четвртак, 15.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 26.09.2018. у 13:40 Ђуро Ђукић
ИНТЕРВЈУ: Чедомир Јањић, градоначелник Зрењанина

Прекретница долази из Кине

„Уверили смо се да је реч о савременој технологији израде гума, која је напреднија од свих садашњих произвођача у Европи. Нема опасности за животну околину, могла би да се смести усред било ког града...”
(Фото Град Зрењанин)

Кинези у производњу пнеуматика улажу готово милијарду долара. Када је на највишем нивоу, између две државе, потврђен договор о изградњи фабрике, Зрењанин је у предвечерје 17. септембра у првом Дневнику РТС-а поменут 17 пута. Један човек је био посебно срећан.

Реч је о градоначелнику града на Бегеју Чедомиру Јањићу. Политичар, који чврсту базу има у предграђу, селу Клек из кога се до центра највећег банатског града бициклом стиже за мање од пола сата, карактеристичан је по томе што, за разлику од својих колега, не држи запаљиве и дуге говоре.

Шта је за Вас значио дефинитиван договор о градњи фабрике?
Једино бих могао бити срећнији кад фабрика почне да ради, у шта уопште не сумњам. Без икаквих дилема тврдим да је за наш град из Кине стигла вест која доноси историјску прекретницу у његовом развоју и то након дуге стагнације.

Који је био почетни корак?
Ми, у Зрењанину, имамо на више места индустријске зоне. У једну од њих, на југоисточној периферији, а назвали смо је Ечка, поставили смо шатор и уз посредовање спортиста и амбасадора Кине у Србији, Ли Манчанга, позвали представнике кинеске привреде и на лицу места им показали шта нудимо. Тако је почело.

У зонама се неће наћи само фабрика гума, највећа инвестиција у Војводини икад?
У делу који је предвиђен за инвеститоре, који ће овде моћи да производе и послују без царина, у такозваној слободној зони добиће свој простор и Кинези. Када сам уочи доласка наше државне делегације био у Шенјангу, граду који се налази у провинцији са тренутно најбржим развојем у великој земљи, договорио сам да Зрењанин са својим поменутим потенцијалима буде европски град партнер слободној зони у Шенјангу, која се простире на чак 29 квадратних километара. Већ је извесно да се у њој гради једна фабрика цинк оксида и још један инвеститор из Кине, чије име ћемо ускоро саопштити. Делегација из Шенјанга ускоро нам долази у посету да прецизирамо досадашње и склопимо нове договоре. Послови с Кинезима допринели су да се ажурира план о изградњи брзог пута Нови Сад –Зрењанин – Београд.  

Кад се говори о фабрици гума, бојазан је да је реч о прљавој технологији која може да угрози животну средину?  
О свему смо се детаљно распитали и уверили се да је реч о савременој технологији која је напреднија од било које од свих садашњих произвођача у Европи. Нема никакве опасности за животну околину и по тим параметрима она би могла да се смести усред било ког града. Не треба изгубити из вида да имамо искуства са овом производњом јер се у зрењанинској фирми „Тегум”, која је, на жалост, пропала, прерађивала гума и није било никаквих еколошких проблема – а ова технологија, за нову фабрику, неупоредиво је боља. Иницијатор сам да се Темишвар и Зрењанин споје међународном бициклистичком стазом поред очишћеног Бегеја. Сам тај детаљ говори о мојим еколошким опредељењима. С друге стране фабрика која ће се градити у Зрењанину већ има пословне везе с највећим европским произвођачима аутомобила и радиће за познатог купца са, практично, унапред распродатом производњом.

Посао градоначелника није лак?
Хоћу да испуним задатак који сам поставио на прво место. То је запошљавање незапослених грађана. Већ сада се неки питају, због чињенице да интензивно запошљавамо, да ли ће за нове пројекте бити довољно радника. Хоће, јер у Зрењанину има још 4.800 незапослених, а у округу 11.000.

Ипак, један од зацртаних циљева још нисте остварили, а ради се о снабдевању грађана исправном водом за пиће.
Немам шта да кријем, исправна вода за пиће је моја ноћна мора. Прича је дуга и ја где год стигнем молим грађане за стрепљење. Решење је на видику, истрајаћемо у намери да обезбедимо заиста здраву воду и да нова фабрика за то има све претпоставке. Оно што могу грађанима да обећам је да ће обећана цена воде заиста бити толика и да застој неће ништа да их кошта.

Коментари5
e8e6e
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

dr
Мишљење моје као обичног грађанина је доста супротно овм мишљењима, иако нису за потцењивање. Пошто је опрема за пољопривреду веома скупа а нарочито за прехрамбену индустрију, Зрењанин је у сред Војводине наше житнице, паметније би било да је инвестиција била у том правцу а не гумарска индустрија. Некада је у Зрењанину радила фабрика за производњу мањерки за ЈНА, али је нетрагом нестал, да би данашња власт ово радила.
GoranBg
U prošlom vremenu se pominje jedino nekakav šator u kome "smo pokazali..." Blago nama. Sve ostalo je u budućem vremenu. Obatite nam se sledeći put kad buduće vreme preraste u sadašnje. Dakle: kreće sada voda, otvaramo danas fabriku, izvozimo gume, a ne "krenuće, otvorićemo, izvešćemo".
Ivan Zgrozeni
Fabrika vode? Ako ne izgradite nove cevovode voda ce krenuti ispravna od fabrike a do potrosaca stici neispravna. Sezdesetih godina proslog veka su koriscene azbest-cementne cevi (azbest je kancerogeni materijal) a i sam cevovod ide paralelno sa fekalnom kanalizacijom. Kada ima mnogo padavina ili je visok nivo podzemnih voda oba cevovoda su u vodi. Ako cevovod ima i najmanju rupu voda se mesa sa onom iz fekalne mreze. Kako je to moguce kada je voda pod pritiskom, pitacete? Pritisak u mrezi sve vreme fluktuira kako se potrosaci ukljucuju i iskljucuju. To su varijacije kao one kod pumpe sa dijafragmom. Tako zagadjena voda dospeva u vodu sistema vodovoda koji je krenuo iz nove, skupe fabrike vode.
Gastarbajter
Moze on da prica bajke o Kinezima do sutra. Michelin, recimo, ima vec tockove sa ugradjenim motorima. Neki proizvodjaci vec planiraju da prave auta bez motora i da upotrebe te tockove. Kina ne moze da se meri sa Zapadom u visokoj tehnologiji. Jos jedno, Michelin ima skoro 7000 inzenjera koji se iskljucivo bave inovacijama i ulaze preko milijardu evra GODISNJE (svake godine) u razvoj novih proizvoda.
milovan
Hćamo li da pričamo bajke o Michelin-u do preksutra.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља