Удружење „Међународни транспорт” организовало је данас двочасовну блокаду теретних терминала на границним прелазима Прешево, Ватин, Шид и Келебија.
Председник Удружења Неђо Мандић рекао је Танјугу да двочасовна блокада, од 14 до 16 сати није ометала путнички саобраћај, а да за то време ниједан камион није прешао кроз прелазе.
Теретњаци су блокаду организовали, између осталог, због, како кажу, високе цене горива и малог повраћаја акцизе за превознике.
Истичу да камиониџије због предугог задржавања на граничним прелазима имају дупло мању километражу, али и приходе, као и да су принуђени да плаћају паркиралишта које одреди царина, док траје царински поступак.
Представници овог удружења камионџија незадовољни ценама горива и превисоким акцизама, блокирали су само пролазе за камионе.
У удружењу истичу да у трошковима пословања њихових чланова удео горива износи 80 одсто и да је то јединствен случај у Европи. Цена дизела у Србији, наводе, већа је него у Турској, Бугарској, Македонији, БиХ, Црној Гори…
Исти је случај и са акцизама, тврде камионџије. Максимални износ акциза за тону дизела у Европи износи 330 евра, а код нас је 478 евра.
И повраћај дела акцизе у региону је већи него у нашој земљи - у просеку 20 центи по литри, а у Србији је само 10 центи, кажу у удружењу.
Зато онда не чуди што све више наших превозника, како кажу, одјављује своје фирме у Србији и пријављује их у другим државама региона.
Држава би , како тврде , више зарађивала када би смањила акцизе и повећала повраћај, јер би тада сигурно био већи промет дизела. Овако камионџије танкују своје резервоаре у Македонији или у Босни и Херцеговини где је цена знатно повољнија.
Осим цене горива и акцији из Удружења траже да и они добијају субвенције за обнову возног парка, да се укине наплата паркинга од стане приватних компанија и физичких лица, као и да се смањи време чекања на граничним прелазима.
П.О.