петак, 15.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 22:39

Астрономи открили још један Месец (Видео)

четвртак, 04.10.2018. у 23:44
(Фото Принтскрин Јутјуб)

Астрономи су пронашли први месец изван Сунчевог система, величине и масе Нептуна који кружи око планете величине Јупитера, али с 10 пута већом масом.

Откриће је право изненађење, не због тога што доказује да месеци постаје свуда, већ због чињенице да је само питање времена када ће бити пронађен још један у звезданом систему, пише аустралијски портал „Њуз“.

Научници су били изненађени изгледом егзомесеца који се доста разликује од нашег месеца, који је каменит и који, како је недавно откривено, има лед, преноси Б 92.

„Огроман је и чудан, ако га упоредимо са нашим природним сателитом“, казао је професор астрономије Дејвид Кипинг.

Процењено је да су новооткривени егзомесец и егзопланета неколико пута већи од Јупитера, највеће планете из нашег соларног система. Обоје су гасни и налазе се на удаљености од 8.000 светлосних година од Земље, преноси „Спутњик”.

Професор Кипинг и аутор студије Алекс Тичи, студент Колумбија Универзитета, рекли су да њихово истраживање свемира , уз коришћење НАСА свемирског телескопа Кеплер и свемирског телескопа Хабл, који кружи око Земље брзином од осам километара у секунди, омогућава први јасан доказ егзомесеца.

Егзомесец је већи од нашег Месеца, просечне величине и масе Нептуна, наше најмање гасне планете. Егзомесец и његова планета Кеплер 1625 имају сличну температуру као наше Сунце.

Егзомесец орбитира око 3 милиона километара око своје планете.

Кипинг, који је „већину одраслог живота посветио потрази за егзомесецима“, врло је опрезан према могућем открићу.

У потрази за егзомесецима, астрономи покушавају да открију смањење или замућивање светлости звезде приликом проласка планета.

До сада научници су открили више од 3.000 егзопланета.

67e1d

Александар
Зашто Месец? У питању је сателит (трабант) неке планете који има или нема своје име. Земљин сателит се зове Месец, остали не.

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности