петак, 15.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:30
„ПОЛИТИКА” У „ЛИДЛУ” – ДАН ПРЕ ОТВАРАЊА

Од 1.500 производа 350 је домаћег порекла

Производи су већ изложени на полицама, а како смо могли да видимо, већина њих је приватна робна марка овог немачког трговца
Аутор: Ј. Антељ, И. Албуновићсреда, 10.10.2018. у 11:58
Првих 16 дисконата у 12 градова Србије отвара се сутра (Фото Ј. Антељ)

Немачки „Лидл” ће сутра, у осам часова, отворити првих 16 дисконата у 12 градова Србије. Само у Београду биће их пет: на Видиковцу, Новом Београду, Звездари, Трошарини и у Борчи. Та немачка компанија јуче је најавила да ће имати најјефтинију потрошачку корпу у Србији, као и да ће њихови запослени бити плаћени „за сваки минут проведен на послу” у недељи која за њих траје пет радних дана.

– Доносимо искуство с више од 30 тржишта на којима послујемо и конкурентске радне услове. У Србији већ запошљавамо више од 1.500 људи на разним позицијама. Сваки сат рада у нашој компанији боље је плаћен од тржишног просека у овој индустрији – рекла је Милена Додиг, директорка сектора за људске ресурсе у „Лидлу”.

Представници медија јуче су имали прилику да обиђу објекат у Улици Војислава Илића у Београду. Производи су већ изложени на полицама, а како смо могли да видимо, већина њих је приватна робна марка овог немачког трговца. Од домаћих брендова присутни су углавном само највећи локални произвођачи, и то са по неколико производа у робној групи. Од 1.500 производа који ће бити понуђени, 350 ће бити из домаће производње.

Првих неколико дана од отварања, тачније до краја наредног викенда, потрошачи ће имати прилику да купују по 30–50 одсто нижим ценама. Тако ће килограм пилетине коштати 119,99 динара, банане 59,99 динара, док ће килограм „гауде” моћи да се купи за 500 динара. Килограм чајне биће 300 динара, литар млека 55, јогурт 60 динара.

Како је раније најављено, овај трговац ће сутра отворити радње у Београду, Бору, Зрењанину, Крагујевцу, Лесковцу, Нишу, Новом Саду, Смедереву, Сомбору, Суботици, Ужицу и Шапцу. Наставиће да шири мрежу пословања, па се може очекивати још седам нових дисконта до краја године. За разлику од других тржишта на којима послује у нашој земљи ће понудити и могућност плаћања на одложено, чековима до 150 дана.

Долазак овог дисконтера свакако ће пореметити тренутне позиције трговаца у Србији. Комисија за заштиту конкуренције у недавној анализи малопродаје на домаћем тржишту објавила је да се процењује да ће „Лидл” остварити тржишни удео од пет до седам одсто и да ће његово позиционирање зависити од реакције постојећих трговина и њиховог одговора на улазак новог играча. Око 80 одсто објеката малопродаје у Србији чине продавнице класичног типа и мање, самоуслужне радње. Хипермаркети заузимају свега један одсто тржишта. Грађани у малопродаји годишње троше око 60.000 динара, а у Београду је потрошња 25 одсто већа него у остатку Србије. Највећих десет малопродајних ланаца учествује са 55 одсто у укупном промету у малопродају, док сви остали имају мање од један одсто тржишног учешћа.

Стручњаци верују да ће долазак „Лидла”, као оштре конкуренције, утицати и на друге трговинске ланце да снизе цене. Нарочито на две водеће компаније – белгијски „Делез” и „Меркатор С”, групу којима је немачки трговац највећа претња. У 2016. години укупно тржишно учешће „Делеза” било је 21 одсто, а „Меркатора”, у чијем саставу су „Идеја” и „Рода”, било је 16 одсто.

Антимонополска комисија процењује да су једине баријере за улазак на тржиште малопродаје у Србији – ниска куповна моћ и то што купци тешко мењају навике у куповини.


Коментари11
745b2
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Stefan
Mesne preradjevine i kobasice za lidl Srbija pravi Yuhor (RS 1) a ti domaci proizvodi ce biti samo pod lidl brendom (meso,mesne preradjevine ali ne sve, jogurt....).
Milan Panic
I inače su nam razni lanci (bankarski, poreski, komunalno-monopolistički,...) oko ruku i nogu pa što se tu negde ne bi nadovezali i trgovinski lanci, čini se najlakši od postojećih. Hvaliti se "da će svaki sat biti plaćen i da su vikendi neradni" znači da su odlično upoznati sa aktuelnim srpskim Zakonom o radu pa je samo pitanje trenutka kada će "startni marketing" usaglasiti sa tim robovlasničkim aktom.
Mateja
Ko će to da kupuje. Strana roba šklj kvalitet za zemlje van EU a samo 350 domaćih proizvoda od 1500. Ko je to dozvolio .
Mete
Steta sto ima 350 proizvoda šklj kvaliteta iz Srbije. Bolje bi bilo 1500 uvoznih, kada vec u ostalim prodavnicama imaju svi iste proizvode. Zivela mogucnost izbora, ne pada mi napamet da jedem posne proizvode pravljene u zaostalim fabrikama koje snabdevaju samo raju.
Препоручујем 3
Леон Давидович
Купци одлучују. Не морају те робе куповати па ће онда трговци морати да виде шта ће да продају. Али по правили купци не буду довољно критични по питању квалитета .
Препоручујем 10
Milojko
Bilo bi dobro da dođu Aldi i Penny, ali je to manje verovatno. Pre će doći Spar koji je u komšiluku. Dobro je jer imaju korektan odnos prema kupcima. Bez pitanja će primiti robu nazad ako kupcu ne odgovara. Na ambalaži će tačno napisati sadržaj. Ljudi teže da za malo novca kupe eksta kvalitetno i zato treba čitati. Ako piše da je sladoled od palmine masti i šećera sa malo boje, onda ne treba za te novce očekivati sladoled od mleka sa čokoladom. I ne dolazi sve iz Nemačke. Pišem po sećanju; kozmetika i čokolade dolaze iz Nemačke, mesne prerađevine dolaze iz Poljske (Pikok), Slovenije i Hrvatske (Baroni), testenine iz Italije (Combino), tehničke stvari iz Kine, maslac iz Irske, grickalice iz Češke, maslinovo ulje iz Španije, a sokovi iz Mađarske itd. Ima svega za svačiji džep, ali mora se čitati, jer su pošteno napisali.
Milojko
Stevane, lepo je što misliš na svoj narod, ali treba izaći iz Matriksa. Izbor je uvek poželjan. Dobro je imati različite prodavnice i nisu one problem za prosek zarada, već je prosek zarada problem za njih. Zato nam nude takvu robu koju nam nude. Daleko da neće zaraditi. Bilo bi dobro da se otvara više radnih mesta u proizvodnji i da se podstiče otvaranje domaćih malih i srednjih preduzeća, ali to je na Vladi da sredi. A i sve je manje „naših“ proizvoda. Ne čitaš etikete! Štark smoki, Dijamant majonez, Frikom sladoled i puno drugih su u hrvatskim rukama. Ako kupuješ Smoki pomažeš hrvatu i isto tako ako kupuješ u Idei, Merkatoru i Rodi. A mnogi će radije Vegetu nego Bag začin iako ima više povrća, manje hemije i značajno je jeftiniji.
Препоручујем 7
стеван
Јел ће бити нека етикета на српском језику или ће све бити исписане на хрватском ? Што се тиче тежњи ауди , ја тежим да за свој новац помогнем своме народу и држави да неко заради овде поросек од 390 е , а не да помогнем немцу да заради просек од 2000-3000 е .
Препоручујем 17
Zlatan
"Fantasticno " svaki treci proizvod bit ce iz Srbije dok ce 60 % biti iz Nemacke. Nasa vlada bi trebala da dobije plaketu od strane Nemacke drzave I njene Agrarne indsutrije jer joj mi direktno pomazemo u razvoju dok svoju unistavamo. EU nema alternativu.........
Reti
Lidl nije za tebe prijatelju, drzi se ti onoga sto poznajes a mi cemo da uzivamo u onome sto ti ne poznajes. Nemoj daleko iz provincije da izlazis, da se ne sokiras.
Препоручујем 7
Bosa S
Niko vam ne brani da kupujete kod domacih prodavaca.
Препоручујем 13

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља