понедељак, 24.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:24

Путницима агенција „Саб” и „Џез” исплата одштете од петка

Осигуравач ДДОР саопштио да им је стигло укупно 2.216 одштетних захтева
Аутор: Ј. Антељ И. Албуновићуторак, 11.09.2018. у 17:29
(Фото Д. Јевремовић)

Осигуравајућа кућа ДДОР саопштила је да ће у петак почети исплата штете путницима који су оштећени због банкрота две туристичке агенције– „Саб травел” и „Џез травел”. Како сазнајемо, најкасније сутра ће бити познато да ли ће они који су уплатили аранжмане преко ових агенција добити пун или делимично умањен износ новца који су дали.

Како је наведено на званичном сајту овог осигуравача,  примљено је 2.216 одштетних захтева, од тога – 1.986 путника „САБ травела” и 230 агенције „Џез”.

–   У току су последње провере достављене документације, као и исправка и комплетирање података које смо добили.  Поређењем записника Туристичке инспекције и евиденције пристиглих захтева, утврдили смо да за око 250 аранжмана нисмо добили захтеве за накнаду. Позивамо оштећене путнике који још увек нису поднели одштетне захтеве, то учине што пре, како бисмо могли да комплетирамо нашу евиденцију– наводе у ДДОР-у и напомињу да ће без обзира на околности исплата почети у петак 14. септембра.

За сада није објављено којом динамиком ће оштећени грађани добијати новац уплатом на текуће рачуне.

Како је „Политика” већ писала, штета настала због отказивања аранжмана које је уговорила агенција „Саб травел” износи 639.000 евра, док је полиса осигурања само 300.000 евра. Раније је објављено да би осигуравач могао у овом случају да исплати најмање 95 одсто штете.

Александар Сеничић, директор Националне асоцијације туристичких агенција (Јута), рекао је да су се осигуравајуће куће, ако је судити по овом примеру, показале одговорно али да очекује да ће критеријуми убудуће бити знатно пооштрени.

Он истиче да нема решења које даје потпуну сигурност. Нови услови у правилнику, на коме се већ ради, не гарантују да ће путници бити много заштићенији.

– Увек ће бити оних који желе да преваре. Кључ је у далеко већој контроли рада агенција али и давање већих овлашћења туристичкој инспекцији – истиче наш саговорник.

Што се тиче осигуравача, ове афере довешће до значајног повећања цене премије осигурања – биће сигурно неколико пута више. Следе већи трошкови за оне који намеравају да се баве туризмом.

 – Осигуравачи ће се сигурно кроз уговарање полиса боље штитити и верујем да ће тражити додатне гаранције као и да ће детаљније проверавати пословање агенција. Могуће је да ће захтевати личне менице власника или менице предузећа. То није револуцинарни бољитак али уз брже реаговање државе када се догоде овакве преваре донело би побољшање у овом сектору – каже Сеничић. Код нас се, додаје, дешава апсурд да због хапшења власника агенције осигуравајућа кућа по закону нема обавезу да исплати штету. И онда, каже, министарство одлаже подношење кривичне пријаве како би путници били намирени. То је врзино коло, истиче Сеничић, које неко мора да пресече.

Од почетка ове године, Јута је из удружења искључила 16 туристичких агенција а велики број њих и даље ради што показује несклад са државом. У Србији тренутно послује 560 организатора путовања што је више у односу на претходне године јер су због пада промета у ђачком туризму многе агенције почеле да организују летовања.


Коментари2
8bed6
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mary
Kao osteceni putnik agencije "Sab" dobila sam 67,9%, od obecanih 95% odstete...Toliko o Yuti, osiguranjima i obecanjima...
Pera
odugovlače sa krivičnom prijavom da bi putnici bili isplaćeni?! pa opet taj isti prevari nove putnike

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља