четвртак, 19.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:20

Данска забрањује продају бензинаца и дизелаша од 2030.?

уторак, 02.10.2018. у 14:35
(Фото Пиксабеј)

КОПЕНХАГЕН Данска је предложила забрану продаје нових аутомобила са бензинским и дизел моторима од 2030. године и хибрида од 2035. године.

Тиме су се данске власти придружиле међународним напорима за промовисање искључиво електричних возила, који имају за циљ да се смањи загађење ваздуха и уђе у озбиљнију борбу против климатских промена, оцењује Ројтерс.

Данска влада се претходно нашла на удару критика због повећања пореза на електричне аутомобиле 2016. године, што је проузроковало да њихов удео у продаји нових возила падне са 3,0 процента на готово нула одсто, преноси Танјуг.

Међутим, сада је зацртала да ће следити стратегије које усваја све више земаља.

„То је велика амбиција коју ће бити тешко остварити, али управо зато морамо пробати”, изјавио је дански премијер Ларс Локе Расмусен у парламенту.

Британија и Француска су обећале да ће забранити нове бензинце и дизелаше од 2040. године.

У Шведској, продаја електричних аутомобила чини више од седам процената свих продатих нових возила, док више од половине нових аутомобила у Норвешкој чине електрична или хибридна возила.


Коментари12
04d26
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

milan
Posle pet godina imacete jos uvek dobar auto sa unistenim baterijama. Kupicete baterije nove ili baciti auto. Cena baterija je bar jedna trecina cene novog automobila. Stanovacete na Julinom Brdu a najblizi prikljucak za struju bice na Starom Gradu.. Bice jos grdnih problema jel u neorganizovanoj i siromasnoj drzavi tehnoloske revolucije tesko se izvode....
ruska nafta
Da su se Srbi pitali ne bi bilo ni katalizatora, ni siguronosnih pojaseva, ni er-bega niti su potrebni elektro-automobili.
mm
Vec postoje i kamioni i avioni na struju. Jedan od proizvodjaca aviona na struju nalazi se u Sloveniji. Problem jeste snabdevanje, ali samo ako se on gleda iz ugla nekoga ko nije dobro informisan. Rokovi 2030 i 2040 su zadati upravo iz razloga sto je potrebno neko vreme da se razvije mreza snabdevanja. Solarna energija, geotermalna, energija vetra, itd. Ne razvijamo ih u dovoljnoj meri, jer bi velike sile na taj nacin izgubile na znacaju i oslabile sopstvene ekonomske sisteme i moc.
ZARIJE BULATOVIĆ
ala će biiti iznenadjenih kada shvate da baterije mogu trajati do 5 god, a posle mora da se kupi ceo komplet. njima pada kapacitet radile ne radile. biće more polovnih kola starih 4 godine, koji mogu samo u djubre. a kamioni koji ne idu na dizel su takođe san, ne rade dobro
Ljupco Andreev
A tek kad izracunaju da im elektricna mreza nemoze izdrzati da hiljade i hiljade automobila puni. A i struja ne pada sa marsa. Mora se nekako proizvesti.
Препоручујем 8
Ratko SPB
Do 2030 i jos vise do 2040 ta tehnologija ce da napreduje. Pre 10, a jos vise pre 20 godina bilo je tesko zamisliti da ce ovakvi automobili steci toliku popularnost...
Препоручујем 2
Прикажи још одговора
Камион шестотон
Нешто је ведро у држави данској.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља