петак, 20.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:44

Србија тражи одузимање лиценци страним градитељима у Грделици

среда, 26.09.2018. у 14:14
(Фото Танјуг)

Министарство грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре затражило је да се преко Европске инжењерске коморе одузму лиценце иностраним инжењерима који су радили на пројекту Косине 2 у Грделичкој клисури, која се обрушила у августу.

Министарка Зорана Михајловић је Танјугу рекла да је „Министарство то урадило не само зато што је то у складу са законом, него зато што хоћемо да одвојимо квалитетне инжењере” од оних који су у неком тренутку радили нешто што није у складу са струком.

„Струка ће рећи да ли су пројекти били добри или не и шта је требало да се уради, а шта је урађено”, каже министарка, преноси Танјуг.

Објашњава да одређене ситуације које се дешавају у пракси говоре да постоје проблеми.

Она је подсетила да је Министарство у складу са својим надлежностима тражило од Суда части Инжењерске коморе Србије да преиспита целу ситуацију и да Суд, уколико и ако тако буде сматрао, одузме лиценце за 16 инжењера који су првобитно радили пројекат на Косини 2.

Михајловићева је напоменула да би исто то требало размотрити и за инжењере који су касније потписали нови пројекат косине у Грделици, а који је потом неколико пута препројектован.


Коментари17
bfea4
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Inženjer građevine
Isključivi krivci su investitor, nadzor (i strani i domaći) i strani izvođač, jer su zbog mogućnosti dodatne zarade za izvođača (nestručno) menjali odobreni glavni projekat a to su investitor i nadzor odobravali!
Gagi, dipl. ing. saobraćaja
Više je nego očigledno da resorna ministarka g-đa Mihajlović ne poznaje Zakon o planiranju i izgradnji - ZPI. Letimičan pogled u član 133 ZPI nam govori, da je građevinsku dozvolu za predmetni objekat izdalo ministarstvo na čijem je čelu g-đa Mihajlović. Dalje se, a u članu 135 stav 13 ZPI precizira »Za objekte za koje građevinsku dozvolu izdaje ministarstvo, odnosno nadležni organ autonomne pokrajine pre izdavanja građevinske dozvole, potrebno je pribaviti izveštaj revizione komisije.« Na kraju, ZPI u članu 153 stav 1 precizira da, citiram »Investitor obezbeđuje stručni nadzor u toku građenja objekta, odnosno izvođenja radova za koje je izdata građevinska dozvola«. Kako je u država Srbija, a preko ministarstva koga vodi g-đa Mihajlović izdala građevisnu dozvolu, a preko »Koridora Srbije« i investitor predmetnog objekta očigledno je da krivca za rušenje objekta treba tražiti u »njihovom dvorištu« bez obzira na to kako je izvođar izvodio radove na osnovu građevinske dozvole.
Ognjan Sretković
neda se klisura živeli perači prozora u ameriki.
milos
Zavrse privatne fakultete sa bombasticnim nazivima i, ocigledno, vrlo malim znanjem, onda odmah dobiju sansu za odgovoran posao u nekoj drugoj struci, svi sve ,,znaju,, da rade i rezultat je havarija ! Samo se cudim smelosti da radite ono sto pojma nemate, cesto bez ikakvog iskustva i odgovornosti ! A strucni obrazovani odlaze .....
Radisa
Sto kao drzavni fakulteti su bolji?Pa na drzavnim vlada veci nepotizam i protekcija.Samo sto su tamo mnogo lukaviji pa umeju jednostavnu stvar da iskomlikuju.
Препоручујем 2
Стеван Марковић
Gluposti, gospodine Gorane T. Taj posao je morao da odobri JEDAN visoki inspektor, inzenjer iz struke koji zna svoj posao. Ministarka nema nikakvu strucnu odgovornost. Kolko ja vidim i kolko se secam terena, jedino je resenje poluotvoreni sistem tunela na stabilizovanoj podlozi, na koju bi se polozila trasa autoputa. Obrusavanje bi se time sasvim kontrolisalo. Svaki otvoreni put bi na tom terenu uvek bio suvise rizican.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља