понедељак, 22.07.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:51
ИСХРАНА

Најздравија је масна риба

Риба се сврстава међу нутритивно највреднију храну, богата је важним састојцима, између осталих омега 3 масним киселинама, и изузетно је корисна за организам
среда, 26.09.2018. у 20:00
(Фото Пиксабеј)

Риба (речна и морска) садржи обиље хранљивих састојака, које већина људи не уноси довољно. То су у првом реду висококвалитетни протеини, јод, разни витамини и минерали. Неке рибе су боље од других, а масне врсте рибе (лосос, пастрмка, сардина, туњевина и скуша) сматрају се најздравијим.

Масне рибе такође садрже и више омега 3 масних киселина. Ове масне киселине омогућују да тело и мозак функционишу оптимално и утичу на смањење ризика од многих болести. Свим особама препоручује се да у исхрану укључе рибу најмање једном или два пута недељно. Риба смањује ризик од кардиоваскуларних болести. Срчани напад и мождани удар су два најчешћа узрочника преурањене смрти у Србији, али и у целом свету. Не изненађује што су многе студије показале да људи који редовно једу рибу имају мањи ризик од срчаног удара и шлога.

Једна од важних омега 3 масних киселина из рибе јесте и докозахексаеноинска киселина (ДХА). ДХА се акумулира у мозгу и очима у току развоја. Из тог разлога, препорука је да труднице и дојиље обавезно једу довољне омега 3 масне киселине. Ипак, труднице би требало да обрате пажњу: поједине врсте риба имају висок садржај живе (скуша, сабљарка), што је, иронично, повезано са проблемима развоја мозга. Такође, трудницама се не препоручује да једу сирову рибу (суши), јер она може да садржи микроорганизме који могу да нашкоде фетусу. Труднице и дојиље би требале да једу лосос, сардину, пастрмку, највише 340 грама недељно.

Сврставање јела од рибе у редован јеловник помаже борбу са депресијом. Бројна испитивања су открила да омега 3 масне киселине позитивно утичу против депресије и повећавају ефикасност антидепресивних лекова. Риба је одличан извор витамина Де. Овај важан витамин заправо функционише као стероидни хормон у телу, а исхрана прерађеним намирницама је често сиромашна витамином Де. Последице недостатка овог витамина су умор, бол у мишићима и костима, парадентоза, хипертензија и друге. Риба и производи од рибе су најбољи извори витамина Де. Масна риба попут лососа и харинге садржи највише витамина Де.

Јасна Вујичић, нутрициониста

www.nadijeti.com


Коментари0
3a1c1
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља