недеља, 21.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 10:22

Шарчевић: Штрајк просветара преурањен, даћемо разумну понуду

Министар је подсетио да у буџету нема 12 милиона евра, колико би укупно требало за покриће свих тражених издатака наставника
среда, 26.09.2018. у 11:17
(Фото А. Васиљевић)

Министар просвете, науке и технолошког развоја Младен Шарчевић оценио је да је понуда коју то министарство припрема за просветаре „разумна” и рекао да сматра да је штрајк који је покренут у школама преурањен. Шарчевић је објаснио да прорачун једног од синдиката „није најтачнији”, јер се са тражених 12 милиона евра не могу покрити сви издаци за прелазак просветних радника из групе 8-3 у платну групу 9-1 и оценио да буџет за то тренутно није спреман, преноси Бета.

Како наводи министар, највероватније ће се због тога преговарати о предлогу који је „већ на столу”, а то је да 58 одсто запослених уђе у девету платну групу у 2019. години, а да се тај број знатно повећа у 2020. години. Шарчевић је навео и да се не бави евидентирањем школа које штрајку, али сматра да је штрајк преурањен.

Додао је да би у предложених 58 одсто ушло око 25 одсто оних који могу да се квалификују за улазак у вишу платну групу, те разредне старешине, просветни радници који раде са децом са сметњама у развоју и у комбинованим одељењима и око 500 оних који су већ у систему прошли све предвиђено без накнаде.

Преосталих 42 одсто остаје у групи 8-3, због чињенице да скоро 20.000 људи који су на повремено-привременим пословима не могу да испуне основни критеријум – осам година радног стажа, појаснио је Шарчевић новинарима након обиласка реновираних делова Стоматолошког факултета.

– То су почетници, били смо сви почетници, ја нисам очекивао одмах да имам плату као старији колега – рекао је министар просвете. Говорећи о условима које је потребно да просветари испуне по правилнику о напредовању, Шарчевић је рекао да то нису тешки захтеви, јер је „дигитално описмењена скоро цела Србија на неком основном нивоу”, а да је знање једног од светских језика на средњем нивоу могуће постићи ако се у школи организују курсеви.

Вршњачко насиље не гурати под тепих

О вршњачком насиљу у школама Шарчевић је рекао да се је „Србија урадила много тога” и поручио да видљивост сваког случаја мора да буде јасна и у медијима и онима који су надлежни да проблем реше. Осврћући се на случај насиља у школи у Земуну, он је изјавио да је позвао министра за рад, запошљавање, борачка и социјална питања Зорана Ђорђевића и Бранкицу Јанковић да заједнички наступе, осуде и не дозволе насилничко понашање.

– Та врста реваншизма просто није ни била потребна јер је случај дечака већ био решен, пребачен је у то одељење, можда је школа то мало спорије радила, јер је то реликт из шестог разреда и чим је почела школска година, то се наставило – казао је Шарчевић и додао и да је министарство у случају насиља у школи у Земуну урадило све што је у његовој моћи, али да је сада то посао за МУП.

За системско решење проблема вршњачког насиља, како је министар навео, потребно је са децом педагошки радити и укључити одрасле који код деце уживају поверење. Због тога је Министарство просвете направило у свакој установи тимове који се ће одмах по избијању проблема скупити и реаговати, а сарадња је неопходна и са центром за социјални рад, здравственим установама, полицијом, наставницима и родитељима.

– Као држава смо решили да нема гурања под тепих. Зато радимо системска решења. Због тога иду лиценце директора, обуке наставника, прављење тимова, јер се дуго није реаговало – рекао је Шарчевић и навео да се тиме добија квалитетно образовање у Србији.


Коментари11
a9e50
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milojica dragicev
Ogoroman broj časova"privatnih"...na crno bez poreza...plus pitanje....zašto toliki privatni časovi ako prosvetni radnici rade svoj posao kako treba?
Zoran Ilić
Najveći broj dece ide na privatne časove zato što roditelji ne žele da prihvate "domete" svoje dece. Ima i one dece koja nisu dovoljno pažljiva na času, ne pohadjaju dopunsku nastavu, a kad se plati privatni čas onda je stvar u tom smislu drugačija. Ima, doduše, i različitih nastavnika, pa i onih koji, pošto ne mogu da žive od svoje plate, "forsiraju" privatne časove. Ja kao nastavnik ne dajem privatne časove, a kao roditelj slao sam svoju decu onda kada sam želeo da nadoknade nešto što su svojom odlukom ili neodgovornošću propustili.
Препоручујем 2
buki
Mislim da Upravni odbori, osim za uzimanje drzavnog novca, sluze za zastitu direktora od odgovornosti, koja ponovo postaje kolektivna. Direktor ne odgovara jer odluke donosi UO, a para nema, pojela maca. Zato se vecina prosvete i zdravstva oblači na "buvljacima", jer nema para za sve. Mora da se znaju prioriteti.
Petar -Ok
Siguran sam da imamo dve kategorije radnika, najzaštićenije u administraciji, što se vidi i po platnim razredima i po tome da oni nikad ne štrajkuju. Onu drugu kategoriju radnika šikanira kako ko stigne itd..Pominje se često trošenje para iz državne kase, pa bi dobro bilo da se izračuna koliko para ukupno u državi ode na članove upravnih i nadzornih odbora,koja je njihova efikasnost ,koliko su stručni ti ljudi, a ja i sam ne znam zašto su izmišljeni , ali znam da služe samo za veliko uzimanje para. Znam slučaj gde čovek sa platom od 8o 000 hiljada , preko tih odbora primi medečno i do 600 ooo hiljada. Valjda direktori sami znaju da vode firme i da za sve loše moraju da odgovaraju.
Učiteljica
Sve ovo o čemu je ministar pričao vezano za nasilje je spisak postupaka koji se čine posle čina nasilja. Nikakve edukacije nastavnika neće smanjiti nasilje, već vraćanje mehanizama trenutnog i strogog kažnjavanja nasilnika. Nastavnici su razvlašćeni (ni u ćošak više ne smeju da pošalju larmadžiju da bi drugima omogućili da prate nastavu), disciplinski postupci se vode jako dugo i osećaj odgovornosti i straha od kazne se razvodni, svaki (ne)preduzeti korak se objavi u novinama uz propratno pljuckanje... Vrag je odneo šalu. Nikakve edukacije ne mogu da pokriju ove sistemske greške. Trebalo bi samo jedno polugodište da ministarstvo pusti prosvetne radnike da rade svoj posao bez dahtanja za vratom-da vidite kako bi praktičari uredili sistem.
miki
Ministar je bio u pravu kad je uporedjivao diplomu geografskog i medicinskog fakulteta. Jos tezi fakultet je elektrotehnicki i zaista je nepravedno da elektroinzenjer sa zavrsenim 5-godisnjim studijama i polozenim predmetima iz raznih pedagosko psihol i metodickih disciplina (sto je obavezno za rad u skoli) kao i lekar u srednjoj medicinskoj ima istu platu kao oni koji su zavrsili mnogo lakse studije ...ali sindikati se ne bore za manjinu vec traze uravnilovku.
nina
Onda,Miki,prilikom kriterijuma za odredjivanje grupa mora da se navede koji su to "laki",a koji "teski" fakulteti,eventualno kako je ko "dosao" do diplome.U skolama predaju fizicari,matematicari,inzinjeri masinstva,saobracaja,tehnologije,informatike,arhitekte,ekonomisti,pravnici,likovni umetnici...Kako biste vi odredili ko pripada kojoj grupi?
Препоручујем 21

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља