субота, 23.02.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 11:16

Деца једу мало воћа и поврћа, одрасли се слабо крећу

среда, 17.10.2018. у 17:07
(Фото Д. Јевремовић)

Медицински стручњаци, промовишући „Водич за здраве животне навике”, опет су подсетили колико исхрана утиче на здрављеАутори јуче представљене публикације „Водич за здраве животне навике” настојали су да понуде корисне информације о типовима исхране, намирницама и њиховом правилном одабиру, количини, калоријској и нутритивној вредности и сугеришу адекватан интензитет и облик физичке активности за све групе становништва. Књижицу су приредили здравствени стручњаци и специјалисти за исхрану са универзитета у Београду и Новом Саду, из Центра за здравље, вежбање и спортске науке и Завода за спорт и медицину спорта из Београда.

– Истраживања су показала лоше навике у погледу исхране и физичке активности становништва Србије свих узраста. Деца и одрасли не уносе довољно воћа и поврћа, у њиховој редовној исхрани нема довољно житарица, млека и млечних производа, уз повећан унос масти и шећера, скоро половина становника има седентаран животни стил, а већина није довољно информисана о здравим навикама. Зато је „Водич” намењен медицинској заједници, али и грађанима, којима ће понудити разумљиве и једноставне савете и препоруке у складу са највишим светским стандардима – изјавио је проф. др Сергеј Остојић, иницијатор и један од аутора.

Проф. др Јагода Јорга, са Медицинског факултета у Београду, препоручила је уравнотежен унос поврћа, воћа, житарица целог зрна, млечних производа, протеинских намирница у складу са интензитетом физичких активности. Проф. др Вишња Ђорђић са Факултета спорта и физичког васпитања Нови Сад истакла је да је физичка активност неопходна свим категоријама становништва: одраслим особама препоручује се минимално 150 минута умерене аеробне активности недељно, док би деца и млади сваког дана требало да буду активни најмање 60 минута. Физичка активност старијих особа посебно је важна јер доприноси очувању мобилности, бољем менталном здрављу и расположењу.


Коментари2
5e0ea
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Miloš
Što si stariji treba što manje da jedeš, a što više da se krećeš!
Маја М.
Онда пензионерима није ни потребно повећање пензија!
Препоручујем 0

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља