уторак, 12.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 16:46

Стиже нови модел „Фијата” из Крагујевца

Све мање је тајна да ће са шумадијских трака силазити мањи од два планирана „Фијатова” СУВ модела, базиран на „џипу ренегејд”, чека се печат на нови десетогодишњи уговор
Аутор: Озрен Милановићуторак, 18.09.2018. у 22:00
Једно од идејних решења објављено на сајту www.fiatgroupworld.com (Фо­то ФАС)

Према незваничним информацијама италијанских медија, компанија „Фијат Крајслер аутомобили” планира да направи заокрет у својој палети возила. Извесно је да у производњу уводи два нова СУВ модела, један мањи и један већи, као и аутомобил који би наследио „гранде пунта”, коме истиче рок, пошто је у продаји већ 13 година.

Одлука менаџмента из Торина је да у Крагујевцу прави нови модел, један од будућа три торинска адута.

О новом моделу из Крагујевца дуже време пишу и спекулишу понајвише италијански медији, који подсећају да су држава, која је мањински власник фабрике у нашој земљи, и синдикати, позвали челнике „Фијата” на разговоре о даљој судбини производње у Србији. Према њиховим наводима, у тим разговорима требало би да буде размотрено и питање новог модела. Не да ли ће га бити, него који би се производио у Шумадији.

Специјализовани ауто-портали утркују се ко ће први да „провали” нови модел „Фијата”, који би могао да се склапа у Крагујевцу. Да ли ће то бити наследник „гранде пунта”, базиран на X6Х платформи коју користи „арго”, бразилска верзија „пунта”?

Чак и како би требало да се зове, а радна верзија имена била је „примо”. Та намера датира из првог дела ове године, док је на челу још био чувени Серђо Маркионе.

(Фото Н. Неговановић)

 

Нови менаџмент, на челу са Британцем Мајклом Менлијем, вероватно ревидира планове и прилагођава их сопственој стратешкој политици компаније, али је процурило да постоји могућност да са трака у Крагујевцу силази и мањи од два планирана СУВ модела, базиран на „џипу ренегејд”.

Кодно име и ознака му је „601”, а шта се под тим крије, за сада је у сфери нагађања. Који год од ова два модела буде прављен у Крагујевцу, за то постоје две могућности. Прва је да се производи паралелно са „500-Л”, а друга да се одмах пређе на производњу новог модела. У оба случаја тако би капацитет фабрике у Крагујевцу од 185.000 возила требало да буде сасвим попуњен.

Серђо Маркионе, сада покојни, пролетос се похвалио добром пословном годином за ФЦА. Како је рекао, профит компаније је готово удвостручен, док су дуговања преполовљена. ФЦА је тако четврту годину заредом завршила послујући са профитом. Тада први човек ФЦА изјавио је да не планирају да продају делове компаније нити да траже потенцијалног партнера, о чему се говорило у то време.

Специјализовани портал „Фиатгроупворлд”, објавио је незванично изглед будућег крагујевачког адута, Б-СУВ возила, чак и навео који ће му модели бити ривали на тржишту – „кросленд”, „Ц3 еркорс”и „т-крос”, што познаваоцима аутомобила речито говори о каквој се класи и перформансама размишља. Досад је само два одсто контингента „фијата 500-Л” продавано у Србији, све остало у Европи и САД, а слична ситуација, према проценама, биће и са Б-СУВ-ом, али ако се челници ипак одлуче за нову верзију „пунта” онда ће и наши купци и те како учествовати у трци за омиљени модел.

Челници торинског ауто-гиганта стигли су у Београд, упознају се са могућностима, капацитетима, али и проблемима шумадијске фабрике, а очекује се да седну за сто са мањинским власником, представницима Владе Србије, и утаначе све сегменте и детаље будућег уговора. Дошли су са свим овлашћењима да направе заједнички пројекат за будућност. Сумње да се неће договорити све су мање, јер постоји обострана заинтересованост партнера.


Коментари16
fe477
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Filip
Zar nije ovo Dacia Duster?
vule
Zašto mi finansiramo Fiat, kad nismo hteli Zastavu? Bar da nam prodaju auto u pola cene za jedno 5-6 hiljada evra, pa ajde, ovako ispadosmo kao oni što otimaju siromašnima i daju bogatima. Što se tiče socijalnog efekta, zastava je tu bila bolja i po broju zaposlenih i za lokalne poizvodjače sastavnih delova,
blic promena
A sta bi sa pre samo jedan dan najavljenim modelom FIAT 601?
Dusan
Drzava mora pronaci nacin da se ova vozila masovno koriste u Srbiji, kako bi podstakli domace kooperante a Kragujevackim radnicima osigurali i buduce nove projekte . Potreban je program za fizicka lica i domace privrednike za kupovinu ovih vozila, dali dotacijom, zamenom staro za novo ili oslobadjanje od PDV-a. Ovo je veoma korisno za opstanak FIAT-a na ovim prostorima.
Milos M
Otkad je, Zorane, 500 L domaci automobil, kad se sastavlja od, otprilike, 90 odsto uvezenih delova?
Препоручујем 11
Зоран Маторац
Оног дана кад је 500 Л почео да се производи написао сам коментар да држава треба да стане иза тог пројекта тако што ће да пропише да тај аутомобил мора да се купује за сва службена возила у државним фирмама. Осим, наравно, санитетских, теренских и других возила за специјалне потреба. Шта ће председнику неке општинице бољи ауто од овога? Бољи није потребан ни пореској управи, инспекцијама и осталим службама. Нити директорима фабрика и њиховим сарадницима. Може ту да буде изузетака, али не много. Зашто би економски патриотизам, "купујмо домаће" био нешто лоше?
Препоручујем 23
benzinac
Ugovor na deset godina za benzinca? Tvrdim da kroz deset godina necete moci cak ni Srbima POKLONITI takav automobil!
benzinac
@Стеван - Bolje je razmisliti: kuda van granice Srbi nameravaju putovati sa automobilima na unutrasnje sagorevanje, kome ih misli prodavati? Zapad diktira buducnost automobilizma, Kina takodje, ali ne i pusti snovi Srba. Kina vec diktira da SVAKA fabrika automobila u Kini MORA da od ukupne godisnje proizvodnje napravi 20% elektromobila! A to je samo pocetak. Bilo bi pametnije da je Srbija pozvala Kineze da u Srbiji proizvode elektromobile za evropsko trziste. Ja sam skeptican da ce FIAT jos deset godina opstati kao firma, pogotovo ako se budu drzali benzinaca kao pijan plota...
Препоручујем 19
dizel boy
@Opacic - Moze jedino ako Srbija ostane "benzinsko ostrvo" u Evropi. Ali, onda nema mrdanja kolima van vlastitih granica. Ta sudbina vec preti dizelasima.
Препоручујем 10
Прикажи још одговора

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља