уторак, 20.08.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:44

Перцепције жене у Новом Саду

Изложба у Галерији Матице српске представља спој британске савремене сцене женских ствараоца и дела из колекције ове установе
Аутор: Снежана Ковачевићнедеља, 30.09.2018. у 21:53
Рад Клер Стренд (Фото С. Ковачевић)

Нови Сад – Савремена британска уметност поново може да се види у Новом Саду. После графика Хенрија Мура (2014), олтара и пилула Демијена Херста (2016), таписерија класних прича Грејсона Перија (2017), сада су пред публиком дела савремених британских уметница. У једној од неколико изложбених целина посетиоце Галерије Матице српске дочекаће пет портрета девојчица које позирају пред црвеном завесом као певачице из британског састава „Спајс грлс”. Али неке од њих, објашњавају кустоси дело Клер Стренд из 1997. године, не успевају да искажу стереотипну женственост која је потребна, док друге девојчице самоуверено износе свој алтер его.

Британски савет, наиме, овог пута је „позајмио” Новом Саду део своје велике уметничке колекције, издвајајући дела истакнутих уметница са острва – Саре Лукас, Трејси Емин, Рејчел Вајтрид... Изложба, на којој је представљено 59 слика 29 аутора, насталих у распону 177 година, носи назив „Перцепције. Жена по мери друштва?”, на њој је у једном необичном споју приказано и модерно српско стваралаштво Надежде Петровић, Катарине Ивановић, Љубице Цуце Сокић, Зоре Петровић и других наших уметница, али и „мушких сликара” из матичине збирке. Тако се крај пет „спајсица” налази и лик жене заводнице, трагичне јунакиње драме Боре Станковића – реч је о слици Милана Коњовића „Коштана” из 1946.

Ова поставка, коју је прексиноћ отворила републичка повереница за заштиту равноправности Бранкица Јанковић, трајаће три месеца уз пратеће конференције и округле столове о жени, уметности и друштву, а заједно су је приредили Британски савет и Галерија Матице српске.

„Пречесто говоримо о достизању пуне равноправности кроз економско оснаживање жена и учешће у политичком животу. Оно де факто јесте важно, али је немогуће да само кроз те две сфере утичемо на другачији поглед на жене. Култура и уметност су пре свега ти који нас одређују”, казала је Бранкица Јанковић отварајући изложбу, додајући да верује да ће ова поставка померити границе и угао гледања на жену.

По речима управнице Галерије Матице српске Тијане Палковљевић Бугарски, за ову установу која има дугу традицију одабран је необичан приступ у споју британске савремене сцене женских ствараоца и дела из колекције ове галерије.

 „Ова изложба се бави женским темама, представом жене у уметности, уметношћу жена и положајем њиховим у друштву, са питањем ко на кога утиче: друштво на жене, или жене на друштво”, каже управница.

Ема Декстер, директорка визуелних уметности Британског савета, објашњава да се у њиховој збирци налази преко 8.500 радова савремене британске уметности, које може да користи и позајми цео свет. „Због тога је ми зовемо 'Музеј без зидова' и овај наш ресурс чини срж пројекта 'Перцепције'”, казала је она, напомињући да је ово први од пет оваквих пројеката у пет земаља Западног Балкана, уз локалне садржаје.


Коментари0
77502
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља