петак, 21.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:39

Стари савски мост се сели на Нови Београд, чека се локација

Тачна позиција чувеног зеленог лука знаће се када ЦИП заврши пројекат после чега ће уследити издавање грађевинске дозволе и избор извођача радова
Аутор: Дејан Алексићсреда, 12.09.2018. у 15:03
Главни разлог за градњу новог моста на месту старог је што је капацитет постојећег мали за тренутни саобраћај и што је растојање стубова код старог 106 метара, а код новог ће бити 150 (Фото Д. Јевремовић)

Недоумице око тога која ће бити нова адреса Старог савског моста, када наредне године почне селидба његове конструкције у деловима, више нема. Ова саобраћајница која Саву премошћава већ 76 година биће постављена између Новог Београда и Аде Циганлије. Говорећи јуче о уређењу Савског кеја у Блоку 70а, заменик градоначелника Горан Весић подсетио је да ће тај крај бити нова адреса старог зеленог лука.

– Дирекција за грађевинско земљиште ће у ребалансу буџета одвојити новац за уређење Савског кеја у овом блоку. Радови ће моћи да почну у року од шест месеци до годину дана и план је да се он уреди као што је сређена Сава променада. Тренутно ЦИП ради пројекат, а када га заврше, знаћемо тачну позицију где ће се мост налазити – казао је Весић додавши да је план да се у том делу направи и велики паркинг.

Како је недавно указано, расклапање и пресељење делова Старог савског моста воденим путем почеће чим буду постављене шине на Мосту на Ади што би требало да се оконча до наредног јуна.

Крајем јануара ове године потписан је уговор између Дирекције за грађевинско земљиште и ЦИП-а за израду идејног пројекта за нови, бели, лучни савски мост са четири коловозне траке, шинама за трамваје и метро и пешачким и бициклистичким стазама, односно за мост који ће нићи на месту Старог савског. Рок за тај посао је, како је тада истакнуто, око 300 дана. Када буде завршен, што је отприлике крај новембра, следи издавање грађевинске дозволе и избор извођача радова.

Пре тога, задатак ЦИП-а биће и да утврди најбољи начин за демонтажу Старог савског моста и пресељење. ЦИП ће се, ако буде потребно, позабавити и доградњом старог моста, ако његова тренутна дужина не буде довољна на новој адреси.

Главни разлог надлежних за градњу новог моста на месту старог је што је, како већ дуже истичу, капацитет постојећег мали за тренутни саобраћај и што је растојање стубова код старог 106 метара, а код новог ће бити 150. Други разлог је безбедносни, јер су испод садашњег моста дрвени шипови, а трећи је естетски. То је можда и најважније, ако се има на уму да око старог моста ниче футуристички „Београд на води”.

Откако су обзнањени разлози због којих ће стари мост бити пресељен, стручна јавност не мирује. Само у нашем листу у више наврата стручњаци из области мостоградње истицали су да Стари савски мост није проблематичан за пловидбу бродова, али и да нису дотрајали дрвени шипови. Познаваоцима саобраћајне проблематике споран је и аргумент надлежних да ће нови мост побољшати проточност додајући да ће се то решити тек када кроз Београд прође метро.

Стари савски ће убудуће бити пешачки и бициклистички, а његов наследник, када буде изграђен, имаће знатно више саобраћајних функција. Ипак, оно што се за сада не спомиње, а што је можда и најважније за житеље престонице, јесте питање функционисања трамвајског саобраћаја док се не изгради нови мост на месту старог. Не треба много мудрости да се закључи да ће, када постављање шина буде завршено, на Мост на Ади бити преусмерени сви трамваји који Стари савски користе за прелазак у Нови Београд.

Док ће се житељи Бановог брда који користе трамвај 13 после оспособљавања Моста на Ади возити краћом трасом до најмногољудније општине, ситуација за кориснике врло прометних линија 7 и 9, као и за путнике на линији 11, биће знатно другачија. Ови путници, јасно је, возиће се обилазном трасом и остаће без важних станица на Новом Београду.

Трамваји би, када се оспособи Мост на Ади, из правца Јурија Гагарина требало да иду кроз Улицу антифашистичке борбе поред „бувљака”, онда лево у Булевар Милутина Миланковића, па опет у Антифашистичке борбе, па у Булевар хероја са Кошара и онда на мост.

Како би се надоместило преусмеравање прометних трамваја, по свему судећи, мораће да се уведу алтернативне линије. Када је реч о новим трамвајским линијама, незванично се помиње увођење линије Кнежевац – Нови Београд. Када буде изграђен нови савски мост, постоји чак и могућност да кроз Београд протутњи трамвај који ће пролазити и преко новог и преко Моста на Ади.


Коментари6
b68f7
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Од Зарића до Весића
Епилог ове најновије ујдурме садашњих градски власти, неизбежно, биће ампутирање једне од најважнијих градских друмско-трамвајских саобраћајница, и то на прилично неодређен рок од неколико година. Осим тога, Београд ће остати без једног важног културно-историјског споменика из четрдесетих година прошлог века.
Moravac
Преко моста не прелази једна од најважнијих градских саобраћајница јер је тренутна пропустна моћ овог моста, са по једном, заједничком, трамвајско-друмском траком у сваком смеру вишеструко мања од Бранковог моста и Моста Газела, а биће и од моста на Ади, поготово кад се преко њега поставе шине. Осим тога, Београд НЕЋЕ остати без културно-историјског споменика, јер као што се каже у тексту, мост ће бити премештен, пар километара узводно. (Посебно је питање, да ле је то уопште културно наслеђе и ко га је за то прогласио, која институција, Завод за заштиту споменика...)
Препоручујем 1
jeremija
Taj most-ruglo treba estetski prilagoditi vremenu jer je neizmjerno ružan.
Jedna učiteljica
Ceo Amsterdam je na drvenim šipovima, kao i Venecija. Čudo da se niko nije setio da ih ruši i premešta!
Инжењер
Држ' те се ви креде и буквара, оставите конструкције инжењерима.
Препоручујем 1
stanislavsr
A da prvo izgradite novi pa da ovaj ptemestite? Ako sam razumeo Maloga ovi stubovi su nesigurni jer su na drvenim šipovima (?) pa pretpostavljam da će se graditi novi a dotle stari most može da služi. Ta tramvajska veza je životno važna za NBGD.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља