недеља, 23.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:32
ПОСЛЕ КРАЂЕ ЕКСПОНАТА ИЗ ЖЕЛЕЗНИЧКОГ МУЗЕЈА

Пљачка примећена крајем августа, увиђај обављен прекјуче

У последња два месеца, депо недалеко од „Газеле”, који никада није био званични музејски простор, остао је без чувара
Аутор: Бранка Васиљевићчетвртак, 13.09.2018. у 10:30
Локомотива после пљачке депоа (Фото Железнички музеј Београда)

Где су завршили делови најстарије локомотиве коју Железнички музеј Београда има, али и стругови, бушилице, глодалице... тешке по неколико тона из привременог депоа некадашње ложионице у близини  моста „Газела”, може само да се нагађа. Пљачка овог депоа примећена је 31. августа. Тада је, како се незванично могло чути на лицу места, један од радника обилазио бившу ложионицу и приметио петнаестак људи како се врзмају по депоу и секу експонате. Ти људи су га вербално напали после чега је он отишао у полицију на Железничкој станици да пријави шта се дешава.

Поводом ових тврдњи, а на наше питање када је пријављена крађа и обављен увиђај, у Министарству унутрашњих послова су одговорили:

„Полицији није пријављена крађа у објекту ’Ложионица’ у Булевару војводе Мишића, који је у саставу Железничког музеја. Ради провере навода који су се појавили у медијима да су у депоу уништени железнички експонати прекјуче је на лице места упућена патрола. Полицијски службеници су истог дана, у консултацији са надлежним тужилаштвом, обавили увиђај којим је утврђено да су исечене бочне цеви на локомотиви ’Пула’ која се налази у објекту, а који је необезбеђен. Полиција интензивно ради на расветљавању овог догађаја”, наводи се у одговору.

Према незваничним сазнањима, у претходна два месеца, од када је исељена Железничка станица, овај објекат није имао чувара.

– Када је железнички саобраћај са Главне железничке станице измештен на станицу у Прокопу простор су напустили и чувари. Депо је закључан, али није било физичког обезбеђења. У међувремену лопови су обили врата, изрезали део лименог зида, изнели неке експонате, а неке трајно оштетили. Однето је пет стругова, две вертикалне бушилице, ручно израђен вагон. Трајно је упропашћена Пулска локомотива из 1864. и локомотива „учило” која се некада користила као показна да би будући железничари били упознати како ради парни систем – објашњава Ненад Војчић, директор Железничког музеја Београд.

Пулска локомотива, старија 20 година од српске железнице, смештена је у овај привремени депо још 1951. године. Касније су овде допремљени и остали експонати, али ово никада није био званични музејски простор. Просторије и експонати део су једног од ретко очуваних објеката индустријске железничке архитектуре и наслеђа подигнутог пре Другог светског рата на простору Србије. Окретница, ложионица и водоторањ, као и Савска улица у комплексу Главне железничке станице уживају статус претходне заштите.

А стање у депоу прекјуче, када смо обишли тај објекат, било је изненађујуће лоше. Зграда је у потпуности обрасла киселим дрветом, око ње су огромна брда земље, а ни унутра није боље. Депо је пун поломљеног намештаја – фотеља, столица, столова, флаша, срче... Недавно је помињано да ће тај део после затварања Главне железничке станице доживети препород, да ће осим саме станице, која би требало да постане музеј, бити преуређена и ложионица.

Како је пре два месеца у колумни у нашем листу написао Горан Весић, заменик градоначелника, зграда Железничке станице, изграђена 1884. године, биће реконструисана и постаће Историјски музеј Србије, а на месту где се сада налазе перони градиће се уметничка галерија. Ложионица постаје чвориште за креативне индустрије, Шпанска кућа биће Кућа архитектуре, а Савски кеј уређен све до Београдског сајма.


Коментари3
056b3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Otpravnik
Nije tačno da nije bilo obezbedjenja u stanici, Infrastruktura zeleznice Srbije je angazovala obezbedjenje da cuva stanični prostor od perona gde su vozovi dolazili pa sve do mosta Gazele.
nela
A gde su kamere ? Bile su vam neophodne za voajerstvo za ,,Parove,, za ,,Zadrugu,, i slicne vaspitne projekte ??? BRUKA !!
milan
Lokomotiva moze da se sredi kartonom ,drvetom i plehom da izgleda kao nova. U Nemackoj postoji oko 400 parnih lokomotiva u voznom stanju. Nije ni cudo . Tehnicka kultura kod nas je na nultom nivou i nema izgleda da ce ikad da se popravi....

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља