уторак, 13.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:45

Клизиште нестаје одношењем 300.000 тона земље

Зорана Михајловић изјавила је да је најважније да се Коридор 10 кроз Грделичку клисуру уради безбедно и квалитетно
Аутор: Маријана Авакумовићуторак, 04.09.2018. у 20:00
(Фото Танјуг/ Сава Радовановић)

Одговарајући на питање новинара шта мисли о измештању брда на косини 2 код Предејана и да ли ће то бити готово до краја године, ресорна министарка Зорана Михајловић јуче је рекла да верује да ће тај посао и изградња ауто-пута бити завршени до краја 2018. – Најважније је да се Коридор 10 заврши безбедно и квалитетно и о томе стално говорим. „Коридори Србије” су добили пројекат санације, прихватили га и раде санацију и то је за мене и за све нас најважније. Верујем да ће бити готово до краја године – додала је Михајловићева.

Она није прецизирала како ће бити решен проблем на том делу ауто-пута кроз Грделичку клисуру. Председник Србије Александар Вучић је током посете градилишта протеклог викенда изашао са мало више детаља. Он је новинарима пренео шта су га грађевинци обавестили да намеравају да ураде како би решили проблем косине 2 на обрушеном брду, на коме се појавило клизиште.

– Брдо иза нас мора да се сруши, то је 300.000 кубних метара земље, постоји и проблем са потпорним зидом који се закачио за гребен, па минери имају проблем – рекао је тада Вучић.

Показао је геолошки приказ терена, односно клизишта, те рекао да део брда мора да се одсече и пребаци на другу страну. Рекао је да је један од инжењера имао идеју да топовима руши брдо, али, нашалио се, неће тако радикалне потезе применити.

Колико је тешка за градњу ова деоница илустровао је поређењем да је 30 километара пута кроз Грделицу као 200-250 километара кроз Војводину. То његово поређење види се и у цени радова. Кроз Војводину километар ауто-пута кошта око три милиона евра, а кроз Грделичку клисуру око 20 милиона евра.

Пошто „Коридори Србије”, као инвеститор, не излазе у јавност са планом решења проблема урушавања потпорног зида, у медијима су се појавиле различите процене шта и како треба урадити. Тако је прорачунато да је за уклањање целог брда потребно 7.000 радних дана или око 20 година.

Међутим, Горан Родић, потпредседник Грађевинско-инжењерске коморе, објашњава да није потребно уклањати цело брдо већ само један део.

– Потребно је уклонити део који се обрушио на коме су се налазиле косине да би се створио простор за изградњу галерије и изливање великих потпорних стубова. У међувремену ће поново урадити геологију земљишта и тада ће установити шта ће и како ће. Са тог брда би требало однети око 300.000 кубика земље. Бањалучки „Интеграл” тамо сада ради, а они су до сада показали на деоницама Коридора 10, које су радили, да знају свој посао – објашњава Родић.

Сто метара дуг потпорни зид на косини 2 обрушио се 19. августа. Клизање косине је отворило питање под којим околностима и како се радило у Грделици. Испоставило се да је извођач шпански „Азви" сматрао да главни пројекат ЦИП-а није добар, па је сачинио нови који је потом 11 пута мењан. Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре и пројектант, о томе нису обавештени. Суд части Инжењерске коморе започео је процес утврђивања одговорности за обрушавање потпорног зида, а министарство је у међувремену поднело захтев за одузимање лиценци 16 инжењера и најавило допуну пријаве. Пријавом су обухваћени инжењери ЦИП-а, Института за путеве, који је радио ревизију главног пројекта, извођача радова и надзорног органа, америчке компаније „Луис Бергер”.

Основати националну грађевинску компанију

Потпредседница владе и министарка грађевине Зорана Михајловић изјавила је јуче да није одустала од идеје да се формира јака национална грађевинска компанија, која би могла да буде носилац великих инфраструктурних пројеката. „То је важно за Србију, не одустајем зато што имамо велики број нових пројеката испред нас. Велика штета би била да не оснажимо домаћу грађевинску индустрију, ми смо је делом оснажили, али не довољно, да може да се уједини и буде носилац свих тих великих пројеката”, рекла је Михајловићева.


Коментари7
10332
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milos
A ko ce da plati vec nacinjenu stetu? Neka ostavka barem ? Ima li obraza ?
Драган Јовичић
Подржавам одлуку да се брдо уклони уз кривичну пријаву и обавезу надокнаде додатних трошкова од стране свих оних који су на било који начин учествовали у овом "случају" (пројектанти, извођачи, надзорни органи и политичари)!
Dusan Ljubinkovic
Kojom mehanizacijom ce "odneti" toliku zemlju? Svi u Srbiji da je skupe trajace dve godine i po sadasnjim cenama radnog sata kamiona i bagera kostace 1 milijardu dinara najmanje ...
jeremija
Zemlja se ne mjeri u tonama već metrima kubnim.
Zoran Markovic
A zasto je uopste menjan prvobitni projekat? 11 izmena radi smanjenja posla, smanjenja kolicina materijala i ubrzanja radova? Da se radilo kako treba, sve bi bilo do sada zavrseno i bezbedno. Zasto se ne slusa struka, vec se radi partizanski? I sada se brdo izmesta. I proverite kolicine. Opet odokativno! Ne radi se samo o 300.000 kubika.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља