ордер” корисници буџета формирају електронске захтеве за трансфер средстава, потписују их електронским потписом, па их уз скениране прилоге, шаљу директно у општинску управу.

– Битно нам је да испратимо рад наших корисника, јер ако они не послују како треба онда је и комплетна општинска управа у блокади – истиче Тошић.

Конкретни ефекти увођења програма видљиви су кроз уштеду у буџету и времену потребном за обраду захтева. Процењује се да само на трошковима горива за службена возила уштеде износе око 300.000 динара и за папир и тонере око 200.000 динара. Надлежни очекују да ће успети да сачувају више од милион динара, али се, додаје Тошић, још већа предност коришћења овог програма огледа у брзини рада управе. Уштеда радних сати потребних за обављање истог посла, пре и после увођења „ордера“, више је од 10.000 часова годишње.

Осим општинске управе, захваљујући функционисању система, новац ће моћи да уштеди и свако јавно предузеће и буџетска установа у Бечеју.

– Сада имамо могућност плаћања и провере да ли је и када фактура прокњижена, постоји ли нека грешка у нашем раду, шта треба да се исправи... То нам умногоме олакшава посао. Јер, у „ордеру” је све прегледно, а посао се брже обавља – истиче Светлана Ташковић, директорка Техничке школе у Бечеју и подсећа да је посао запослених постао много ефикаснији и транспарентнији.

У општини тврде да је једини предуслов за успостављање овог решења, у другим локалним самоуправама, да корисници имају интернет конекцију, скенер и дигитални потпис, а да општина има инсталиран софтвер на одговарајућем серверу. Општини Бечеј већ се јављају друге локалне самоуправе, међу којима су Ковин и градови са већим администрацијама од бечејске попут Зрењанина и Чачка, који се интересују за примену сличног система и преузимање позитивних искустава Бечеја.

– Решење општине Бечеј је пример који показује како локалне самоуправе могу да обезбеде транспарентно пословање, ефикасну администрацију, брже спроводе процедуре, примењују електронски потпис и електронски архивирају документе. НАЛЕД тренутно у оквиру пројекта „Ка администрацији без сувишних папира“, уз подршку Фонда за добру управу Владе Велике Британије, пружа подршку у изради 12 подзаконских аката за Закон о е-документу, електронској идентификацији и услугама од поверења у електронском пословању.

– Прелазак на електронску размену података и е-докуменат уштедеће грађанима и до 6.000.000 сати непотребног чекања на шалтерима институција – рекла је Драгана Илић, шефица Јединице за конкурентност и дигитализацију у НАЛЕД-у.


Коментари0
78a81
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља