понедељак, 10.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:55

Европа забрањује штетно оглашавање за децу

Аутор: Е. П.среда, 03.10.2018. у 23:40
(Фото Пиксабеј)

Европски парламент је усвојио директиву која би требало да заштити децу од агресивног рекламирања. Она забрањује оглашавање дуванских производа у интернет садржајима за децу, а ограничава и оглашавање алкохола и нездраве хране. Како саопштавају из Одбора за заштиту потрошача, оглашавање упућено деци мора бити у складу с препорукама Светске здравствене организације. Алкохол је најчешћи штетни производ којем су изложена деца, и то она од 13 до 15 година, јер се појављује на сликама, у рекламама, видео-игрицама и слично.

Уз то, готово 40 одсто деце у узрасту до 12 година директно је изложено рекламирању нездраве хране, а четвртина њих школског узраста су гојазна.

Шведска је, на пример, забранила одређене телевизијске програме за децу млађу од 12 година, док је Велика Британија забранила рекламирање енергетских производа с малом нутритивном вредношћу.

У Европи је гојазно више од половине становника, а велики део их пати од болести повезаних с алкохолом. Државе чланице су смањиле средства за регулисање рекламирања с 2,9 на 1,9 одсто. Зато је и важно да се направи квалитетан законодавни оквир на нивоу Европске уније.

Директива потврђује ограничења за рекламирање на телевизији и уводи нова за онлајн платформе попут „Јутјуба”. Они мају обавезу да уколико имају сазнање да садржај није за децу, требало би да га учине недоступним.

Гледање видео-садржаја на интернету је у великом порасту, а деца до 12 година не знају да препознају рекламу у таквим садржајима. Истраживања показују да пет одсто музичких видеа промовише алкохол, а 87 одсто деце и малолетника их прегледа по неколико пута.


Коментари6
198d3
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

citalac
Ovome treba dodati i vest: Srbija ozvanicila rijalitije i uvrstila ih u programe edukativnog sadrzaja. Cisto da se vidi gde smo mi. I to ne zbog toga sto su Srbi gluplji nego drugi narodi, nego zato sto imamo hajduciju a ne drzavu.
ljubica
Mi smo rijaliti uvezli iz te edukovane Evrope.
Препоручујем 6
Dobrica Marković
Vidite šta je demokratija..ako je nešto štetno?! Ko te pita da oćeš il nećeš? Zabrana i kraj priče. A kod nas? Ako treba, nebo nek se sruši al rijaliti i sve drugo što je štetno, mora da bude i to još na nacionalnim frekvencijama.
Vlada
"Kupi mi,kupimi,kupi mi.."reklama jedne banke iz Vojvodine van svake pameti i ne da je stetno vec je treba zabraniti za sve uzraste!
coa
To se vama ne svidja reklama, nije štetna sama po sebi, nećemo cenzuru!
Препоручујем 0
Nikola Kiric
Sve dok McDonald's ne uzme monopol na proizvodnju alkohola. Onda ce da se skine s liste losih proizvoda

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља