субота, 17.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:05

Аеродроми у Црној Гори ускоро на концесији

среда, 12.09.2018. у 15:35
(Фото Танјуг/Јутјуб)

Влада Црне Горе одлучила је да аеродроме у Подгорици и Тивту понуди на концесију, односно да их изда на период од 25 до 30 година, преносе Вијести.

Према предлогу концесионог акта, између осталог, планирано је да се од концесија за аеродроме унапред наплати 100 милиона евра, док ће концесионару надокнадити новац који он не наплати од Монтенегро Ерлајнса.

Остатак годишње концесионе накнаде зависиће од прихода аеродрома.

Министар саобраћаја и поморства Осман Нурковић јуче је на јавној расправи о нацрту концесионог акта за давање у закуп црногорских аеродрома рекао да стање на црногорским аеродромима није добро.

Због тога је, како је рекао, хитно потребан партнер који ће уложити 200 милиона евра и који ће донети знање како их развијати и како њима управљати.

Он је навео да аеродроми не задовољавају потребе нарасле туристичке привреде и да им је потребно проширење, нарочито тиватског, као и да Влада и компанија немају новац за те инвестиције.

Министар је више пута казао да је незадовољан начином како се управља аеродромима протеклих година.

Он је казао да ће закуп трајати 25 или 30 година, као и да очекује инвестиције од 200 милиона, авансну уплату концесионе накнаде од око 100 милиона и приход од годишње концесионе накнаде од око десет милиона евра, и да ће све изграђено бити у власништву државе након истека концесионог периода.

Навео је и да већ постоје интересовања од компанија из Турске, Немачке, Француске, Арапских Емирата, Кувајта и Јужне Кореје.

Нурковић је казао да ће радници бити заштићени јер ће наредних дана бити закључен колективни уговор.

Рекао је и да држава неће давати никакве гаранције концесионару, као и да државна имовина неће бити залагана за кредите.

Нурковић је саопштио и да је за куповину Монтенегро ерлајнса заинтерсована једна велика авио-компанија чије писмо о намерама очекују у Влади. (Танјуг)


Коментари2
5f348
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Mimica
Kad su dali vode i šume, mogu i aerodrom, šta im teško. Na delu je kapitalizam.
nikola andric
Koncesije daje drzava po pravilu u javnom interesu. Zakup je ograniceno stvarno pravo na tudjoj stvari. Iz toga proizilzi da ''Montenegro erlajns'' nije vlasnik nego drzava. Ali ako je ''Monenegdro erlajns'' pravno lice nije jsno kako drzava moze da raspolaze sa ''tudjom imovinom''. Pravna lica moraju imati sopstvenu imovinu kao garanciju za potrazivaoce. Ako ta imovina nije dovoljna za namirivanje ukupnih potrazivnja onda to pravno lice ide u stecaj. Dakle drzava nje odgovorna za dugove preduzeca ciji je vlasnik. U Rimskom pravu je postojalo pravilo da ''ko god (u porodici ) sta zaradi to pripada ocu porodice''. Kad se ''otac'' zameni za drzavu imamo dobru sliku stvarnosti.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља