Од 17. септембра, када ступа на снагу Закон о заштити корисника финансијских услуга код уговарања на даљину, грађани би требало да буду потпуно заштићени од пружања и наплаћивања услуга које нису затражили, попут одређене врсте осигурања и примања рекламних мејлова.
Овим законом прописано је да су грађани ослобођени од било какве обавезе у случају услуга које нису наручене као што је, на пример, случај са одређеним врстама осигурања код којих корисник уопште и није свестан да има било какве обавезе, нити је те услуге тражио.
Такође, објашњавају за Танјуг у НБС, да би се спречило агресивно рекламирање аутоматским слањем електронске поште или на други сличан начин, предвиђено је да је тај вид комуникације могућ само ако је корисник на њега претходно изричито пристао.
Иако су и до сада права корисника била заштићена посебним законима, пре свега Законом о заштити корисника финансијских услуга, и то нарочито у вези с достављањем информација у предуговорној фази и елементима које уговор о финансијској услузи треба да садржи, основна новина коју доноси овај закон огледа се у томе што се заштита сада прилагођава коришћењу финансијских услуга путем интернета и мобилних телефона. (Танјуг)