среда, 14.04.2021. ✝ Верски календар € Курсна листа
петак, 26.10.2018. у 18:01 Јелица Антељ

Одећа – најтраженија роба на интернету

У последњих годину дана највише су се наручивали спортска опрема и производи за домаћинство, а највише трансакција је у вредности од око 50 евра
(Фото А. Васиљевић)

Интернет трговина у Србији бележи константан раст, а према последњим истраживањима у овој години је 1,8 милиона грађана куповало онлајн. Највише се наручивала одећа, спортска опрема и производи за домаћинство и то у вредности од око 50 евра. Како показују подаци истраживања „Gemiusadhok”, које је спроведено у октобру прошле године, најпопуларнији сајт за куповину је „Алиекспрес” са 14,3 одсто, затим следи домаћи портал „Купујем продајем” са 10,6, а онда „ибеј” са 9,3 процента. И даље је најчешћи начин плаћања поузећем, мада се бележи и раст плаћања картицама.

– У последњих годину дана, према подацима званичне статистике, 1,8 милиона грађана куповало је, или наручивало, робу преко интернета. У односу на прошлу годину, то је 170.000 купаца више, а у поређењу са 2014. годином то је раст од чак 640.000 грађана, каже за „Политику” Жељко Ракић, начелник Одељења за трговину и развој конкуренције Министарства трговине.

Према овом истраживању, које Републички завод за статистику објављује сваког септембра, у односу на прошлу годину порастао је и просечан рачун за робу купљену онлајн са 47 евра у 2017. на 55 евра у овој години, али је вредност трансакција и даље симболична. Највише купаца троши управо око 50 евра за куповину преко интернета, њих 23,4 одсто између 50 и 100 евра, а од 100 до 500 евра за интернет куповину издваја 17,3 одсто купаца у Србији.

Анализа, коју је објавио домаћи портал „Купујем продајем”, показује и раст интернет оглашавања у последњих пет година. Само на овом порталу активно је више од два милиона огласа. Како објашњавају, тренд да се трговина сели на интернет одавно је примећен у свету, а све више и у Србији.

Бојан Лековић, оснивач и директор овог портала, каже да је посебно живо тржиште на којем грађани тргују међусобно.

– Највише се купују и продају мобилни телефони, следе компјутери и други електрични апарати, затим ауто-опрема, одећа, обућа. Приметни су и сезонски мини-трендови, попут трговине школском опремом, која је донедавно била у значајном порасту – објашњава он и додаје да око 1,3 милиона грађана активно тргује на овој интернет платформи. Грађани имају прилику да боље управљају својим кућним буџетима, да стварима, које поседују, продуже употребни рок пласирајући их на тржиште, а мали и микро привредници да дођу до крајњих потрошача, који се физички не налазе у њиховој близини – објашњавају на овом порталу.

АКО СТЕ ПРОПУСТИЛИ

Појачана продаја нових аутомобила

Коментари5
72cfe
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Ranko M.
@Beogradjanin Schwabenlendle; Gospodine, Nemacka ( ziveo sam i tamo neko vreme), u organizovanosti i odgovornosti, u poslovanju kao i odgovornosti ljudi za posao koji rade (profesionalnosti) i medjusobnom uvazavanju, daleko je iza USA. Cak, mogu ustvrditi, da vise ne lici ni na sebe iz nekih vremena. Isuvise se pobalkanizovala i poturcila.
Beogradjanin Schwabenländle
Господине, свако има право на своје лично мишљење, само маните се те " балканизације " , или мислите да је Немачка стигла на прво месту на свету за иновације ради баба и стричева ? Можда сте заборавили да свет купује немачка кола, као и остала европска возила , док америчка кола имају овде у Европи прођу од 0.1 % , можда сте заборавили на Ербус, и вероватно на педантерију Немаца које сада овдашњи Турци на велико копирају. Ништа лоше о УСА, познајем добро, нажалсот тамо више највише бриге не добија купац него власник акција. Купио рођак са запада УСА, нехи технички део за рачунар, звао продавницу да нешто запита, и где је слетео, у Бомбај. УСА реалност.
Dragica A.
Ima pravo gospodin iz Nemacke, puno se robe vraca. I u Kanadi. Cak sam primetila da skoro da nema robe dobrog kvaliteta ni u redovnim prodavnicama, sve je pravljeno za internet prodaju: izgleda lepo iz daleka a kada pridjete vidite koliko je nekvalitetno. Pa nam ovakvim clancima reklamiraju internet prodaju. Neko tu zaradjuje, ali izgleda ni proizvodjaci ni potrosaci.
Ranko M.
Citam tekst i razmisljam, kako ce jos "mnogo, vode proteci", dok neke, cak manje vazne stvari, budu na nivou uredjenosti "Zapada". U Americi sam prilicno dugo i citajuci ovo vidim da smo tek "poletarci" u ovom, kako rekoste, "on line" trgovini. Ipak, krecemo se napred i to je dobro. Ja ovde, preko 50 % potreba, narucujem preko "Amazon-prime"-a, i nikada nisam imao nikakvih problema, osim ako sam u narudzbi nesto "omanuo". No nisam o tome hteo govoriti, vec o sledecem: Da bi ovakav nacin trgovine stvarno zaziveo, potrebno je da pored sirokog asortimana robe, postoji i visoka "svest"(besprekorna profesionalnost prodavaca, takodje i dostavljaca), zatim, razvijen sistem dostavljanja posiljki i njenog pracenja, jednostavan nacin reklamacije i vracanja robe, zatim mogucnost ostavljanja robe "na prag" a da tu robu niko osim narucioca de dira (ukrade).Meni roba ispred kucnih vrata ili u post.sanducetu stoji po citav dan a da nikada nista nije zafalilo. Placanja "pouzecem"gotovo da ne postoje.
Beogradjanin Schwabenländle
Господине тај несрећни Амазон постоји и у Немачкој. Имао сам прилике да поразговарам сса јендим возачем УПС-а који је стајао пред нашим вратима и чекао да му неко јави. 2/3 пошиљки које је имао у малом транспортеру су биле такозвани ретур, потрошачи су слали наручено натраг. Овде је уобичајено да људи наруче по 5 панталона, или слично, неки чак и више од тога. Онда задрже једне неки пут ни једне, повраћај не кошта ништа, иде на штету Амазона. Прошле године су уништили робе за преко једне милијарде коју нико није хтео. Пуно љих се једноставно иживљава, обуку панталоне један пут и онда натраг. Коме то треба ?

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

logo

Овај веб сајт користи колачиће

Сајт politika.rs користи колачиће у циљу унапређења услуга које пружа. Прикупљамо искључиво основне податке који су неопходни за прилагођавање садржаја и огласа, надзор рада сајта и апликације. Подаци о навикама и потребама корисника строго су заштићени. Даљим коришћењем сајта politika.rs подразумева се да сте сагласни са употребом колачића.

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља