четвртак, 18.10.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 23:48

Шарчевић:Око 40 одсто школа у Србији има лоше директоре

четвртак, 11.10.2018. у 12:35
( Фото Танјуг)

Министар просвете Младен Шарчевић изјавио је данас да је близу 40 одсто школа у Србији лоше оцењено у екстерном вредновању установа и да је то показатељ да те школе имају лоше руководство. Говорећи о најављеној смени више од 30 директора основних и средњих школа, Шарчевић је навео да ће бити смењени сви који су на одређени начин прекршили закон и поновио да по новом закону директори морају да имају лиценцу да би обављали ту функцију. Министар је најавио да ће бити детаљно размотрене препоруке Агенције за борбу против корупције за смену око 30 директора школа због непотизма. Појаснио је да се Агенција држи ригидних правила, а да ће он сваки случај, како каже, сагледати појединачно.

„ Када је у питању непотизам у закону је стављено да је мишљење Агенције обавезујуће, али све ћемо пажљиво сагледати. Ако се ради о малом месту у којем је једини кандидат баш син актуелног директора, он свакако има шансу да буде на тој функцији”, рекао је Шарчевић за ТВ Пинк.

Он је нагласио да се неће толерисати нереаговање директора на насиље у школи.

„Ако се у једном дану деси неколико таквих случајева, одговоран директор истог дана мора да оформи тим, да зове школску управу, да обавести инспекцију. Нема смисла да о томе увек сазнам из медија”, рекао је Шарчевић.

Министар је позвао све који себе виде на месту директора да се пријаве на јавни конкурс, прођу обуку и стекну лиценцу са којом могу да аплицирају на ту функцију. Лиценца се, напоменуо је министар, губи ако се директори из незнања огреше о закон или ако га свесно крше или заобилазе. Шарчевић је истакао да ће нови систем платних разреда дати шансу да веће плате добије већи број наставника у боље оцењеним школама.

„Кад је директор лош и наставници имају мање шансе да напредују, па ће им бити јасно да треба да бирају најбоље међу собом да би напредовали”, нагласио је Шарчевић.

Говорећи о увођењу дуалног образовања, министар је указао да ће се на светским листама привредни раст и статус земаља оцењивати према способности њеног становништва за рад и стварање нових вредности квалитета. Шарчевић је истакао да образовање треба да прати привредне активности и у том контексту поменуо да је прошле године у основне школе уведен предмет Технологије и предузетништво.

„Од малих ногу деци пружамо другачији вид гледања на ствари. У средњој школи је уведена пракса, а следеће године правимо потпуно нове профиле у вези са ИТ сектором и другим технолошким моделима у привреди”, казао је Шарчевић.

Министар је додао да је у припреми и закон о дуалном високом образовању који би у фебруару требало да се нађе у скупштинској процедури. Према његовим речима, нови концепт ће високо струковно образовање везати чврсто за привреду, преноси Танјуг.

„Постојаће савет послодаваца на свим високошколским установама. Имамо технолошки развој и иновације, изабрали смо Швајцарску за дуално образовање у средњим, а Немачку за високе школе”, навео је Шарчевић.


Коментари15
daa82
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Anka Rašić
Ministare, u ŠU Zaječar rade šta hoće, načelnica vodi burazerdku politiku, bezakonje cveta! U osnovnoj školi "Ljuba Nešić", Zaječaru i OŠ"Svetozar Radić" iz Tekije caruje "dobra praksa" upisivanje neodržanih časova, počinioci su privilegovani, odmah dobiju zaposlenje!!! Rad, trud se nepodštava. Godinama radim na određeno vreme niko ne ceni uspeh, veliki broj međunarodnih projekata nisu preporuka za zaposlenje! Zašto ministare ne preduzme nešto da se iskoreni bezakonje!
Slavica
Nama treba da znamo da imamo drzavu zakon i da sve ima svoj red. E to kod ovakvih ministara nece biti nikada. Uveo je platne razrede i mogucnost da neko dobije vise neko manje. Sta mu znaci neke bolje ocenjene skole. Sam degradira skole. Skole su isti nivo. Ponizenje, ako znamo da to dozvoljava po zakonu da dekani rektori direktori skolskih ustanova po zakonu do 30% mogu da se nagradjuju. Onaj ko je u dobrim odnosima sa takvima svaki mesec ce se omastiti. Pravda. Administrativni radnici kod mene svi su kako su zavrsavali fakultete povecanje plate sada je to osma grupa platnog razreda. naravno isti poso koje su radili 15 godina sa srednjom. Poklanjas pare iz budzeta umesto novih zaposljavanja.Salterski radnik prima dve plate po tvom zakonu a profesor knjizevnosti nema posla i radi u hladnjaci.Zar on ne zasluzuje da radi na salteru makar. Naopako. Ugledaj se na Nemacku i Svajcarsku i vidi placa li se diploma ili posao koji se obavlja. Ovo mora da se izmeni G.Sarcevicu.
Sa iskustvom
Док директори у школама буду именовани искључиво на основу броја гласова запослених наставника, административних радника и чланова педагошко-психолошке службе, која увек интензивно кортешује за наставника који нема свој став, а из разлога да би локални квазиполитичари са овом службом управљали са школом и предлагали поједине наставнике за саветнике по основу незнаних и необјављених критеријума, наставници ће се сукобљавати унутар колектива, а онада ће педагошко-психолошку службу и административне раднике консултовати наспособан, а често и дволичан, директор и тако у круг, циркулус вициозус. За 38 година радног стажа у школи имао сам десет директора, а само два су била истински стручни, педагошко-психолошки и административно-правно оспособљени за посао директора у школои и зато су били и праведни.
svetlana
Hektore,vi ocigledno ste u svom zivotu radili u nekoj proizvodnju ili prodavnici mesovite robe, ili pak restoranu, gradjevini, jer iz vaseg komentara da se zakljuciti da vi nista ne znate, ili bolje da vas pitam, znate li vi uopste sta je IT sektor i sta on predstavlja u jednoj firmi ili pak instituciji?.
Muradim Rebronja
U srednjim ugostiteljskim školama, dualno obrazovanje bi trebalo da bude da znaju da rade na svim pozicijama u pripremi, proizvodnji i prodaji hrane i pića. Dualno obrazovanje u višim školama bi trebalo da bude da ovi koji znaju da pripremaju, proizvode i prodaju hranu i piće nauče kako se organizuje rad u pripremi, proizvodnji i prodaji hrane i pića. Ni manje ni više.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља