Према незваничним информацијама италијанских медија, компанија „Фијат Крајслер аутомобили” планира да направи заокрет у својој палети возила. Извесно је да у производњу уводи два нова СУВ модела, један мањи и један већи, као и аутомобил који би наследио „гранде пунта”, коме истиче рок, пошто је у продаји већ 13 година.
Одлука менаџмента из Торина је да у Крагујевцу прави нови модел, један од будућа три торинска адута.
О новом моделу из Крагујевца дуже време пишу и спекулишу понајвише италијански медији, који подсећају да су држава, која је мањински власник фабрике у нашој земљи, и синдикати, позвали челнике „Фијата” на разговоре о даљој судбини производње у Србији. Према њиховим наводима, у тим разговорима требало би да буде размотрено и питање новог модела. Не да ли ће га бити, него који би се производио у Шумадији.
Специјализовани ауто-портали утркују се ко ће први да „провали” нови модел „Фијата”, који би могао да се склапа у Крагујевцу. Да ли ће то бити наследник „гранде пунта”, базиран на X6Х платформи коју користи „арго”, бразилска верзија „пунта”?
Чак и како би требало да се зове, а радна верзија имена била је „примо”. Та намера датира из првог дела ове године, док је на челу још био чувени Серђо Маркионе.

Нови менаџмент, на челу са Британцем Мајклом Менлијем, вероватно ревидира планове и прилагођава их сопственој стратешкој политици компаније, али је процурило да постоји могућност да са трака у Крагујевцу силази и мањи од два планирана СУВ модела, базиран на „џипу ренегејд”.
Кодно име и ознака му је „601”, а шта се под тим крије, за сада је у сфери нагађања. Који год од ова два модела буде прављен у Крагујевцу, за то постоје две могућности. Прва је да се производи паралелно са „500-Л”, а друга да се одмах пређе на производњу новог модела. У оба случаја тако би капацитет фабрике у Крагујевцу од 185.000 возила требало да буде сасвим попуњен.
Серђо Маркионе, сада покојни, пролетос се похвалио добром пословном годином за ФЦА. Како је рекао, профит компаније је готово удвостручен, док су дуговања преполовљена. ФЦА је тако четврту годину заредом завршила послујући са профитом. Тада први човек ФЦА изјавио је да не планирају да продају делове компаније нити да траже потенцијалног партнера, о чему се говорило у то време.
Специјализовани портал „Фиатгроупворлд”, објавио је незванично изглед будућег крагујевачког адута, Б-СУВ возила, чак и навео који ће му модели бити ривали на тржишту – „кросленд”, „Ц3 еркорс”и „т-крос”, што познаваоцима аутомобила речито говори о каквој се класи и перформансама размишља. Досад је само два одсто контингента „фијата 500-Л” продавано у Србији, све остало у Европи и САД, а слична ситуација, према проценама, биће и са Б-СУВ-ом, али ако се челници ипак одлуче за нову верзију „пунта” онда ће и наши купци и те како учествовати у трци за омиљени модел.
Челници торинског ауто-гиганта стигли су у Београд, упознају се са могућностима, капацитетима, али и проблемима шумадијске фабрике, а очекује се да седну за сто са мањинским власником, представницима Владе Србије, и утаначе све сегменте и детаље будућег уговора. Дошли су са свим овлашћењима да направе заједнички пројекат за будућност. Сумње да се неће договорити све су мање, јер постоји обострана заинтересованост партнера.