среда, 24.02.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
среда, 03.10.2018. у 19:12

Немачка влада „сковала” план за дизелаше

(Фото Пиксабеј)

Берлин – Коалициони партнери у немачкој влади сложили су се да власницима старијих дизел возила, у градовима у којима је ваздух посебно загађен, пруже могућност да бирају између подстицаја за куповину по систему „старо за ново” и надоградње хардвера за контролу емисије, показују документи у које имао увид Ројтерс.

Након маратонских разговора до дубоко у ноћ, како преноси Танјуг, канцеларка Ангела Меркел и лидери њених коалиционих партнера објавили су да су се договорили о начину за смањење загађења у градовима, уз истовремено избегавање непопуларне мере забране вожње.

Мада влада у првој информацији није изнела детаље договора, у документу до којег је дошао Ројтерс наводи се да су се немачки произвођачи аутомобила сложили да понуде програм „старо за ново” са атрактивним подстицајима или попусте за власнике дизел возила са стандардом емисије „eвро четири” и „евро пет”.

Уколико власници модела „евро пет” буду желели да надограде хардвер с такозваним системом селективне каталитичке редукције (СЦР) и ако је он доступан и сврсисходан, немачка влада очекује да произвођачи преузму на себе те трошкове, пише у документу.

Трошкове надоградње хардвера са СЦР системима код доставних возила и трговачких комбија влада ће субвенционисати до 80 одсто, наводи се у том материјалу.

Према званичним подацима, у Немачкој има 3,1 милион аутомобила са „евро четири” стандардом и 5,7 милиона „евро пет” дизелаша, од укупно 46,5 милиона аутомобила на немачким путевима, додаје британска агенција.

Коментари5
009fc
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Вукашин Јеленић
Морају да смање потрошњу горива,ако им Руси заврну славину америчка нафта ће бити скупља.Возила морају да нестану,јер прече је да главашима раде фирме,а оне су жедне нафте.А швапским возилама пала ионако квалитета.Незнам коме ће да продају те техничке грешке.Чак и неписмени Арапи возе само Тојоте.Недао ти бог да купиш швапски електрични аутомобил.То је највећа грешка коју финансиски можеш урадити.
Ognjan Sretković
a sledeće godine samo električni traktori i na pedale po selima i rekama.
dobro nam dosli
jos ako ima nekih radioaktivnih dizel automobila…pravo mesto je srbija.
Скерлић
Код нас би било обрнуто Влада би узимала 80%!
dzordz
dobar komentar. dobar!

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља