петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 19:57

Купопродаја половних кола у Србији пет пут спорија него у ЕУ

понедељак, 08.10.2018. у 15:06
(Фото Анђелко Васиљевић)

Грађани Србије приликом продаје или куповине половног аутомобила потроше и до пет пута више времена него грађани у ЕУ, показује истраживање.

Да су грађани Србије превише оптерећени бирократијом у односу на становнике развијених земаља, може се видети и на једноставним пословима као што је куповина или продаја половног аутомобила, пошто ће на путу до жељеног четвороточкаша обавити чак седам пута више плаћања, обићи осам пута више шалтера и издвојити и до 10 пута више новца.

У Србији је досад евидентирано готово 2.500 административних процедура и скоро ниједна од њих не може да се обави без одласка у институције и подношења папирних докумената.

Ситуацију би требало да промени Закон о е-пословању који је формално изједначио електронски документ са папирним, што је први корак ка дигитализацији поступака.

– Грађани су веома заинтересовани за е-сервисе, што нам је показала и кампања „Питајте када ћемо се ослободити сувишних папира” реализована уз подршку британског Фонда за добру управу. Грађани су, том приликом, предлагали и гласали за процедуре које би требало прве дигитализовати и највише гласова добио је предлог за електронско издавање потврде о плаћеном порезу и ту иницијативу смо већ упутили Пореској управи – каже за Танјуг председавајући Савеза за е-управу и генерални директор ОСА рачунарски инжењеринг Жељко Томић.

Такође, високе оцене заслужили су предлози за дигитализацију процедуре промене презимена и пребивалишта у личној карти, увођење електронске фактуре, електронске уплате такси институцијама, као и рефундације ПДВ-а за први стан, навео је Томић.

Холанђани и Французи куповину половног аутомобила могу да заврше потпуно електронски, док купац и продавац у Србији морају да прођу осам корака и исто толико шалтера - од овере уговора код нотара, преко пријаве пореза до регистрације и плаћања свих обавеза у тим пословима (у анализу нису укључене замена саобраћајне дозволе и плаћање комуналне накнаде), објавио је Налед.

Већ први корак, овера уговора, не постоји у Холандији, Словенији, Немачкој, Аустрији и Француској, с којима је направљено поређење, док у Холандији и Немачкој уговор може да буде и усмен.

Такође, у Србији купац и продавац обаве укупно седам плаћања (по две МУП-у, НБС и пореским органима и једно нотарима) и обједињавањем уплате на један рачун велики део администрације би био смањен.

Корак даље било би увођење електронског плаћања уместо одласка у пошту или банку.

Иако постоје агенције за регистрацију преко којих је могуће завршити овај посао на једном месту (уз провизију), право решење било би омогућавање да све неопходне документе грађани могу да поднесу електронским путем, а да оне податке које већ поседују, институције прибаве саме.


Коментари8
7b21b
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Стеван
Проблем је што свака власт има партиску војску ухлебљену у државним институцијама . Треба неко да храни ту војску , која ништа не производи , само троши , зато је све и скупо и неефикасно овде .
Boa II
Prilikom registracije automobila u policijskoj stanici ne priznaju e uplate. Traze pecat na dokazu o uplati na kome pise da vazi bez pecata i potpisa?!? Drzavna sluzba?!?
Moma MIlovanovic
Problem je sto drzava hoce da uvede E upravu sa kadrovima koji jos rad sa mastiljavom olovkom....
Саша Микић
Нису проблем кадрови већ прописи и правилници који не прате новотарије. Ево вам само један пример. ПИО фонд је издао сваком пензионеру картицу којом се потврђује његов статус, али та картица не важи код ''Апекса'' када желите да извадите или продужите Бус плус картицу, већ траже решење о пензији. По објашњењу запослених нису добили никакав допис нити упутство од Секретаријата за саобраћај, у чијој је то надлежности, да је картица довољна. Што је још смешније траже решење о пензији иако већ тај податак имају у компјутеру, али пропис је пропис и нико се није сетио да га измени.
Препоручујем 15
marko
Није то проблем, проблем је што држава хоће да остави све могуће таксе, па чак и да их подигне, и чак хоће да нама натовари да радимо то све сами, а при томе хоће да задржи све бирократе, и још тај посао да набаци некој својој фирми. Ваљда је сад јасно зашто ће нас још скупље коштати такозвано пословање преко нета, сви запослени остају, и још се додаје нова фирма која то организује, и то наравно ми морамо да платимо.
Препоручујем 19
Petar Pan
Ali zato se tehnički radi najsavremenijim metodama !Automobili su nam spremni za trkačke piste nakon tehničkog pregleda po novim EU standardima samo je problemčić što su naši putevi na nivou verovatno Liberije. Samo napred-no!
Vladeta
Daleko smo mi vekovima od uvodjenja uprošćavanja i smanjenja administracije, a pogotovu plaćanja. Kod nas je svaki SUP država za sebe i ne možete naći dva SUP-a u Srbiji da traže iste dokumente. Carinske ispostave isto, atek poreske službe što su neažurne, to je strašno.Svaki državni službenik tumači zakon i primenjuje ga po svom ćeifu.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља