недеља, 22.09.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:24
„ПОЛИТИКА” САЗНАЈЕ

Мостови у Србији безбедни

Стручни тимови обавили контролу најфреквентнијих мостова с распоном стубова дужим од 100 метара: „Газелe”, Панчевачког и Бешке
Аутор: Дејан Спаловићнедеља, 07.10.2018. у 16:13
На „Панчевцу”, друмско-железничком мосту преко Дунава, посебно је контролисано стање челичне конструкције (Фото А. Васиљевић)

Резултати ванредног инспекцијског надзора на најфреквентнијим мостовима у Србији – мост „Газела” преко Саве, стари и нови мост на Дунаву код Бешке и Панчевачки мост, показују да су ови мостови безбедни за употребу, наводе у Министарству грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре.

Комисија, која је урадила контролу мостова, наложила је мере које је потребно спровести како би се отклонили уочени недостаци, који не утичу за безбедну употребу мостова. За сваки од ових мостова наложене су додатне провере и прегледи специјализованом опремом како би се добиле детаљније информације о стању конструкција објеката и потребним мерама у вези с њиховим одржавањем.

У контроли моста „Газела”, закључено је да су уочена оштећења, која не угрожавају стабилност мостовске конструкције, и наложене су мере које укључују поправку система за одводњавање, отпушавање сливника и делова пешачке ограде. Поред мера, наложен је и главни преглед мостовске конструкције и утврђени су рокови за поправке, које нису обухваћене редовним одржавањем.

На Панчевачком мосту, друмско-железничком мосту преко Дунава, контролисано је стање челичне конструкције, за коју је оцењено да је сигурна и безбедна за одвијање друмског и железничког саобраћаја. Дате су и препоруке, које је неопходно спровести да би мост и даље био функционалан и безбедан за саобраћај, пре свега у делу железничког саобраћаја, као и заштите од корозије.

У контроли старог и новог моста преко Дунава код Бешке, закључено је, између осталог, да је потребно извршити санацију лежишних греда и лежишта на старом мосту. На новом мосту потребно је завршити преостале радове на изградњи моста, а пре свега радове на осигурању од ерозије речног дна и приобаља у зони моста и темеља новог моста, каменом облогом која је предвиђена пројектом.

Ванредни инспекцијски надзор најфреквентнијих мостова у Србији са распоном стубова дужим од 100 метара, започет је у августу по налогу потпредседнице Владе Србије и министарке грађевинарства, саобраћаја и инфраструктуре, проф. др Зоране Михајловић.

У контролама најфреквентнијих мостова учествовали су у зависности, осим републичких грађевинских инспектора, и стручњаци из предузећа „Путеви Србије”, „Инфраструктуре железнице Србије”, као и представници Градског завода за вештачење из Београда, Саобраћајног института ЦИП, Института за путеве и „Мостпројекта”.

За одржавање и санацију мостова на ауто-путевима и регионалним путевима задужено је предузеће „Путеви Србије”, док су мостови на железничким пругама у надлежности предузећа „Инфраструктуре железнице Србије”. Стање мостова у Србији контролишу Јавно предузеће „Путеви Србије”, у чијој је надлежности 2.960 мостова, и „Инфраструктура железнице Србија”, која надгледа 956 мостова.

У „Путевима Србије” наводе да се годишње издваја око десет милиона евра за периодично одржавање мостова, које подразумева велике поправке, санације и реконструкције, док се за редовно одржавање издваја око милион евра, док у „Инфраструктури железнице Србије” кажу да је годишње око милион евра намењено за редовно одржавање мостова. Мостови се контролишу свакодневно, периодично и годишње, а посебна комисија, састављена од стручњака, после утврђивања комплетног стања саставља извештаје, наручује пројекте за санацију и поправку одређених мостова.


Коментари5
60014
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Vlada
Pancevacki most je siguran,od celika i moze doci samo do plasticne deformacije metala. Naravno uz minimalno redovno odrzavanje koje danas ne postoji kao ni prethodnih decenija svaki most je u opasnosti.Problem Pancevackog mosta je smesna i trula ograda za pesake i nepostojanje bankine koja bi sprecila izletanje vozila sa mosta...Prosle zime na auto putu Nis-Beograd kamion je ostao da visi na zastitnoj ogradi i vozac je spasen, znaci moze se !
Братимир
Браћо моја новинарска, замаглите регистарске теблице на аутомобилима, јер закон о заштити приватности то налаже.
Zar je bitno...
A pre dan dva neki nesrecnici sleteli sa pancevca...
Igor
O analizi i stručnjacima koji su je radili dovoljno govori da nisu spomenuli sanaciju ograde na pančevačkom mostu, koja nije uspela da zadrži jedan jugo pre neki dan, zbog čega su dve osobe poginule... Ne ulazim u razloge nesreće, ali ograda je ta koja bi trebala i kamion da zadrži da ne sleti, a kamoli jednog jugića...
Lula
Dok se jedan ne srusi.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /
Међу нама

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља