недеља, 16.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:46

Црвени се Таковска

Новоисцртана бициклистичка стаза од Ботаничке баште до ОШ „Вук Караџић” боде очи Палилулцима због јаркоцрвене боје
Аутор: Дејан Алексићуторак, 11.09.2018. у 16:16
Нема места за мимоилажење пешака (Фотографије Д. Алексић)
Паркинг тесан за веће аутомобиле
Крај стазе на средини улице

У недавно обновљеном доњем делу Таковске улице и пешаци и бициклисти добили су преуређен простор на тротоару од Ботаничке баште до ОШ „Вук Караџић”. Тешко да то неко може да не примети јер бициклистичка стаза између „Јевремовца” и осмолетке је толико црвена да се види са врха Таковске.

„Ово је као река крви! Ужас!”

„Па добро, бар на Гугл мапи сад неће моћи да нас омаше!”, размењивали су утиске пролазници у Таковској.

Црвена боја на градском асфалту није новина. Тако је већ рађена хоризонтална сигнализација у више делова града. Али, већ неколико дана Палилулцима и свима који ту прођу боде очи што је у овом делу града црвеном и то не било којом, него јаркоцрвеном исцртана цела стаза.

„Када су прошле недеље објавили да је обнова Таковске окончана, стаза од чијег црвенила ’боле’ очи била је првобитно у боји асфалта оивичена белим линијама, као и пешачки део. Била је шира за десетак центиметара и белом бојом је јасно било означено да је то део за бициклисте”, указује Смиљка Цвијић.

Разлог због кога је одједном стаза добила боје „Црвене звезде” је то што је, тек кад је завршен сав посао у Таковској, уочено да је паркинг за аутомобиле преузак и да возачи четвороточкаша, хтели-не хтели, точковима морају да прелазе у зону за двоточкаше. Због тога су мајстори поново изашли у Таковску. На брзину је, због нечије лоше процене, све наново морало да се исцртава, обележава и фарба. Јасно је било да неће моћи да се поново белом бојом преко првобитне сигнализације исцртава нова јер би онда и возачима и пешацима и бициклистима вероватно деловало да су пијани и да виде двоструке траке.

Да би се ипак поправило лоше урађено, преко првобитне сигнализације у великим количинама нанета је јаркоцрвена боја, а шира бициклистичка стаза сужена је префарбавањем црне боје преко белих трака и исцртавањем нових. Аутомобили су добили шири паркинг, али је префарбавање граничних трака лоше урађено, па се оне и сад могу уочити.

Проблемима са бициклистичком стазом између Ботаничке баште и осмолетке ту није крај. Осим што паркирани аутомобили и даље упадају на простор за возаче на два точка, бициклистичку стазу за пролаз користе и пешаци. Није реч о томе да пролазници немају обзира према бициклистима, већ ни немају куда. Због стазе за двоточкаше, њима је драстично сужен тротоар, па ако из два смера између „Јевремовца” и ОШ „Вук Караџић” наиђу две групе пешака, они немају другог решења него да „судар” избегну тако што ће да закораче на бициклистички део.

Уместо да буде више користи и довољно простора за све, у обновљеној Таковској је парадоксална ситуација. Пешацима је сужен тротоар па морају на бициклистичку стазу која је, чини се, и поред накнадног сужавања довољно широка за два смера бициклиста, али није од претеране користи јер на њој је најмање оних којима је намењена. У то смо се и ми уверили у току обиласка ове деонице. Новом бициклистичком стазом није прошао ниједан бициклиста. Додатни разлог што засад она не привлачи пажњу љубитеља два точка јесте и што се стаза не наставља у суседне улице, већ се одједном прекида код осмолетке. Када се све сабере, делује да је Таковска претходних недеља сређивана у складу са народном „Завади, па владај” – после обнове нека се возачи, бициклисти и пешаци свађају.

А бициклисти су се, очекивано, већ огласили. Надлежне критикују због тога што су поново поставили такозване назубљене ивичњаке, који возачима двоточкаша никако не одговарају. И то није све.

– Од аутомобила је „отето” неколико метара тротоара, тако што су паркинзи постављени паралелно са коловозом. Аутомобилима је отежано паркирање, а то се негативно одражава на проточност јавног превоза. Паркинзи у овако прометним улицама би требало да буду укинути јер само стварају додатно загушење саобраћаја, док бициклистичке стазе доприносе растерећењу. Питање је времена када ће возачи почети да паркирају по старом, не хајући за бициклистичку стазу – истакли су ових дана у удружењу „Улице за бициклисте”.

Према последњим предузетим корацима надлежних у Таковској, делује да од овог предлога неће бити ништа.

Надлежни се, истина, већ дуже залажу за ширење мреже бициклистичких стаза у престоници, али када се пређе на конкретне кораке, као по правилу, те стазе или се ураде лоше или четвороточкаши опет добију предност. Замерке бициклиста су пљуштале када су урађене стазе на Тошином бунару, али и када је изграђен Булевар хероја са Кошара, а нарочито када је прошле године завршена обнова Славије, Рузвелтове и Булевара ослобођења.

Ситуација са стазом у Таковској ће можда бити боља када наредне године надлежни наставе са сређивањем ове прометне саобраћајнице. Јер ако се нешто не промени, још једна бициклистичка стаза ће бити само декорација која ће пешацима одузети простор, а бициклистима неће бити од користи.


Коментари4
f6846
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zorica
Rade da bi glumili da rade. Ovo nema veze sa mozgom. Centar grada je preopterećen u svakom smislu, zašto se staze za bicikliste ne prave u manje opterećenim delovima grada gde je i bolji vazduh. Zašto tolika prednost biciklistima nad pešacima i automobilima. Bahatost biciklista i da ne pominjem, voze Terazijama po trotoaru kao da su na biciklističkoj stazi, pa se spuštaju nizbrdo Prizrenskom ka Zelenom vencu, pa tu opet prekršaj... Ako iz Kraljice Natalije autom idete desno u Prizrensku ili ka tunelu, gledate levo automobile iz smera Novog Beograda da biste se uključili u saobraćaj i onda vam nizbrdo iz Prizrenske stiže biciklista....
Нестор
Зашто се кампања зове ,,Улице за бициклисте,, ако се бициклистичке стазе праве на - ТРОТОАРИМА где првенство треба да имају ПЕШАЦИ. И то по правилу 1/3 за пешаке а 2/3 за бициклисте. Када мајка шета са бебом у колицима мора стално да се осврће да је неки бициклиста не распали. Покренимо кампању ,, ТРОТОАРИ ЗА ПЕШАКЕ,,
BRANKO BJELOVUK
Kada se piše 2018 godina i radi se rekonstrukcija ulice za narednih 20 godina bilo bi stvarno neozbiljno izostaviti biciklističke staze. Ni u Amsterdamu ili Beču nisu sve staze urađene odjednom. Odnekle se mora početi. Zašto crvena?!? Moje mišljenje .... da bi navikao pešake koji su se do sada retko susretali sa biciklističkim stazama da je to za njih "zabranjena" zona.
Vasa
Radim, preko puta, na Rudarsko-geološkom fakultetu. Za trideset godina rada, nikada nisam video ni jednog biciklistu u Takovskoj. Dobro, sad bi to ova staza trebala da omogući, ali sumnjam da će ovu ulicu biciklisti koristiti obzirom da je staza predviđena do raskrsnice sa Kraljice Marije (bivša 27. marta), a dalje prema Skupštini ništa nije prilagođavano biciklistima. Ova ulica je vrlo prometna, strma je, pa se biciklisti teško probijaju, osim toga veoma je veliko zagađenje izduvnim gasovima, tako da ova staza, žali bože što je iscrtana uopšte.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља