понедељак, 12.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 21:32

Драстично пала продаја дизелаша у Европи

понедељак, 15.10.2018. у 16:01
Фото А.Васиљевић

ПАРИЗ - Продаја аутомобила са дизел моторима у Европи драстично је смањена у првој половини ове године због забринутости купаца у погледу загађења и ниже вредности возила приликом препродаје.

„Осећај незадовољства према дизелашима шири се читавом Европом”, објавила је Међународна агенција за енергетику (ИЕА) у најновијем извештају, а преноси Ројтерс.

Тржишни удео који се односи на продају дизелаша у Европској унији пао је на 36,5 посто у првој половини ове године, са 42,5 посто у истом периоду годину дана раније, показао је тај извештај.

Обим продаје смањен је за 16 посто, на 3,12 милиона аутомобила, а у Британији је продато чак 30 посто мање дизелаша у поређењу са истим раздобљем прошле године.

У Немачкој, матичној земљи највећих светских произвођача дизел аутомобила, као што су Фолксваген и БМВ, удео продаје дизелаша смањен је на 31,1 посто од укупно продатих аутомобила, са 41,3 посто годину годину дана раније.

Многи велики европски градови, укључујући Берлин, Лондон и Париз, увели су програме забране дизел аутомобила како би сузбили загађење животне средине.

Европа је од 80-их година прошлог века била највеће тржиште дизелаша у свету, јер су европске владе стремиле моторима велике ефикасности како би зауздале потрошњу нафте и ограничиле емисије угљен-диоксида.

Дизелаши су, међутим, протеклих година изгубили привлачности због високог нивоа емисија отровних честица, и ВМВ-овог скандала из 2015. године са варањем на регулаторним тестовима о количини штетних издувних гасова, преноси Танјуг.


Коментари2
e8a15
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Zemo
Jeste, foksvagen je u pitanju, ne bmw. “...због забринутости купаца у погледу загађења и ниже вредности возила приликом препродаје...” Ipak mislim da je u pitanju samo ovo drugo.
Марко
ВМВ? Да то није ипак био "Фолксваген"?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља