субота, 21.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:44

Кинези једини заинтересовани за градњу подземних гаража

На позив за партнерство у изградњи четири подземне гараже који је крајем прошле године расписао град јавио се само кинески „Шандонг”. – Рок за потписивање уговора 23. новембар
Аутор: Дејан Алексићсреда, 03.10.2018. у 12:41
Студентски трг биће локација за једну од гаража (Фото А. Васиљевић)

Ане буде жалби и процедуралних проблема, четири подземне гараже град ће подићи у сарадњи са кинеским „Шандонгом”. Ова компанија из Азије, иако је било најава да је „много заинтересованих субјеката”, једина је дала понуду на позив града за партнерство у изградњи четири подземне гараже – на Студентском тргу, Тргу републике, у Косовској (Влајковићевој) и Фрушкогорској улици.

Комисија за спровођење овог поступка има рок до 23. октобра да размотри понуду и да донесе одлуку о прихватању или одбијању. Уколико прихвати понуду „Шандонга”, рок за потписивање уговора о концесији је 23. новембар. Финансијски би, како је раније указано, пројекат који се тиче четири подземне гараже требало да буде „тежак” између 35 и 40 милиона евра. Концесија ће трајати 40 година, а овај рок почеће да тече пошто се пројекат финансијски „затвори”.
Јавни позив за учествовање у поступку доделе концесије за пројектовање, финансирање, изградњу, управљање и одржавање четири подземна паркиралишта град је расписао крајем прошле године. Првобитно је било указано да ће исход позива бити познат до краја фебруара, а онда је рок померен за пролеће.

Како је још прошле године прецизирано, град ће бити носилац права својине над гаражама, а концесионар ће граду накнаду плаћати у складу са динамиком утврђеном уговором о концесији. Идеја је да се изградњом ове четири гараже обезбеди готово 1.900 нових паркинг места у центру града, а да се централна престоничка зона реконструкцијом претвори у пешачку зону. Гараже ће бити потребне јер ће се после реконструкције изгубити око 1.000 паркинг места на земљи. Као још један од важнијих разлога за градњу ових гаража, надлежни су наводили то што се од 2000. године до данас број регистрованих возила повећао за 40 одсто. Процене су и да ће за четири деценије број становника порасти за петнаестак одсто, а тиме и број четвороточкаша.
Одлука о јавно-приватном партнерству за подземне гараже усвојена је крајем септембра 2017. на седници Скупштине града. Тадашња опозиција критиковала је да градски челници не износе најпрецизније податке о будућем броју паркинг места у центру града. Замерка је била да, иако би се изградњом ових гаража добило између 1.800 и 1.900 места, с друге стране ширењем пешачке зоне изгубило би се 1.200 паркинг места на улици. Тако би онда, истицала је опозиција, свеукупно било добијено свега неколико стотина нових паркинг места у центру.

Према првобитним најавама, план је био да се четири гараже изграде до 2021. године, али пошто је било померања рокова за јавни позив питање је колико ће то моћи да се испоштује. Папиролошки се најдаље отишло са дозволама за гаражу на Студентском тргу. Грађевинска дозвола за изградњу јавне подземне гараже „Студентски трг” издата је половином 2016.

Тражио се искусни понуђач

Неки од услова испостављених понуђачима били су да је у претходних пет година, рачунајући од дана објављивања јавног позива, понуђач имао искуства у изградњи најмање две подземне јавне гараже, са не мање од 300 паркинг места по гаражи, као и да је имао искуства у управљању над најмање три гараже (свака са најмање 200 паркинг места).

Услов је био и да понуђач има најмање 15 милиона евра годишњег прихода у свакој од две пословне године које претходе години у којој је објављен јавни позив.

Како стоји у позиву, изабрани понуђач ће бити у обавези и да надокнади 260.920 евра престоници за трошкове саветника града на овом пројекту.


Коментари3
910ae
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Јован К.
Испод Студентског трга постоји (у једном или више слојева) археолошко налазиште, а вероватно је потребно најпре испитати да ли је слично и испод Трга републике.
jeremija
Niko se ne javlja na tendere jer znaju da tu nema leba. Sve se unapred zna. Kako inače protumačiti "nezainteresiranost" besposlenih građevinaca?
tomkarlo
Nemaju kapitala, nemaju ni radnika, a nedostaju im i stručnjaci. Sva ona velika građevinska preduzeća iz perioda socijalizma su nestala, ostala su samo njihova imena.
Препоручујем 1

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља