петак, 19.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:41

На којим линијама градског превоза возе нови аутобуси

Просечна старост возила на 43 линије које држе приватници је око четири године
Аутор: Дејан Алексићсубота, 15.09.2018. у 14:14
(Фото Д. Алексић)

Суграђане који свакодневно користе аутобусе на линијама 20, 25, 32, 33, 47, 74, односно на онима којима управља Конзорцијум приватних превозника, већ нешто више од месец дана превозе ганц нова соло нископодна возила. Аутобуси, сваки са по 26 места за седење и 84 за стајање, јуче су званично представљени у пословној јединици „Ариве литас”, водеће чланице Конзорцијума, која је и набавила 25 возила за градски превоз.

Сви ови аутобуси су климатизовани, имају рампу која олакшава улаз особа са инвалидитетом, а у самом возилу постоји наменски простор за ове особе, али и за дечја колица. У аутобусима постоји видео-надзор, а сваки улазак и излазак путника возачи могу да прате на монитору на контролној табли. Набавка аутобуса турског произвођача „Темса”, који је дао најбољу понуду на тендеру, „тешка” је 3,5 милиона евра.

Главна предност нових возила, како је истакао Дејан Богуновић, генерални директор „Ариве литас”, јесте то што је у њих уграђен „евро 6” мотор најновије генерације.

– Ови мотори у односу на моторе претходне генерације смањују емисију азотних оксида до 67 одсто. Аутобуси које смо сада набавили у својој класи имају убедљиво највећи унутрашњи простор. Све ово је још један доказ да се старамо о безбедности, али и одрживости и одрживом транспорту у свим градовима где пружамо услугу јавног градског превоза – указао је Богуновић.

Уговор на десет година који су склопили град и Конзорцијум приватних превозника ступио је на снагу јануара 2016. године. Отада су званично подељене линије које држе приватници и оне којима управља ГСП. Конзорцијум је уговором добио 43 линије, али и доста прецизних услова када је реч о квалитету услуге коју мора да пружи. То се пре свега односило на број, изглед и старост возила, њихову климатизованост и покривеност интернетом.

Откако су приватници преузели 43 линије, брзо се осетило да је на њима квалитет услуге бољи. Један од главних услова који је приватном партнеру град поставио био је да возила не смеју да буду старија од десет година, што је стандард који ГСП „Београд” ни до данас није успео да достигне.

У претходне две и по године откако приватници у оквиру Конзорцијума пружају услугу јавног превоза они су набавили 193 нова аутобуса. То је око 50 одсто њиховог садашњег возног парка који опслужује Београђане јер је укупан број возила које користи Конзорцијум 493 (45 минибуса и 448 соло аутобуса).

Услов на тендеру био је да возила не смеју бити старија од 10 година, а приватницима је већ у првој години пружања услуге врло мали број аутобуса био стар седам или осам година. Просечна старост целокупног возног парка приватника тренутно је далеко испод задате границе – у просеку око четири године.

– Због тешких услова рада у Београду, што подразумева преоптерећеност возила и стање уличне мреже, чланице Конзорцијума ће свакако набављати још нових возила, како би њихова старосна структура била у оптималним границама – указују у Конзорцијуму.


Коментари8
31bfc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

SrbaD
Zasto Turski busevi kad imamo ikarbus?
Ацо
50 je катастрофа. Сваки десети клима.
миле
ја све више виђам распале аутобусе из 90их како нас возе по граду... ако не верујете послаћу вам безброј фотографија
Саша Микић
Дошли смо у ситуацију да има аутобуса, али нема ко да их вози! Неки паметњаковић је изједначио вожњу аутобуса у градском саобраћају са вожњом по аутопуту, па је сад радно време возача 8 сати, што никад није било. Затим ту су и плате које су много мање у односу на плате возача где је одговорност мања итд. итд. Одговорни треба да ставе прст на чело и да добро размисле шта раде.
Mitar
Ali klimu ne pale. Bio sam letos na odmoru, dosao iz Kanade. Ljudi cute, znoje se niko se ne zali. Vani uzas, unutra pakao, ali niko ni reci.sram vas sve bilo.
Rizo Uljic
Mitre lave, niko nije od smrada umro, al od promahe jeste. Neka malo, bolan!
Препоручујем 13
Деји
Моје искуство је позитивно. Климатизовано, тихо и комфорно возило. “Сви ћуте, срам вас било”. Ако сам добро разумео и ти си Митре ћутао?
Препоручујем 14

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља