петак, 16.11.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 13:14

Михајловић: Градња Моравског коридора почиње половином 2019

Аутопут дужине 110 километара пролазиће кроз део централне Србије у којем живи око 500.000 људи, а гравитира скоро милион. Моравски коридор ће повезати друмски Коридор 10 са Коридором 11.
понедељак, 15.10.2018. у 17:36
Фото Танјуг - Кабинет потпредседнице Владе Србије - М. Мирчетић

Потпредседница владе и министарка грађевинарства Зорана Михајловић потписала је данас са америчком компанијом Бехтел Меморандум о разумевању и сарадњи на пројекту изградње Моравског коридора, то јест аутопута Појате - Прељина и најавила да би радови, након потписивања уговора, могли да почну половином 2019.

„Аутопут дужине 110 километара пролазиће кроз део централне Србије у којем живи око 500.000 људи, а гравитира скоро милион. Моравски коридор ће повезати друмски Коридор 10 са Коридором 11. Вредност инвестиције у изградњу овог ауто-пута је око 800 милиона евра и укључује и телекомуникационо опремање и регулацију река. Наше очекивање је да би радови могли да почну у 2019. години”, рекла је Михајловић.

Потписивању је присуствовао амбасадор САД у Србији Кајл Скот и в.д. директора Коридора Србије Зоран Бабић.

Меморандум у име компаније Енка, пошто је у питању конзорцијум Бехтел-Енка, потписао је председник компаније Мехмет Тара.

Михајловић истиче да је данас потписан меморандум, што је први документ о реализацији овог пројекта, после две године рада на њему, а да би до краја јануара 2019.

Михајловић је рекла да су наредни кораци у реализацији пројекта израда акционог плана, комплетирање пројектно-техничке документације за средишњу деоницу и заједнички рад на проналажењу модела финансирања.

„Кроз овај пројекат Србија не добија само аутопут, добија и знање, јер је Бехте једна од најбољих компанија у свету у овој области, која зна како се управља пројектима и како се изводе радови на овако великим пројектима”, рекла је Михајловић.

Додала је да је основ за потписивање меморандума споразум између Влада Србије и САД у области инфраструктуре, који је потписан у септембру.

Михајловић је захвалила и Коридорима Србије на доброј сарадњи на том пројекту додајући да има још доста посла.

Михајловић је додала да ће Србија, као и за сваки велики и вредан пројекат, обезбедити државне гаранције за његову реализацију.

Амбасадор САД је рекао да потписани меморандум представља први плод споразума који је потписан у области инфраструктуре између Владе Србије и САД.

„Желео бих да видим више америчких компанија на српском тржишту, а са Бехтелом у Србију долази једна од наших најбољих компанија, позната по квалитету пројектовања и извођења радова”, рекао је Скот.

Амбасадор САД је рекао да су Србија и та земља први споразум потписале још пре око 140 година и тицао се увоза и извоза шљива.

Скот је навео да је Бехтел позната компанија по квалитету и иновацијама и да ће Србија не само добити добар аутопут већ и 'дигитални коридор' који ће допринети развоју земље.

Како је рекао, Бехтел је познат и по томе што може да заокружи цео животни циклус пројекта.

Скот је рекао да Бехтел, такође, као и руске и кинеске компаније може да понуди и финансирање пројекта пошто је реч о глобалној компанији која има приступ различитим изворима финансирања.

Додао је да САД, такође, има своју Ексим банку.

Потпредседник компаније Бехтел Шон Кени, који је у име америчке компаније потписао меморандум је рекао да ће за изградњу аутопута бити потребно око две и по године.

„Веома нам је драго да смо потписали данас меморандум у вези с реализацијом пројекта изградње Моравског коридора. Радујемо се сарадњи са нашим партнерима у Србији и очекујемо успешну реализацију пројекта”, навео је Кени.

Моравски повезаће општине Ћићевац, Сталаћ, Крушевац, Трстеник, Врњачку Бању, Краљево и Чачак, у којима живи близу 500.000 становника.

Аутопут ће проћи и поред 10 популарних бањских дестинација, од којих је највећа Врњачка бања, 20 манастира Српске православне цркве и шест планинских центара. Михајловић и амбасадор САД су у присуству председника Србије Александра Вучића и министра трговине САД Вилбура Роса, потписали 6. септембра Меморандум о разумевању између Србије и САД у области инфраструктуре.

Тај споразум је омогућио за много веће ангажовање америчких грађевинских и свих других компанија у Србији.

Министар трговине САД Вилбур Рос је тада оценио је да је Србија добро место за инвестиције.

Компаније из САД у Србији тренутно запошљавају више од 16.000 радника, док више од 200 компанија окупљених у Америчкој привредној комори запошљава око 100.000 наших радника.

  

 

 

 


Коментари11
4aa82
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Draskone
Tenderi očigledno za nekog važe a za nekog ne važe. To kao što se vidi zavisi od vlade i onoga što oni znaju da su nekom obećali iz samo sebi znanog razloga.
dzordz
ako se dobro secam ta deonica je ugovorena sa kinezima jos mozda 2012. ok, nije protpisan bas ugovor. ali im je javno `data` na pripremu i izvodjenje. ocito je da mi nemamo pare za to, ali ko ima???
Момо
Дивно, Олбрајт и Кларк поново у Србији. Схватам да су добили посао на КиМ под албанском управом, за коју су се борили, али да граде у долини Западне Мораве? . . .
mika
Zvuči čudno ali jedan tako mala i osiromašna zemlja sa toliko kilometara auto puteva. Amerikancima treba i auto put Niš - Priština koji je zacrtan još 1999 ( odmah posle rata). Radi se i od Batočine prema Kragujevcu do.. Dobro je i lepo je imati dobru i savremenu infrastrukturu ali sve to košta... a sa druge strane imamo sela i zaseoke, imamo lokalne puteve imamo gradske ulice gde su putevi " rupa do rupe" ili ih uopšte nema
Gavro
Behtel Enka je pun naziv firme. Inace vlasnik je turcin poreklom iz Skoplja, a iza njih stoje Vesli Klark i Medlin Olbrajt tj. uzimaju ogromnu proviziju za dogovorene poslove u ovom regionu. Oni dobijaju poslove bez tendera kao sto je slucaj i ovde. Izgrsdili su put Tirana Pristina, grade trenutno Pristina Skoplje. Niko im se ne mesa u finansije nit imaju bilo kakvu kontrolu. Bar je tako na KiM, mesecno bar dva puta prodjem gde grade il gde su gradili. Lokalne podizvodjace crpe do krajnjih granica. Kamen koji im treba za nasipanje uzimaju iskljucivo od politicara koji su vlasnici parcele za explotaciju kamena. To je dill i niko nece imati uvid koliko stvarno kosta kilometar puta.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља