недеља, 25.10.2020. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 28.09.2018. у 10:44 Дејан Алексић
ГСП „БЕОГРАД” ДОБИО НОВОГ ДИРЕКТОРА

Стручњак из куће пред нагомиланим проблемима

У наредних годину дана на кормилу највећег јавног превозника биће саобраћајни инжењер Радиша Момчиловић који је у предузећу од 1994. – Једна од највећих мука града је субвенционисање ГСП-а са 15 милијарди динара
(Фото Р. Крстинић)

Док се на последњој седници Скупштине града већина престоничких јавних предузећа хвалила добитима, два и то не било која, већ ГСП „Београд” и „Сава центар” и даље су на другом попису – на листи губиташа. Ове две фирме су годинама права главобоља за надлежне против које за сада нису нашли ефикасан лек.

Финансијске инјекције град, поготову ГСП-у, годинама даје. Последња информација је да за највећег градског превозника престоница издваја скоро 24 милијарде динара, а како се од продаје карата заради 9 милијарди, то значи да су субвенције ГСП-у 15 милијарди.

Градски превоз нигде није профитабилан, али не може да се субвенционише са две трећине, добро је пре два дана запазио заменик градоначелника додавши да се ради на реструктурирању предузећа, набавци нових аутобуса и повећаној наплати карата.

Ове најаве биле би охрабрујуће да им после вишегодишњег понављања надлежних није опала вредност. И бивши градски и ГСП-ови челници су причали о реорганизацији јавног превозника, драстичном подмлађивању возног парка и новим решењима за бољу наплату карата, али значајнијих корака и ефеката није било.

Према прошлогодишњим подацима, који се у међувремену нису битније променили, Београђане и даље возе ГСП-ови трамваји стари око пола века, и поједине троле које су превалиле деценију и по.

И део аутобуса је премашио старост од десет година. Просек ваде електробуси и „Икарбусови” аутобуси набављени протекле године, и шпански трамваји од пре шест, седам година. Јесте да се најављује скорија набавка нових аутобуса, пре свих 80 електробуса, али већ дуже нико не спомиње куповину нових трамваја.

И док подмлађивање возног парка ГСП може ускоро да да неке резултате, друга је прича са бољом наплатом карата. Више контролора, неуниформисана, закамуфлирана контрола, нове погодности за плаћање и куповину карата неки су од корака предузимани у скоријој прошлости како би се наплата поспешила.

Али без већег успеха. Јер док се надлежни труде да буду ригорознији и да понуде више опција за плаћање, добар део корисника јавног превоза пружа отпор тврдећи да је карта скупа, да су возила нередовна, прљава и стара. Суграђани већ дуже предлажу да се уз временску карту уведе и она за једну вожњу која би коштала тридесетак динара, али за сада ништа од тога.

Најмање ипак, чини се, урађено је поводом питања реорганизације ГСП-а што потврђује чињеница да до сада надлежни нису изашли ни са једним конкретним моделом преуређења највећег градског превозника.

Свим овим озбиљним и важним темама за ГСП мораће да се позабави Радиша Момчиловић, в. д. директора који је на функцију коју ће обављати у наредних 12 месеци именован пре два дана. Околност која би требало да буде олакшавајућа је што то није човек који тек долази у ГСП, већ је реч о саобраћајном инжењеру који је у ГСП-у готово 25 година и који је пре овог именовања био шеф саобраћаја и директор у неколико погона, али и извршни директор за саобраћај.

Свакако, не треба очекивати да педесетогодишњи Момчиловић реши гомилу проблема у предузећу са којима нису успели да се изборе његови претходници, поготово што му је мандат само годину дана. Али када би успео да се, на пример, коначно поштује ред вожње и да не изостају возила, што већ дуже није случај, био би то већ крупан корак.

Месец и по без директора

Пре именовања Момчиловића ГСП је месец и по дана био „обезглављен” јер није имао генералног директора пошто је почетком августа дотадашњи челник Жељко Милковић поднео оставку из личних разлога. Он је на челу ГСП-а био скоро четири пуне године.

Милковићеву оставку Градско веће констатовало је такорећи одмах, али Момчиловић није могао званично да преузме функцију пре седнице Скупштине града која је морала да аминује његово именовање.  

 

 

Коментари12
54fed
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

koki
Da su pametni pa da snize cenu karata, na primer na 50 dinara, što je realno za ovaj siromašni narod, niko se ne bi švercovao a GSP bi poslovao pozitivno.
вокс попули
Кад би видели да се бар један метро правац гради, знали би да ће бар наредне генерације дочекати нешто боље од овога.
putnik2
Kako su Japanci doveli u red GSP i zastitili svoju donaciju MAN autobusa gradjanima Beograda. Zuti MAN su bili ko bonbone ali uz redovno odrzavanje i cim je istekao rok donacije odmah su ih zapustili.Znaci moze se kada se hoce a vec cuvena replika..Zasto se GSP ne potrudi.., pa zato sto nece ! Zasto bi bilo sta menjali na bolje kad i ovako vreme ide.
Александар
80 електричних аутобуса кошта исто колико и 280 обичних аутобуса са ЕУРО 6 мотором. Струја за пуњење батерија електричних аутобуса долази 75% из термоелектрана а само 25% из хидроелектрана. То значи да од 80 само 20 е-аутобуса не загађује животну средину. Аутобуси са ЕУРО 6 мотором загађују више него 10 пута мање него постојећи аутобуси. За исте паре добили би смо 200 аутобуса више а вишеструко би смањили загађење.
Miximillian
Lično mislim da je g. Saša Mikić upravu. GSP je uspeo da preživi i najcrnje 90-e kada niko nije plaćao kartu. Treba otkazati "Apeks"-u i uvesti sistem besplatnog gradskog prevoza kao što su to uradili Estonci u Talinu, a finansiranje bi moglo da se vrši naplatom po domaćinstvu i/ili broju članova domaćinstva sa prebivalištem na teritoriji garda Beograda. To, npr., može da bude priključeno na račun za infostan. Kad može da se naplaćuje medijski javni servis, javna rasveta i sl., onda može i javni prevoz jer je i to javno dobro. To bi u mnogome unapredilo kvalitet života u gradu, a ujedno i kvalitet naplate.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља