понедељак, 10.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:37

НАСА открила две нове удаљене планете

недеља, 23.09.2018. у 23:03
(Фото Твитер/@PopSci)

ОРЛАНДО - Орбитални телескоп НАСА, који тражи нове светове изван Сунчевог система, открио је две удаљене планете, пет месеци након лансирања, саопштили су званичници.

Сателит ТЕСС открио је „супер Земљу” и „врелу Земљу”, планете у соларним системима који су најмање 49 светлосних година удаљени од нас, што је прво откриће сателита након лансирања из Флориде у априлу, преноси Танјуг.

Научница Сара Сигер наводи да су ове планете претопле да би на њима било живота, али додаје да се од телескопа ТЕСС очекује још открића.

„Мораћемо да сачекамо да видимо шта ће још ТЕСС открити. Знамо да постоје планете, разбацане на небу, које само чекају да буду пронађене”, рекла је она Ројтерсу.

Мисија сателита ТЕСС трајаће две године, кошта 337 милиона долара, а циљ је да прошири знања астронома о такозваним егзопланетама, које круже око удаљених звезда.

ТЕСС наставља посао свог претходника, свемирског телескопа Кеплер, који је открио око 3.700 егзопланета током претходних 20 година, пре него што је остао без горива. НАСА очекује да ће наићи на хиљаде до сада непознатих светова, можда и стотине планета величине земље или дупло већих од наше планете.

Сателит је идентификовао и најмање 73 звезде око којих можда круже и егзопланете.

90c39

tuzni srba
Covek i svemir!? Ako historia est magistra vitae, uci nas da je ljudska cud cudo i da je ispunjena ratovima bez smisla i svrhe?Zamisao stvoritelja,ma ko ON bio ili ima gresku ili ...?Organizam coveka iz onog sto znam nije sposoban da izdrzi svemirska putovanja do drugih mogucih naseljenih planeta, da li je i obratno sa svemircima? Ako su iole slicni zemljanima to bi tek bio krkljanac, zato je dobro da ostanemo di smo i za dismo dostojni nismo a ONI tamo, ili......... sta vi mislite?
Ognjan Sretković
dve nove planete ,mislim da ih ima više.
Sojer
Uh,čoveče,mala letelica velika otkrića.
Joca Dobric