уторак, 23.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 00:23
ПЕШАЧКА ПАСАРЕЛА

Сусрет тврђаве и Саве почетком новембра

На пролеће почиње друга фаза када ће бити уређен партер испод пешачког моста. – Услов за то је да се уклони један бесправно подигнут објекат
Аутор: Дејан Алексићуторак, 25.09.2018. у 10:11
Скулптура „Оданде довде” красиће објекат поред Бетон хале (Фото Беоинфо)

Прва фаза радoва на пешачкој пасарели између Београдске тврђаве и Савског кеја, на којој су радови започети пре годину дана, требало би да буде окончана за око месец и по. После прве фазе биће повезани Бетон хала и тврђава и завршене спиралне степенице.

Друга фаза радова око пасареле, коју ће грађани моћи да користе од наредне године, како је јуче у току обиласка најавио заменик градоначелника Горан Весић, кренуће на пролеће када ће бити уређен партер. До тада мора да се уклони један бесправно подигнут објекат. 

– Ова грађевина ће повезати Београдску тврђаву и пешачку зону са шеталиштем дуж Саве и Дунава. Изградњом пасареле обезбедиће се и безбедан прелазак преко фреквентног Булевара војводе Бојовића – истакао је Весић.

Пасарелу чине две целине. Прва је завојита рампа с лифтовском кулом и скулптуром на врху, а друга је пешачки мост који прелази изнад колске и железничке саобраћајнице и завршава се степеништем. У кули ће бити лифт, а када све буде завршено, како је раније најављено, простор ће обогатити и парк са мини-фонтаном између пасареле и ресторана „Бела виста”.

Пешачки мост има још две гране, које га повезују са паркингом на крову Бетон хале и са зеленом падином на ободу Београдске тврђаве. Вредност радова које изводи „Баувесен” је 214 милиона динара.

Скулптура „Оданде довде”, која ће бити украс везе између тврђаве и кеја, дело је аутора Мрђана Бајића и његовог британског колеге Ричарда Дикона, а на будућу сталну адресу донета је крајем прошле године. Обележје тешко пет тона и високо седам метара, поклон вредан 300.000 евра, граду је даривала „Делта фондација”, а пројекат моста донирао је Саобраћајни институт ЦИП.

Скулптуру чине два дела. Горњи је Диконов рад од нерђајућег челика и довезен је из Енглеске, а доњи је Бајићев, изливен од алуминијума у Србији. Уметничко дело, како су навели његови аутори, евоцира сусрет природног и урбанизованог, воде и града, модерног и традиционалног...

Пасарела се гради према идејном решењу Моста на Калемегдану, које је израдило ЈП „Београдска тврђава” 2008. Решење је 2015. године увршћено у градски пројекат ИМЕ, у оквиру пешачке зоне Кнез Михаилове улице.

– Ова пасарела је само део слагалице која се зове Стратегија града Београда. Поставили смо три циља. Прво је измештање индустрије из центра града. Друго је промена хијерархије у саобраћају, а треће је силазак Београда на реке – навео је главни градски урбаниста Милутин Фолић.  
 


Коментари10
70c16
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Дечко
Ова пасарела ће спојити Саву, Калемегдански плато и Кнез Михаилову. Генијално ! Туристи који стижу бродом и желе да упознају Београд, овом пасарелом безбедно стижу на плато, посећују тврђаву, цркве, зоо и музеј и без замора улазе у град, бутике и ресторане. Београд је свет !
Милош Лазић
Кад би то неко покушао да уради са Акропољем завршио би са деценијским лечењем на затвореном одељењу психијатрије. Какве везе имају Београдска тврђава, највећи и најзначајнији културно-историјски споменик града, и "бетон хала"? То је равно геноциду!
Dusan
Taj gadan puz podsecace nas da 90-e nisu dosle slucajno i nametnute od drugih nego da su itekako zive i da ovaj narod jednostavno zeli takvu nekulturu i rugobu da gleda,
Радомир М. Мисаљевић
Још само да Весић & друштво у ћошку напишу: "добро дошли" на језицима народа, народности, народних мањина са Блиског, Средњег, Далеког истока, остатка Африке и остатка Азије, па да тзв. (и)мигрантски - азилантски - избеглички - џихадлијски - калифатски уметнички доживљај буде комплетан.
Ljubo
Kakvu empatiju prema nesrecnicima iz Sirije ocekivati od ovakvih osoba, kojima vjerovatno smetaju i mucenici iz sopstvenog naroda koji su morali da napuste svoja ognjista, i spasavaju zivote bjezeci u Srbiju?
Препоручујем 12
Радомир М. Мисаљевић
Да, поправиће бројно стање српских грађана. Обредно клање овна за курбан бајрам већ обављају у Савамали, која постаде њихово "природно" станиште. Угрожавају живота и тела српских грађана, наносе штету српској имовини, стварају трошак због боравка и свашта још. Не, не желим их у Србији, земљи српског светосавског православља. Њихове ратове нисмо ми изазвали и нека нас обиђу, у што ширем луку. Узгред, сада ће ових тек неколико хиљада немачких и осталих белосветских, што полицајаца, што војника (читај: агресори и окупатори), уместо да штите границе (не зна се чије и од кога), штитиће боравак миграната на светој српској земљи. Познавао сам неког Маричића (Драгољуб), диван човек из Крагујевца.
Препоручујем 14
Прикажи још одговора
Теразијски Црногорац
Скаламерија која ће само додатно наружити тај дио Калемегдана. Тзв. бетон-хала је требала бити срушена, и читав простор осмишљен да се отвори према ријеци, са широким пјешачким и бициклистичким стазама, и адекватним рјешењем за пристаниште, поготову за туристичке крузере из иностранства који све више и више пристају у Београду. Умјесто тога, прави се "променада" како би се фенси локалима за хипстере промет повећао шетачима са Калемегдана. Србија - земља у којој су најважнији кафеџије.
Теразијски Црногорац
@petrovic ranko: Тај објекат је био магацин из времена кад је пристаниште било примарно теретно, према томе одавно је одслужио своју намјену, и није никаква штета да се сруши. А о туристима које помињете и ја причам, само што ја мислим да треба да се попењу бар до Кнез Михајлове улице, да успут виде Саборну цркву и Конак кнегиње Љубице, итд. И наравно и да потроше на сувенире итсл., а кафу да попију и нешто да поједу имају гдје хоће уз пут, није да мора да их чека баш на пристаништу. Мимо тога, власници тј. закупци тих објеката ни мало не воде рачуна о окружењу, ја возим бицикл свако јутро стазом поред Саве, и свједок сам да они чисте терасе тако што их поливају шмрковима и смеће се онда слива у ријеку, настрану што није безбједно за бициклисте да возе по том језерцету које направе.
Препоручујем 21
petrovic ranko
bolje je iskoristiti postojeci objekat i vise nego do sada,naravno treba objekat doraditi.Npr.Sa procelja su skinute neonke koje su sa NB strane Save izgledale lepo,treba ih vratiti i ima smisla da svi objekti imaju i svoje osvetlenje i reklame.Te neonke du skidali zakupci lokala dok stavljali svoje tende.Vratite ili uradite neke nove led varijante.A gospodin koji je protiv restorana treba da zns da sa brodova godisnje sidje oko 400.000 turista.
Препоручујем 9

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља