понедељак, 10.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 18:17

Трка за купцима кренула од цене банана

Долазак немачког дисконтног ланца уздрмао трговце у Србији и доказао да има простора за снижавање цена – оно што је у „Лидлу” редовна цена, код конкуренције је акцијска
Аутор: Јелица Антељ/Ивана Албуновићпонедељак, 29.10.2018. у 12:29

После неколико година, колико килограм банана на нашем тржишту не може да се купи испод једног евра, први хард-дисконт је доласком у Србију оборио цену овог воћа за половину. На овом примеру јасно је како ће „Лидл” у будућности диктирати правила игре на тржишту. Иако се већ чују замерке како је реч само о акцији, па чак и дампиншкој цени, немачки трговац од првог дана почео да „тера” конкуренцију да попуњава полице производима на снижењу. И то истим оним које овај трговац нуди на акцијама. Купци су приметили да оно што је у „Лидлу” редовна цена, код осталих великих трговаца је цена на акцији.

Када је реч о бананама, већ годинама цена кутије од 19 килограма на кванташкој пијаци може да се купи од 1.800 до 2.200 динара, колико су коштале почетком године када су биле несташице. У малопродаји су у исто време коштале од 100 до 130 динара по килограму, и то у великим ланцима, док су у малим радњама биле још скупље. Није необично ни случајно, што је у току рат трговаца око ниже цене овог воћа, јер је банана већ годинама међу десет најпродаванијих производа у српским радњама и прва у категорији воћа. На тржишту је тренутно углавном испод 100 динара, јер трговци очигледно иду и на тај психолошки ефекат који изазива код купаца.

Љајић :Улога државе је да обезбеди једнаке услове за све трговце и да никога не фаворизује. Почела је права тржишна утакмица коју смо годинама очекивали, а ефекти се већ виде по ценама

Даље надметање међу конкурентима очекује се и код цене уља, хлеба, шећера, пива, млека, јогурта, млевене кафе, свињетине и поморанџи, што су производи из групе десет најпродаванијих у Србији.

Расим Љајић, министар трговине, туризма и телекомуникација, каже за „Политику” да се на тржишту већ виде први ефекти доласка ове компаније и да је конкуренција донела приступачније цене на домаћем тржишту.

– Улога државе је да обезбеди једнаке услове за све трговце и да никога не фаворизује. Почела је права тржишна утакмица коју смо годинама очекивали. „Лидл” као нови на тржишту бори се на разне начине да привуче купце. Неки су покушали да омаловаже њихову улогу после оних слика из супермаркета и потражњом за пилећим месом, али то је део нашег фолклора. На примеру доласка новог конкурента показало се да има простора за снижавање цена, а конкуренција и јесте најбољи начин за то. Никако репресивне мере или ограничавање маржи. Нека се трка око купаца настави, они ће највише и профитирати – каже министар трговине. На питање да ли се и на који начин могу санкционисати они који су јефтину пилетину куповали за накупце који су је даље препродавали на пијацама, министар Љајић каже да је „Лидл” прошле недеље тражио мишљење од Министарства трговине да ли може да ограничи количине робе коју потрошачи купују на акцијама.

– Према Закону о трговини, трговац може да ограничи продају само оних артикала који су на акцији, не и осталих, како би што већи број купаца успео да се снабде јефтинијим артиклима – објашњава он и додаје да су то мишљење проследили представницима „Лидл”

У најновијем промотивном каталогу овог немачког трговца већ је истакнуто да је куповина производа на акцији могућа само у количинама примереним за потребе домаћинства.


Коментари23
6531a
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Slavko Mirkovic
Ma ovo prosto nije tacno. Velika vecina cena im uopste nije niza od konkurencije.
Zoran
Jabuka vam je 10 puta zdravija od banae.
Zoran V.
Šta su se trgovci u Naksiju setili? Na polici gde su izložene banane koje kupac uzima i na vagi unese proizvod i dobija težinu i iznos na samolepivoj etiketi, postavljeno je i upakovani u plastičnu providnu kesu nekoliko oko 4 do 5 banana i pored je istaknuta cena za takvo pakovanje koja je nešto niža od onih u rinfuzi a kiji nemaju izmerenu količinu i iznos za plaćanje već etiketu bez tih podataka. Uzevši takvo pakovanje i izmerivši na vagi dobija se da to pakovanje je skuplje za približno 20 din od onog koji nije upakovano.Kada sam ukazao da je to nezakonito osoblje koje razmerava mi je odgovorila da se ta pakovanja ne mere već da se sva prodaju po ovoj istaknutoj ceni . Jasno je da svaki upakovani proizvod mora da ima deklarisanu težinu i istu prodajnu cenu kao i neupakovane banane, ali su se prodavci setili kako da obmane kupce i naplate ma prevaru veću cenu od istaknute. I na blagajni kasirka nije htela da izmerenu etiketu naplati već je htela po istaknutoj lažnoj ceni da naplati
Погледајте ТВ рекламе
Непосредно пре отварања продавница Лидл сви (и словима: СВИ) малопродајни ланци су почели са рекламним кампањама и са снижењима цена. То траје и даље, а докле ће - истрага је у току. А ови што пљују на Лидл, могу само да му пљуну под прозор.
артиљерац
Имам родбину у Скопју,идем 1-2 пута годишње.Био сам у августу.Нормална цена банана у Скопју је 38-40 денара,што је испод 75 динара за килограм. Евро је 63 денара,па рачунајте сами.А,колико знам,а требало би да знам, у Македонији не расту банане.И они их увозе.

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља