уторак, 16.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 17:04

После „Лидла” и „Шпар” стиже у Србију

Руководство овог трговинског ланца потврдило да стиже на наше тржиште, али тек пошто стабилизује пословање у Хрватској
Аутор: Јелица Антељ; Ивана Албуновићсреда, 26.09.2018. у 08:00

Док „Лидл” одбројава дане када ће у Србији отворити своје прве дисконте, још један велики европски трговац најављује долазак на ово тржиште. Холандски мултинационални малопродајни ланац „Шпар”, како је јуче потврдио Боштјан Брантуша, директор „Шпара” за проширење и развој, направиће тај корак тек пошто стабилизује тржиште у Хрватској. Овај трговински ланац је пре тачно десет година најављивао први велики објекат у Београду, инвестицију од више десетина милиона евра, само за почетак. И тада су у Новом Саду и Београду обилазили локације и најављивали улазак у Србију, али у том тренутку нису били задовољни процедурама за добијање дозвола за изградњу објеката. Да ли су се околности промениле или је „Лидл”, као највећи дисконтер у Европи, пробио лед у Србији и послао поруку конкуренцији да овде има места за нове играче.

– Да. „Шпар” има планове за Србију – рекао је Брантуша за Б92 на форуму у Бечу.

Према његовим речима, „Шпар” ће, након стабилизације тржишта у Хрватској, где сада интезивно раде, прећи на тржиште Србије. – Сада прво морамо да завршимо Хрватску. Такав је план, и када се стабилизује тржиште у тој земљи, наш следећи корак је погледати шта се ради у Србији – рекао је Брантуша.

Према његовим речима, за сада компанија нема временску одредницу, али истиче да су представници компаније, а и он лично, с времена на време у Београду и Србији и да се упознају с тржиштем.

Брантуша је додао да ће „планови сигурно бити познати у догледној будућности”. На питање да ли би то била аквизија, Брантуша каже да ће такође сам начин уласка „Шпара” у Србију зависити од тренутне ситуације на тржишту.

Брантуша је, коментаришући аферу „Агрокор”, која је уздрмала регион, додао да је и те како „Агрокор” утицао на њих, али и да у свему виде шансу.

– Апсолутно утиче. Могу да кажем да је у овој ситуацији Шпар преузео иницијативу јер је ситуација баш права за то. С једне стране, аквизицијом трговина „Биле” добили смо 20 других трговина. Тако да је „Шпар” за ове две године из 10 трговина нарастао на 100 – навео је Брантуша.

Објашњавајући да ли у региону има места за велике играче, попут „Лидла”, који би до краја године требало да отвори прве продавнице и у Србији, и шта то значи пре свега за потрошаче, он је рекао да на тржишту има места за све.

– Познајем ситуацију из Словеније, где сам био 25 година, иста ситуација је била тамо. Почели су један за другим да долазе велики трговински ланци, места има, али управо због саме конкуренције поента је бити бољи према купцу – рекао је он.

Брантуша је на питање да ли то онда значи да велики ланци доносе и ниже цене, одговорио са да:

– Да, ниже цене, боља услуга, бољи однос према купцу. Економска рационализација самог ритејла. И то је у Словенији, на пример, донео „Лидл” и други и то се даље одражава према Хрватској, а вероватно ће се то тако одразити и на тржите Србије – рекао је Брантуша.

„Шпар” послује у 35 држава у свету и има око 25.000 трговина. У Аустрији има око хиљаду објеката, више од 500 у Италији и око 250 у Словенији, Мађарској, Чешкој и Хрватској, а запошљава готово 25.000 људи. У Словенији, на пример, спада у врло конкурентне трговце с добрим ценама и асортиманом робе углавном немачког, аустријског и швајцарског порекла. Само у Љубљани овај трговац има два велика трговачка центра „Интершпар” и много малих супермаркета којих има и у другим градовима Словеније. „Шпар” је на словеначко тржиште стигао међу првим страним ланцима и данас је врло добро позициониран.


Коментари14
31d09
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

jasmina nešković
Nemam ništa ptotov LIDLA, tamo je zaista sve jeftino, te se tako umesto spanaća, onog pijačnog,doduše malo muljavog, koji mora da se čisti i pere, prodaje sve očišćeno i ispresovano.sve lepo spakovano, bez mirisa i ukusa, kao i naš život.
Dragan Dubonjac
Moraću da ispravim i Novinara i komentatore. SPAR / DESPAR / INTERSPAR JE u stvari Austrijska Firma... Holanđani su je kupili jer su Gospoda u tadašnjem Managementu mislili da su Bogovi i da mogu đono. protiv NESTLE REWE i Masterfooda.... znate protiv Boga se nw može !
istorija
Spar je bio u Grckoj, pa su se zatvorili. Zasto?
Драган
Смрт фашизму! Слобода народу! Време је за револуцију!
Петар,ЗАГРЕБ.
Куку леле ,Г.Миране. Ми у Хрватској осим великих трговачких ланаца и мијењања ,,šporkih lancuna na turističkim krevetima"смо испред вас јер смо већ остали без ичега. Спремај,пери и пеглај. И још мораш имати лажни осмјех и глумити љубазност,а сада у посезони све климатају колоне око нас,старци преко осамдесет. Ем ти живот.Једва чекам да дођем на Цветкову пијацу.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља