уторак, 25.09.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:26

„Фијат” није орочен уговором

Аутор: Озрен Милановићчетвртак, 13.09.2018. у 23:01
(Фото А. Васиљевић)

Консултант за страна улагања Милан Ковачевић још пре годину дана рекао је да се у јавности погрешно тумачи да је уговор владе с „Фијатом” о фабрици склопљен на десет година.

Како каже, реч је о томе да ће у том периоду италијанска компанија добијати субвенције државе. Он је рекао да то није орочен уговор о обавезној производњи десет година, већ је заједничка компанија регистрована на неодређен период.

– Временски период од десет година, који се помиње у јавности, односи се на трајање повластица које је Србија дала „Фијату” за покретање крагујевачке фабрике – рекао је Ковачевић.

„Фијат” је, према уговору, десет година ослобођен пореза и доприноса на зараде, пореза на профит, на имовину, не мора да плаћа локалне таксе и уз гаранцију српске и италијанске владе може да добије јефтиније кредите.

– По истеку тог десетогодишњег уговора о повластицама наредне године Влада Србије требало би да од „Фијата” тражи да убудуће послује као све компаније под комерцијалним условима – рекао је Ковачевић.

Крагујевачка фабрика, према његовим речима, увози 50 одсто материјала и делова за аутомобиле, 30 одсто се купује од коопераната у Србији, а само 20 одсто је додата вредност, која настаје у крагујевачкој фабрици.

Готови аутомобили, како је рекао, извозе се „Фијатовим” фабрикама, па их оне продају, а само два одсто је намењено купцима у Србији, која је крагујевачком „Фијату” прошле године на име субвенција дала 3,8 милијарди динара.

Иначе, субвенције које Србија даје „Фијату” у многим земљама нису дозвољене. За раднике „Фијата” најважније је на колико се продужује основни уговор, колико ће бити запослених, као и да ли ће бити сто одсто радно ангажовани.

Запослени су сваког месеца имали одређени број нерадних дана, или плаћеног одсуства, што се негативно одразило на њихове зараде. Иначе, просечна плата је 42.500 динара.

Очекивања су да новим договором буде обухваћен и нов модел. Раније је било спекулација да постоје два сценарија за увођење новог модела.

Нови „б-сув” у Крагујевцу би се производио паралелно са постојећим моделом „500-Л”, а према другом, у неком тренутку би га наследио нови модел, на који би се преоријентисала сва производња.

Разлог за овај други сценарио је то што сегмент тог типа аутомобила, којима припада и „500-Л”, бележи пад продаје, премда је крагујевачки „фијат” и даље најпродаванији у свом сегменту у Европи.

То су већ учиниле неке компаније, попут „Форда”, који је одустао од производње „б-маxа” у Румунији и увео модел „екоспорт”, који је такође „б-сув”, у ту фабрику. Слично је урадио и „Опел”, који је одустао од „мериве” и прешао на „моку” и „кросленд”.

Капацитет крагујевачке фабрике је више од 185.000 аутомобила годишње. Уколико се нови модел и „500-Л” буду паралелно производили, капацитет фабрике у Крагујевцу биће потпуно искоришћен. Крагујевачка фабрика има капацитет нешто већи од 185.000 аутомобила годишње, а у прошлој години произведено је 85.000 возила.

Крагујевчани су врх продаје достигли 2014, када је продато више од 116.000 аутомобила. Групација „Фијат Крајслер аутомобили”, као и остале велике аутомобилске компаније, не производи аутомобиле за залихе, већ производни процес усклађује са поруџбинама дилерских кућа, па број произведених возила зависи од тога и диктира производњу.


Коментари3
9757e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

ns
Dovedite Kineze, Korejance ili Toyotu.
Primus
Welcome TOYOTA :) FIAT-RAUSSSS!!!
milan
Fiat u Kragujevcu ce raditi sve dok ga drzava Srbija bude finansirala. U tom slocaju nije ni bitno da se automobili prodaju. Vozi Misko ........

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља