недеља, 09.12.2018. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 20:58
ИСХРАНА

Десет намирница за здравију јетру

Овај орган неутралише токсине попут алкохола, лекова и природних нуспроизвода метаболизма.
четвртак, 01.11.2018. у 20:00
(Фо­то Пик­са­беј)

Јетра је важан орган. Она обавља битне задатке, од производње протеина, холестерола и жучи до складиштења витамина, минерала, па чак и угљених хидрата.

Такође неутралише токсине попут алкохола, лекова и природних нуспроизвода метаболизма. Одржавање јетре у добром стању је важно за одржавање здравља.

1. Боровнице и бруснице

И боровнице и бруснице садрже антоцијанине, антиоксиданте који дају и јагодама препознатљиве боје. Брусница и боровница као и њихови екстракти или сокови, могу помоћи здрављу јетре. Уколико се користе 3-4 недеље, могу да заштите јетру од оштећења. Поред тога, боровница доприноси повећању имунолошких ћелијских одговора и антиоксидативних ензима.

Антоцијанини из овог воћа успоравају развој лезија и фиброзе, развој ожиљних ткива у јетри. Прва истраживања сугеришу да екстракт боровнице може инхибирати раст ћелија карцинома јетре.

2. Грејпфрут

Грејпфрут садржи антиоксиданте који природно штите јетру. Два главна антиоксиданса која се налазе у грејпфруту су нарингенин и нарингин.

Студије су показале да ови антиоксиданти могу смањити развој хепатичне фиброзе, штетног стања у којем се прекомерно везивно ткиво развија у јетри. Ово је типично резултат хроничне упале.

3. Зелени чај

Чај је уопштено говорећи добар за здравље, а постоје докази да зелени чај веома добро делује на јетру.

Једна већа јапанска студија показала је да је пијење 5-10 чаша зеленог чаја дневно повезано са побољшаним маркерима крви за здравље јетре. Мање студије са пацијентима са дијагностификованом безалкохолном масном јетром откриле су да током 12 недеља конзумирања зеленог чаја због већег садржаја антиоксиданаса се побољшава рад ензима јетре, а смањује оксидативни стрес и количина масти у јетри.

4. Цвекла

Сок од цвекле је извор нитрата и антиоксиданата беталаина. Поред тога што је добра за срце, цвекла утиче на смањење оксидативног оштећења и упале јетре.

Неколико студија је показало да сок од цвекла смањује оксидативно оштећење и упале у јетри, док повећава природне ензиме детоксификације.

5. Грожђе

Грожђе, а посебно црвене сорте грожђа, садржи мноштво корисних биљних једињења. Најпознатији је ресвератрол који има низ здравствених користи.

Студије су утврдиле да редовно конзумирање грожђа и сока од грожђа може имати добро деловање на јетру.

6. Купусњаче/крсташице

Купусњаче или крсташице су прокељ, брокуле, купус, карфиол, бела и црна слачица, рукола итд. Истраживањем је утврђено да повећавају нивое ензима детоксификације и штите јетру од оштећења.

7. Масна риба

Масне рибе садрже омега-3 масне киселине, то су здраве масти које смањују запаљење и повезују са мањим ризиком од срчаних обољења.

Масти које се налазе у масним рибама су корисне и за јетру.

8. Орашасти плодови

Ораси, бадеми, лешници и друго језграсто воће су храњива и калорична храна. Садржи антиоксидантни витамин Е и друга корисна биљна једињења.

Нарочито је добро за здравље срца, али потенцијално и за јетру.

9. Маслиново уље

Маслиново уље има многе предности по здравље, укључујући позитивне ефекте на срце и метаболичко здравље, међутим маслиново уље такође има позитивне ефекте на јетру.

Једна мала студија код особа са неалкохолном болести јетре открила је да је конзумирање једне кашичице маслиновог уља дневно побољшало ниво ензима јетре и нивоа масти.

10. Кафа

Кафа је једно од најбољих пића које можете пити да промовишете здравље јетре. Студије су показале да кафа штити јетру од болести, чак и код оних који већ имају проблеме са овим органом.

Јасна Вујичић, нутрициониста 

www.nadijeti.com


Коментари2
f7657
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Raca
Овакви савети шта јести да би човек био здрав су чисто залуђивање народа. Прво многе намирнице са таквих спикова не одговарају свима исто, а о могућности набавке да и не говорим. Пример је рецимо ,,здрава,, кафа која уопште није добра за људе са пробавним проблемима, а здрави су већ ионако здрави, па је уопште и не морају ни пити. Друго: Грожђе које се продаје на пијаци је прскано десет пута и нема шансе да се то опере, непрсканогвоћа више и нема. ,,Воскиране,, јабукаме више нико не једе док им не ољушти и баци ону ,,здраву,, кожу у којој су сви витамини. Грејфурт има витамина али нпр. поништава дејство многих лекова, зелени чај има контраиндикације које је навео ,,Технолог,, Јагоде су ко зна колико пута прскане ......
Tehnolog
Kafa dodatno opterecuje jetru, pri cemu jetra stvare masti i ubacuje ih u krvotok. Takodje, ja sam licno pio svakodnevno zeleni caj, kada mi se pojavio nedostatak gvozdja u krvi, doktorka mi je prvo rekla da prestanem sa konzumiranjem zelenog caja jer dovodi do smanjenja gvozdja.

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Архива Импресум О нама Контакт Претплата Оглашавање Правила коришћења Бизнис Клуб Правила о приватности

Developed by: NewTec Solutions & TNation

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља