четвртак, 21.11.2019. ✝ Верски календар € Курсна листа
Последња измена 09:31

Зашто „Јандекс” може, а „КарГо” не може

Губеринић оптужује Зорану Михајловић да подржава руску апликацију а да новим законом гаси домаћу компанију
субота, 03.11.2018. у 13:02
(Фото Д. Јевремовић)

Директор београдске компаније за превоз путника „КарГо” Вук Губеринић је данас на Телевизији Прва изнео информације о пословању руске апликације за паметне телефоне „Јандекс такси” за наручивање и плаћање таксија у Београду.

У саопштењу фирме „КарГо” пише да је Губеринић оценио да министарка саобраћаја Зорана Михајловић подржава руску апликацију „Јандекс такси” која је регистрована у Холандији и тамо плаћа порез, те новац из Србије тако одлази, док нови Законом о превозу путника гаси домаћу компанију КарГо која редовно измирује своје обавезе према српској држави, јавља Бета.

„Новац од КарГо компаније иде у буџет Републике Србије. Не у другу земљу. Тај новац од пореза иде у изградњу путева, школа, обданишта. Тај новац остаје код нас”, изјавио је Губеринић.

Упитан зашто се и „КарГо” не региструје као „Јандекс такси” и склопи сарадњу са таксистима, Губеринић је рекао да је то немогуће, јер је нови Закон о превозу путника у друмском саобраћају ограничио број лиценци, а самим тим и конкуренцију.

„Новим законом једино таксиста с дозволом може да вас превози. Нама је забрањен рад с нашим партнерима у досадашњој форми”, рекао је он.

Говорећи о томе како ће „КарГо” да настави пословање, Губеринић је рекао да пре свега треба проверити да ли је донет Закон уставан, јер забрањује конкуренцију и право на рад.

Комисија за заштиту конкуренције оценила је да Закон забрањује конкуренцију, али је Министарство саобраћаја „остало глуво на њихово мишљење”, рекао је Губеринић.

Он је истакао да су грађани који користе апликацију „КарГо” сигурни, јер се све наплаћује електронски и јер имају коме да да упуте жалбу, док код таксиста та опција не постоји.

Председник Савеза удружења таксиста Србије Александар Бјелић је у истој емисији оптужио возаче „КарГо” да су „наркодилери и криминалци”, на шта му је Губеринић одговорио да је то срамно.

Говорећи о томе ко плаћа порез, Губеринић је казао да четири и по хиљаде таксиста није платило порез и да су „таксисти највећи дужници града Београда”, пренео је „КарГо”.


Коментари17
5bd23
Молимо вас да се у коментарима држите теме текста. Редакција Политике ONLINE задржава право да – уколико их процени као неумесне - скрати или не објави коментаре који садрже осврте на нечију личност и приватан живот, увреде на рачун аутора текста и/или чланова редакције „Политике“ као и било какву претњу, непристојан речник, говор мржње, расне и националне увреде или било какав незаконит садржај. Коментаре писане верзалом и линкове на друге сајтове не објављујемо. Политика ONLINE нема никакву обавезу образлагања одлука везаних за скраћивање коментара и њихово објављивање. Редакција не одговара за ставове читалаца изнесене у коментарима. Ваш коментар може садржати највише 1.000 појединачних карактера, и сматра се да сте слањем коментара потврдили сагласност са горе наведеним правилима.

Jole
Uber je zakon duplo jeftiniji od regularnog taksija. U interesu gradjana je da ima vise opcija jer sadasnji taksisti su skupi deru na svaki korak. Sa Uberom i slicnim kompanijama Car Go putnik prije voznje zna koliko ce da ga kosta voznja to je super Drugo vozaci su direktno oporezovani jer je sve digitalno evidentirano..dok Taxi vozaci vecinom samo voze za gotovinu i ne prikazuju stvarno stanje pa ne llacaju porez. Drzava treba da otvori oci i dozvoli kompanijama kao Car Go da operisu jer to je u interesu Drzave i Naroda!
batica
Zato sto Yandeks posluje sa legalnim taksistima i uzima 5% od svake voznje. A Cargo posluje sa vozacima registovanim kao limo servisa a rade kao taxi i uzima im 25% od svake voznje. Vozac limo servisa ako preko cargo uzme 4000din dnevno, cargo mu uzme 1500din dnevno Vozac limo servisa zaradi dnevno 4000 .din - 1500 din. uzme car go pa - 2000din gorivo i vozacu ostane 500 din. dnevno x 30 dana == 15.000 din mesecno.A gde amortizacija auta i jos kad bi vozac platio porez I ako Cargo ima 100 vozaca partnera x 1500 din. dnevno == 150.000 din. dnevno pa x 30 dana ==== ==== "" 4.500.000 """ din mesecno, znaci oko "" 38.000 "" evrica mesecnoo x 12 meseci === ====== ===== "" 456.000 "" evrica godisnje, jadan Cargo Eto kako se cargo bori za jeftiniji i boji prevoz gradjana
Goran Mitrovic
Nije mi jasno zašto država toleriše tom gospodinu da se javno oglašava??? Kaže da je prevezao preko milion putnika! Od svake vožnje uzima vozačima 20 do 30% znači ako je prošek vožnje 500 dinara njegovih je 100 ili 150 dinara puta milion vožnji to je preko 100 milionske dinara a on nije uplatio no jedan jedini dinar poreza?! Dokle će dželati glumiti žrtve???
Dragan
Uberizacija je san svakog kapitaliste, imas zaposlene a nemas nikakvu obavezu prema njima Car go je kao prodavanje cigara na gajbici pored trafike, za trafiku morate da placate zakup mesta, poreze i doprinose, da imate prijavljenu radnju,da ispostujete zakonske uslove u pogledu trafike..., za gajbicu vam ne treba nista samo cigare i pomenuta gajbica
Dejan
I sta lupa ovaj iz car go za yandeks svaka voznja kaja ide bezgotovinski koji odvezu leze prvo yandeksu na racun a posle yandeks prosledi taksisti na racun jer su je oni i odvezli a jandeks ima samo pravo da uzme 5 posto procenata od svake voznje jer tako taksisti placaju uslugu yandeks aplikaciji

ПРИКАЖИ ЈОШ

Комeнтар успeшно додат!

Ваш комeнтар ћe бити видљив чим га администратор одобри.

Почетна /

Пријавите се на нашу маилинг листу

* Обавезна поља