среда, 26.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:20

Оливер Фрљић међу пет најважнијих редитеља у Европи

Лондонски „Гардијан” уврстио хрватског редитеља на ову листу с образложењем да „непристојност тера до екстрема”, али да „ово није време за пристојност”
Аутор: Борка Голубовић-Требјешанинчетвртак, 06.09.2018. у 14:18
Оливер Фрљић (Фото Маре Матић)

Редитеља Оливера Фрљића, који ће наредне седмице бити гост Београда и 52. Битефа, управо је лондонски „Гардијан” уврстио међу пет најважнијих у Европи, а у образложењу се наводи да он „непристојност тера до екстрема”, али да „ово није време за пристојност”.

Листу „Гардијана” сачинио је Мет Труман, угледни британски позоришни критичар, који Фрљића сматра најконтроверзнијим, али и најпотребнијим редитељем Старог континента, а уз њега су и немачка уметница Сузан Кенеди, Џулијен Госелин и Каролин Гиела Нгијен из Француске и Аустралијанка Јаел Ронен. Труман Фрљићев рад види као политичку сатиру некадашње Југославије, ратног профитерства, популарности ултрадесних страна и национализма и слабости тек стасале демократије. Томе у прилог, тврди Труман, говоре реакције на његове представе, попут „Проклет био издајица своје домовине”, „Кукавичлук”, „Мрзим истину”, „Александра Зец” и готово редовни протести конзервативног дела јавности, као и претње насиљем.

Фрљићев рад британски критичар уједно оцењује као политичку сатиру некадашње Југославије, ратног профитерства, пораста популарности ултрадесних снага и национализма, као и слабости тек стасале демокрације. Будући да су после играња његових представа на неким престижним фестивалима ове манифестације остале без финансијске подршке, Труман верује и да Фрљић смета одређеним политичарима који би да му онемогуће рад. Оливер Фрљић ових дана борави у Немачкој, односно у Берлину, где ради на режији класичног дела „Натан Мудри” Ефраима Лесинга. Ипак, радну паузу искористиће, како каже за „Политику”, да испрати дешавања на овогодишњем 52. Битефу који ће бити одржан од 13. до 22. септембра. Један од фокуса фестивала су и представе политичког позоришта. У том контексту, публика ће имати прилику да види два остварења Оливера Фрљића у главном програму „Шест лица тражи писца” коју је у загребачком позоришту „Керемпух” режирао према драми Луиђија Пирандела и „Горки – Алтернатива за Немачку?” у продукцији Театра Максим Горки из Берлина, чиме је уметнички тим Битефа желео да му упути посебно признање као једном од најважнијих европских редитеља политичког позоришта.

– Срећан сам што могу поновно да покажем свој рад београдској публици. Желео бих да видим све на Битефу, али због других, раније преузетих обавеза, нећу моћи да останем до краја фестивала. Игром случаја, „Шест лица тражи аутора” играмо у Атељеу 212, позоришту у којем сам направио своју последњу београдску представу „Зоран Ђинђић” и која је била мета многих спорова и напада, а са којом су се на одређени начин и затвориле могућности за мој поновни рад у Београду. Последње што сам овде показао публици био је „Комплекс Ристић”, представа која је изазвала различите реакције, јер није директно говорила о Ристићу и КПГТ-у, већ је покушала да направи поетску транспозицију са густом метатеатарском мрежом у којој су се заплеле неке кључне Ристићеве представе, али и целокупни културни контекст у којем се КПГТ могао догодити – каже Оливер Фрљић.


Коментари6
d6787
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Milko
Da li može jedna molba ? Molimo vas, preklinjemo vas da zadržite "jednog od najvažnijih redatelja u Europi". I recite koliko to košta, plaćamo bez razmišljanja.
Anka
E da je srice pa da imamo jos ovakih Frljica, a manje nekih ”Milko”, pa di bi nam bio kraj....
Препоручујем 9
slavko
Od kada se vređanje i sprdnja ubrajaju u "vreme za nepristojnost"?
Osman Delić
Definitivno jedini režiser s ovih prostora koji ima proletrsku snagu i hrabrost da se suprotstavi svim autokratama i "veličinama", kako političkim, tako i onim s kulturne scene koji su ponekad gori od ovh naših populista - autokrata. Svaka čast. Manje nisam ni očekivao za mog zemljaka iz Travnika.
Laza
Nije vreme za pristojnost?!
Ђедо из Бруклина
Ма, то они о себи нешто...вазда треба бит пристојним.
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља